Eventyret om de danske tegneserier

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Berti Stravonsky »

Billede

Jeg har ikke læst den. Jeg har end ikke set den på gaden. Har du, og har du en mening om den?

Hvis ikke, så er der en anmeldelse på Nummer9. Og der bliver gået til stålet.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Karl-E. »

Bogen, og ikke mindst den små-ondskabsfulde anmeldelse, har (som du ved) været diskuteret til hudløshed på Facebook. Jeg ved godt at det ikke er alle her der har set det, men for mit vedkommende orker jeg ikke at skulle hele møllen igennem en gang til. Men god fornøjelse :wink:
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af D@niel »

Har ikke læst den. Men jeg har læst anmeldelsen på nummer9, og den efterfølgende diskussion. Det ville jeg ønske, at jeg ikke havde gjort. Jeg vil nok vente et års tid til al denne polemik har fortonet sig lidt i min hukommelse, og så vil jeg læse den. Jeg synes, det er fedt initiativ uanset resultatet.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af D@niel »

D@niel skrev:Har ikke læst den. Men jeg har læst anmeldelsen på nummer9, og den efterfølgende diskussion. Det ville jeg ønske, at jeg ikke havde gjort. Jeg vil nok vente et års tid til al denne polemik har fortonet sig lidt i min hukommelse, og så vil jeg læse den. Jeg synes, det er fedt initiativ uanset resultatet.
...jeg vil dog sige, at det er en ualmindelig interessant diskussion sine steder (den på nummer9, jeg har ikke læst den på facebook)
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9433
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Antaeus »

D@niel skrev:
D@niel skrev:Har ikke læst den. Men jeg har læst anmeldelsen på nummer9, og den efterfølgende diskussion. Det ville jeg ønske, at jeg ikke havde gjort. Jeg vil nok vente et års tid til al denne polemik har fortonet sig lidt i min hukommelse, og så vil jeg læse den. Jeg synes, det er fedt initiativ uanset resultatet.
...jeg vil dog sige, at det er en ualmindelig interessant diskussion sine steder (den på nummer9, jeg har ikke læst den på facebook)

Det er da ellers der der, hvor der virkelig gås til den på alle fronter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af D@niel »

Antaeus skrev:Det er da ellers der der, hvor der virkelig gås til den på alle fronter.
Ja? Nå, men så skal jeg da også læse den diskussion. Den vil jeg dog vente med, til jeg har læst bogen, som jeg faktisk har stående, men har syltet på grund af al snakken på nummer9. Hvornår det så bliver ved jeg ikke. Det bliver i hvert fald ikke de næste tre dage, for nu stryger jeg på Copenhell for at pleje en anden af mine tre store interesser; Heavy Metal :twisted:
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Berti Stravonsky »

D@niel skrev:
Antaeus skrev:Det er da ellers der der, hvor der virkelig gås til den på alle fronter.
Ja? Nå, men så skal jeg da også læse den diskussion. Den vil jeg dog vente med, til jeg har læst bogen, som jeg faktisk har stående, men har syltet på grund af al snakken på nummer9. Hvornår det så bliver ved jeg ikke. Det bliver i hvert fald ikke de næste tre dage, for nu stryger jeg på Copenhell for at pleje en anden af mine tre store interesser; Heavy Metal :twisted:
Enjoy. Her på bjerget er vi ret pjattede med Vollbeats Memory.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af D@niel »

Edit
Senest rettet af D@niel 23. jun 2016, 09:31, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af D@niel »

Berti Stravonsky skrev:Enjoy. Her på bjerget er vi ret pjattede med Vollbeats Memory.
Tak! Og på dette forum er vi ret gode til at køre de forskellige diskussioner ud ad en tangent, så emnet der diskuteres er noget helt andet end oprindeligt tænkt. Nu skal vi passe på, at denne tråd efter 7-8 indlæg ikke pludselig kommer til at handle om musik :D sorry, det var min skyld
Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Snoopy »

Jeg har læst bogen som jeg fandt interessant og underholdende, men ikke hørt noget om diskussionen, hvad drejer det sig om? Og hvad er nummer9?
Brugeravatar
Thomas S
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 6991
Tilmeldt: 18. nov 2003, 08:53
Geografisk sted: Plejehjemmet

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Thomas S »

Brugeravatar
Snoopy
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 125
Tilmeldt: 23. jun 2016, 15:34

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Snoopy »

Tak for linket. 1 ud af 6 i karakter! tak skæbne.
Jeg har ikke haft de kritiske briller på da jeg gennemlæste bogen, men de nostalgiske skal det siges. Jeg læste den for at blive underholdt, samt få lidt mere information om tegneserier i danmark, og der synes jeg ikke bogen fejler.

Men det kan da sagtens være der er faktuelle fejl og mangler kildehenvisninger, så den ikke kan bruges som lærebog. hm..
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af marius »

Jeg bladrede igennem bogen i faraos da den udkom uden at købe den. Dette til trods for at jeg egentlig havde set frem til denne udgivelse. Jeg syntes bogen havde flotte illustrationer, men at bogen virkerede lige lovlig overfladisk og sådan måske familiejournalagtig på den dårlige måde. Og efter at have læst anmeldelsen på nummer9 er lysten til at købe bogen ikke blevet styrket.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Karl-E. skrev:Bogen, og ikke mindst den små-ondskabsfulde anmeldelse, har (som du ved) været diskuteret til hudløshed på Facebook. Jeg ved godt at det ikke er alle her der har set det, men for mit vedkommende orker jeg ikke at skulle hele møllen igennem en gang til. Men god fornøjelse :wink:
Men Berti spørger dig ikke, hvad du synes om anmeldelsen på Nummer9, men hvad du synes om bogen.
Brugeravatar
Karl-E.
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1307
Tilmeldt: 25. maj 2012, 15:34
Geografisk sted: Lidt nord for Horsens

Re: Eventyret om de danske tegneserier

Indlæg af Karl-E. »

Carsten Søndergaard skrev:
Karl-E. skrev:Bogen, og ikke mindst den små-ondskabsfulde anmeldelse, har (som du ved) været diskuteret til hudløshed på Facebook. Jeg ved godt at det ikke er alle her der har set det, men for mit vedkommende orker jeg ikke at skulle hele møllen igennem en gang til. Men god fornøjelse :wink:
Men Berti spørger dig ikke, hvad du synes om anmeldelsen på Nummer9, men hvad du synes om bogen.
Jeg læser bogen som værende et "kærlighedsprojekt" fra Lars Jakobsens side, med meget personlige punktnedslag i det danske tegneseriemiljø.

Hvis man forventer det store forkromede og endegyldige værk om de danske tegneserier, vil bogen skuffe.

Den er altså ikke et opslagsværk, men først og fremmest en "pissehyggelig" bog, som man tager frem i ny og næ og bladrer, læser et kapitel eller to og bliver varm om det nostalgiske hjerte. - Som sådan fungerer den perfekt.
Karl-Erik Thomsen

"Always be yourself! - Unless you can be a pirate. Then always be a pirate!"
Besvar