Graphic novels

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Graphic novels

Indlæg af Berti Stravonsky »

Euroklassikere forbliver som det er. Dixi.

Og dette er et kærlighedsløfte til Googa.

Men drenge, diskuter for pokker. Ikke det der 'jeg må endelig ikke støde andre'. Det er for blødt og for slapt. Lad holdningerne rulle, ikke hovederne.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Graphic novels

Indlæg af GoogaMooga »

:D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Graphic novels

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:De vigtigste/største forlag udgiver alle oldies i et eller andet omfang, Cobolt, Zoom, donovan, Faraos, Fabel.
Men Googa, du glemmer at tilføje "de i mine øjne" foran "vigtigste/største forlag".
GoogaMooga skrev:Salgstal afslører, om der er interesse for udgivelsen, ikke om det er interessant at snakke om. Men jeg antager, at hvor der er interesse for en udgivelse, vil der også være interesse for at forholde sig til udgivelsen, også gennem debat og meningsudvekslinger.

Salgstal på navnlig GN. Jeg kan konstatere, at der er nogle få sællerter, men også ting, der ryger på udsalg. Og et bestemt GN forlag har betroet mig, at visse GN kun sælger i oplag , der kan tælles i hundreder.
Men vi mangler her (og vi orker ikke at diskutere det igen) en definition på "GN" - eller "newies", som du bekvemt nu ændrer til "GN". Er det det samme (og nej, vi orker ikke at diskutere det igen, men det er begrebernes flugt over plankeværket)?. Ellers giver dit udsagn ingen mening. Og da slet ikke, hvis "et bestemt GN forlag" (ha ha, hvor helt vildt indforstået kan du lide at opfatte dig selv?!) er grundlag for din "viden".

Det er den slags helt vildt tågede udsagn, som ikke har noget med virkeligheden at gøre, og som det er min mission her på stedet at holde i ave.
Senest rettet af Carsten Søndergaard 25. jun 2016, 01:03, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Graphic novels

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti Stravonsky skrev:Og dette er et kærlighedsløfte til Googa.
Kærlighed er Gud. Og Gud er kærlighed.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Graphic novels

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:De vigtigste/største forlag udgiver alle oldies i et eller andet omfang, Cobolt, Zoom, donovan, Faraos, Fabel.
Men Googa, du glemmer at tilføje "de i mine øjne" foran "vigtigste/største forlag".
GoogaMooga skrev:Salgstal afslører, om der er interesse for udgivelsen, ikke om det er interessant at snakke om. Men jeg antager, at hvor der er interesse for en udgivelse, vil der også være interesse for at forholde sig til udgivelsen, også gennem debat og meningsudvekslinger.

Salgstal på navnlig GN. Jeg kan konstatere, at der er nogle få sællerter, men også ting, der ryger på udsalg. Og et bestemt GN forlag har betroet mig, at visse GN kun sælger i oplag , der kan tælles i hundreder.
Men vi mangler her (og vi orker ikke at diskutere det igen) en definition på "GN" - eller "newies", som du bekvemt nu ændrer til "GN". Er det det samme (og nej, vi orker ikke at diskutere det igen, men det er begrebernes flugt over plankeværket)?. Ellers giver dit udsagn ingen mening. Og da slet ikke, hvis "et bestemt GN forlag" (ha ha, hvor helt vildt indforstået kan du lide at opfatte dig selv?!) er grundlag for din "viden".

Det er den slags helt vildt tågede udsagn, som ikke har noget med virkeligheden at gøre, og som det er min mission her på stedet at holde i ave.
Jeg bytter ikke om, men skrev: "navnlig GN". Har jeg ret i min antagelse, eller vil du mene, at newies, herunder GN, sælger betydeligt mere end oldies? Du har jo den fordel , at du har de hemmelige salgstal for Cobolt. Jeg har kun een kilde, hvor oplag nogle gange kan tælles i få hundreder.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Graphic novels

Indlæg af Kim Larsen »

Carsten Søndergaard skrev:Det har han ikke. Og der er bestemt ikke noget galt med at være en højborg, det er, som det næsten ligger i ordet, et ophøjet og fornemt sted. Blot man vedkender sig det.
Hvad er din personlige vinding ved at presse sitet ned i en bås, som brugerne ikke kan genkende???

Der er et par ganske få brugere på Serieland, der sværger til de gamle tegneserier - mens resten omfavner "alle" slags tegneserier - lige fra eu til superhelte til manga til gr osv osv.

Det er det samme som at sige at Nummer9 er 'de kedelige kåånst-tegneseriers højborg - og det er der ikke noget galt i, blot de vedkoender sig det'. Eller at Cobolt er 'det tandløse safe-bet forlag, som der ikke er noget galt med, bare så længe du vedkender dig det'.

Carsten Søndergaard skrev: [...] som hovedemnet for Seriejournalen (som det ikke hedder, men det er ulig nemmere at kalde det sådan frem for "Danske Tegneserieskaberes debatforum" eller "Serielands debatforum").
Seriejournalen eksisterer ikke mere, og har ikke gjort det i flere år. Danske Tegneserieskaberes Debatforum eksistere ikke, og har ikke gjort det i over et år (forummet ligger bare på deres serverplads). Der er Serieland, og Serielands Forum. "Seriejournalen" er på fem stavelser, "Serielands Forum" er også på fem stavelser... det må være alderen og vanens magt, der gør at du ikke vil huske det. Men det er også okay - når du bare vedkender dig det.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Graphic novels

Indlæg af Antaeus »

Kim Lyng Larsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Det har han ikke. Og der er bestemt ikke noget galt med at være en højborg, det er, som det næsten ligger i ordet, et ophøjet og fornemt sted. Blot man vedkender sig det.
Hvad er din personlige vinding ved at presse sitet ned i en bås, som brugerne ikke kan genkende???

Der er et par ganske få brugere på Serieland, der sværger til de gamle tegneserier - mens resten omfavner "alle" slags tegneserier - lige fra eu til superhelte til manga til gr osv osv.

Det er det samme som at sige at Nummer9 er 'de kedelige kåånst-tegneseriers højborg - og det er der ikke noget galt i, blot de vedkoender sig det'. Eller at Cobolt er 'det tandløse safe-bet forlag, som der ikke er noget galt med, bare så længe du vedkender dig det'.

Carsten Søndergaard skrev: [...] som hovedemnet for Seriejournalen (som det ikke hedder, men det er ulig nemmere at kalde det sådan frem for "Danske Tegneserieskaberes debatforum" eller "Serielands debatforum").
Seriejournalen eksisterer ikke mere, og har ikke gjort det i flere år. Danske Tegneserieskaberes Debatforum eksistere ikke, og har ikke gjort det i over et år (forummet ligger bare på deres serverplads). Der er Serieland, og Serielands Forum. "Seriejournalen" er på fem stavelser, "Serielands Forum" er også på fem stavelser... det må være alderen og vanens magt, der gør at du ikke vil huske det. Men det er også okay - når du bare vedkender dig det.
:D :D :D Vel talt....
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Graphic novels

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Jeg bytter ikke om, men skrev: "navnlig GN". Har jeg ret i min antagelse, eller vil du mene, at newies, herunder GN, sælger betydeligt mere end oldies? Du har jo den fordel , at du har de hemmelige salgstal for Cobolt. Jeg har kun een kilde, hvor oplag nogle gange kan tælles i få hundreder.
Da jeg som nævnt ikke forstår, hvad du mener med "oldies" og "newies", kan jeg ikke besvare dit spørgsmål.

De mest solgte tegneserieudgivelser på dansk i de seneste år har uden tvivl været Morten Ingemanns, WulffMorgenthalers, Maren Uthaugs, Nikoline Werdelins, Peter Madsens og Jiro Taniguchis. Hvis vi ser bort fra "Walt Disney's". Er de euroklassikere? Er de newies? Er de graphic novels? Er de oldies?

Der er masser af andre oplag, der kan tælles i få hundreder. Men det gælder inden for enhver kategori, dem, du anerkender, og alle andre, som nogen måtte opstille.

Du vil gerne frem til at slå fast, at "euroklassikere" sælger bedre end alt muligt andet. Og man kan forsøge at beregne sandhedsværdien på omkring sytten forskellige måder og både komme frem til, at du har ret, og at du ikke har ret.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Graphic novels

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, fair nok. Jeg synes bare ikke at have bemærket, at oldies ryger på udsalg i samme omfang som newies.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Graphic novels

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Kim Lyng Larsen skrev:Hvad er din personlige vinding ved at presse sitet ned i en bås, som brugerne ikke kan genkende???
Presser jeg virkelig sitet ned i en bås ved at notere, at der findes to kategorier på debatforummet - "Euroklassikere" og "Tegneseriedebat"? Jeg går i øvrigt ikke ind for vinding, af samme grund deltager jeg ikke i afstemninger og konkurrencer.
Kim Lyng Larsen skrev:Der er et par ganske få brugere på Serieland, der sværger til de gamle tegneserier
Okay. Jeg læser nok de forkerte tråde.
Kim Lyng Larsen skrev:Seriejournalen eksisterer ikke mere, og har ikke gjort det i flere år. Danske Tegneserieskaberes Debatforum eksistere ikke, og har ikke gjort det i over et år (forummet ligger bare på deres serverplads). Der er Serieland, og Serielands Forum. "Seriejournalen" er på fem stavelser, "Serielands Forum" er også på fem stavelser... det må være alderen og vanens magt, der gør at du ikke vil huske det. Men det er også okay - når du bare vedkender dig det.
Ha ha, det er sandt, det er alderen og vanens magt. Når jeg skriver Se, kommer jeg direkte ind på Se... øh, forummet. Hvis jeg klikker på logoen "Serieland" eller "Forside", kommer jeg imidlertid til Danske Tegneserieskaberes forside. Og hvis jeg klikker på "Kontakt", henvises jeg til Ingo Milton. Det er ikke noget problem for mig. Men hvis jeg var håbefuld ny bruger, ville jeg blive ret så forvirret over, hvad det hele går ud på.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Graphic novels

Indlæg af GoogaMooga »

Lidt irriterende, at man ikke kan føres fra forummet direkte til forsiden.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Graphic novels

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Okay, fair nok. Jeg synes bare ikke at have bemærket, at oldies ryger på udsalg i samme omfang som newies.
Jeg kan ikke modsige dig eller bekræfte dig, da jeg stadig ikke ved, hvad du mener med de begreber. Jeg ved heller ikke, hvor de udsalg, du taler om, finder sted. Nogle af de længstlevende udsalgstegneserier i meget store mængder er vel Egmonts Lucky Luke-samlebindsserie, der fås komplet i Faraos Cigarer til billige penge. Det er vist en serie, du vil betegne som en "euroklassiker".
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Graphic novels

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Okay, fair nok. Jeg synes bare ikke at have bemærket, at oldies ryger på udsalg i samme omfang som newies.
Jeg kan ikke modsige dig eller bekræfte dig, da jeg stadig ikke ved, hvad du mener med de begreber. Jeg ved heller ikke, hvor de udsalg, du taler om, finder sted. Nogle af de længstlevende udsalgstegneserier i meget store mængder er vel Egmonts Lucky Luke-samlebindsserie, der fås komplet i Faraos Cigarer til billige penge. Det er vist en serie, du vil betegne som en "euroklassiker".
Forlagene herhjemme er blevet mere forsigtige, og trykker kun oplag i et omfang af forventet salg, på den sikre side.

Oldies - der har du GA, SA, og BA på amrk., og L'Age D'Or for Belgien og Frankrig. I sidstnævntes tilfælde, der er lidt mere flydende, kan du trække en streg i sandet sådan ca. omkring 1980.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2378
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Graphic novels

Indlæg af benadikt »

GoogaMooga skrev:... Oldies - der har du GA, SA og BA ...
????? :?:
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Graphic novels

Indlæg af GoogaMooga »

benadikt skrev:
GoogaMooga skrev:... Oldies - der har du GA, SA og BA ...
????? :?:
Golden Age, Silver Age, Bronze Age

GA: 1938 - 1956
SA: 1956 - 1970
BA: 1970 - ca. 1980/85

Platinum Age: før 1938, de gamle avisserier samlet i hc. "Katzenjammer" og den slags.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar