Halfdan Pisket (Overskrift rettet fra "Mårdøn Smet" (?!?))

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Halfdan Pisket (Overskrift rettet fra "Mårdøn Smet" (?!?))

Indlæg af Berti Stravonsky »

13511033_10154210316078255_1711041422781671828_n.jpg
13511033_10154210316078255_1711041422781671828_n.jpg (26 KiB) Vist 9047 gange
I solskin på Nørrebrogade, og der i butikken fandt jeg disse. Kender du dem? Fortæl, fortæl. De talte til mig...
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Kim Larsen »

Hmmm... sær overskrift! ;-)

Jeg fik købt 1'eren og 3'eren i sidste uge (havde 2'eren i forvejen), og GLÆDER mig til at læse dem i rækkefølge snarest.

2'eren (Kakerlak) er formentlig den bedste tegneserie jeg læste sidste år.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Berti Stravonsky »

Åh ja mand. Ammehjerne mig.
Brugeravatar
benadikt
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2380
Tilmeldt: 5. jul 2005, 14:54
Geografisk sted: Færøerne

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af benadikt »

Kim Lyng Larsen skrev:Hmmm... sær overskrift! ...
Ja, kan den uddybes? :)
"...for mange stavefejl hæmmer læsningen. De får dygtige læsere til at se fejl i stedet for indhold, og de skader den skrivendes troværdighed."
(Citatet er fra en kollega, som ikke er interesseret i at få sit navn bekendtgjort her.)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg kan ikke give noget fornuftigt svar. Ammehjerne, måske. Min kæreste har været på barsel i snart tre år nu, og jeg tror, at det smitter...

Er det virkelig kun Kim som har læst dem? De ser ret fe'e ud...
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev:Jeg kan ikke give noget fornuftigt svar. Ammehjerne, måske. Min kæreste har været på barsel i snart tre år nu, og jeg tror, at det smitter...

Er det virkelig kun Kim som har læst dem? De ser ret fe'e ud...
Jeg har kigget i dem og så lagde jeg dem tilbage igen.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Kim Larsen »

Antaeus skrev:Jeg har kigget i dem og så lagde jeg dem tilbage igen.
Det forstår jeg godt. Ved første øjekast ser det ikke ud af meget ... nærmest sådan lidt grimt i det. Men hvis man giver dem en chance, så er det en rollercoaster-ride sjælden set i en dansk tegneserie.

2'eren kan sagtens læses uden at have læst 1'eren, og dén vil jeg på det stærkeste anbefaler ALLE (ALLE!!!) at læse!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti Stravonsky skrev:I solskin på Nørrebrogade, og der i butikken fandt jeg disse. Kender du dem? Fortæl, fortæl. De talte til mig...
Formentlig den mest omtalte danske tegneserie i det sidste år sammen med Karoline Stjernfelts. Du skal have pudset dine briller, Berti! (Og lære at skrive overskrifter der svarer til tråden).
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af D@niel »

Den 27. marts var Halfdan Pisket i Deadline og blev interviewet om serien. Denne udsendelse er desværre ikke længere tilgængelig på dr, men læs løs, så vil du forstå hvorfor.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af D@niel »

D@niel skrev:Den 27. marts var Halfdan Pisket i Deadline og blev interviewet om serien. Denne udsendelse er desværre ikke længere tilgængelig på dr, men læs løs, så vil du forstå hvorfor.
ORV! Den ligger på youtube. 22 min og 45 sek
http://youtu.be/YOJ63ZBeE_U
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Altså, hvis man interesserer sig seriøst for tegneserier og ikke ved, hvem Halfdan Pisket er, så er der sgu et eller andet galt. (Berti!)

Man kan blot google hans navn, og der kommer et væld af artikler fra alverdens medier. Manden har vundet adskillige priser og har som den første tegneserieskaber nogen sinde (parallelt med Rikke Villadsen) modtaget det treårige arbejdslegat. "Rundtossede og lykkelige kvitterer vi med et treårigt legat", udtalte Statens Kunstfond i den anledning.

Men ja ... nogle gange er der meget langt fra euroklassikernes højborg og til at være rundtosset ;-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af GoogaMooga »

Selv jeg kender Pisket! Så også Deadline den aften.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Berti Stravonsky »

Carsten Søndergaard skrev:Altså, hvis man interesserer sig seriøst for tegneserier og ikke ved, hvem Halfdan Pisket er, så er der sgu et eller andet galt. (Berti!)

Man kan blot google hans navn, og der kommer et væld af artikler fra alverdens medier. Manden har vundet adskillige priser og har som den første tegneserieskaber nogen sinde (parallelt med Rikke Villadsen) modtaget det treårige arbejdslegat. "Rundtossede og lykkelige kvitterer vi med et treårigt legat", udtalte Statens Kunstfond i den anledning.

Men ja ... nogle gange er der meget langt fra euroklassikernes højborg og til at være rundtosset ;-)
Nogen gange VIL man vist læse forkert. Når jeg skrev, som jeg gjorde, så var det såmænd kun for at høre mere ind til udgivelserne, as in har I læst dem, hvad synes I om dem, og i den dur.

Og det er da heldigt at enkelte har fanget :wink:
Brugeravatar
Kim Larsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1010
Tilmeldt: 19. nov 2003, 17:06
Geografisk sted: Hjørring

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Kim Larsen »

Carsten Søndergaard skrev:Men ja ... nogle gange er der meget langt fra euroklassikernes højborg og til at være rundtosset ;-)
Som bevist i en anden tråd, så må den påstand vist stå for egen regning, Carsten.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Mårdøn Smet

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Kim Lyng Larsen skrev:
Carsten Søndergaard skrev:Men ja ... nogle gange er der meget langt fra euroklassikernes højborg og til at være rundtosset ;-)
Som bevist i en anden tråd, så må den påstand vist stå for egen regning, Carsten.
Alt står for min egen regning, hvis nogen skulle være i tvivl! Det håber jeg da også gælder for andre.
Besvar