Prissving på Storm P orignaler

Besvar
Brugeravatar
Kasper Hviid
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 28. feb 2005, 13:02

Prissving på Storm P orignaler

Indlæg af Kasper Hviid »

I et eller andet TV-program så jeg en ekspert der skulle vurdere prisen på tre Storm P originaler. Hun fortalte, at dem kunne man nok få 6000,- for. Altså samlet. Det syntes jeg godt nok lød lige lovligt lavt.

TV-programmet indkaldte 3 personer som kunne få lov at afgive deres bud. De tre tegninger endte med at blive solgt for 23.000.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Prissving på Storm P orignaler

Indlæg af Robin »

Ja, det er skønt med eksperter! I en anden tråd bliver der også henvist til en auktion hos et af de store auktionshuse, husker ikke hvilket eller om hvad (suk!), MEN tegneserierne blev vurderet til omkring 6000,-kr. og strøg af sted for ca. det tredobbelte. Jeg synes det er svært at prissætte og vurdere, men jeg er jo heller ikke ekspert.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Prissving på Storm P orignaler

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Det er jo kun til at sige hvad ting ca er værd, hvis der er noget sammenligneligt, der jævnligt bliver handlet...man ved jo aldrig - i den her slags tilfælde - om der sidder en eller anden med røven fuld af penge der bare VIL have det der er til salg. Det er jo ingen garanti for at tilsvarende kan sælges til samme pris næste gang.

Og det gælder jo alt huse, kunst, heste osv....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Brugeravatar
Onkel Walt
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 48
Tilmeldt: 11. aug 2005, 19:15
Kontakt:

Re: Prissving på Storm P orignaler

Indlæg af Onkel Walt »

Der blev solgt omkring 140 striber af Storm P's "De tre små mænd og Nummermanden" i Kunsthallen i 1997. Disse 140 striber består alle af 4 enkelttegninger i et format lidt større end A4. Striberne blev i gennemsnit solgt for ca. 4.500 kr. (for 4 enkelttegninger).

I 2007 blev Bjarne Saxhofs samling (erhvervet i Kunsthallen i 1997) på 26 striber solgt hos Bruun Rasmussen. Her lå prisen i gennemsnit på ca. 7.000 kr. Den dyreste stribe, som var De tre små mænds debut, røg for 13.000 kr.

Så umiddelbart lyder 23.000 kr. for en ikke komplet stribe (der manglede tydeligvis tegning nr. 2) lige i overkanten.
Besvar