Så er der julekalender!

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Robin »

Og her er forsiden. Kalenderen kan ses i lillebite oppe i højre hjørne.

IMG_1127.PNG
IMG_1127.PNG (290.4 KiB) Vist 1876 gange

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Robin »

Så blev det uge 47 og dermed:

JUKA22.png

..og hvem har så tegnet denne gang, mon?
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af superboy »

Robin skrev: 24. nov 2022, 12:14 Så blev det uge 47 og dermed:

..og hvem har så tegnet denne gang, mon?
Arild Midthun har regnet.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Mesterius »

Robin skrev: 24. nov 2022, 12:14 ..og hvem har så tegnet denne gang, mon?
Denne gang? Arild Midthun har vært den faste tegner av julekalenderen i mange år.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Robin »

superboy skrev: 28. nov 2022, 16:19
Robin skrev: 24. nov 2022, 12:14 Så blev det uge 47 og dermed:

..og hvem har så tegnet denne gang, mon?
Arild Midthun har regnet.
Tak, superboy. Må man spørge, hvor du ved det fra? Jeg har futtet rundt på det dersens internet og Facebook og så'n uden resultat.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Mesterius »

Robin skrev: 30. nov 2022, 21:15
superboy skrev: 28. nov 2022, 16:19
Robin skrev: 24. nov 2022, 12:14 Så blev det uge 47 og dermed:

..og hvem har så tegnet denne gang, mon?
Arild Midthun har regnet.
Tak, superboy. Må man spørge, hvor du ved det fra? Jeg har futtet rundt på det dersens internet og Facebook og så'n uden resultat.

mvh.
Kan du dog ikke se det på tegnestilen, Robin? :o

Hvis man har lest noen Anders And-tegneserier illustrert av Arild Midthun, vil jeg si at stilen i kalenderbildet vist over er lett å kjenne igjen.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Robin »

Nej, så ville jeg ikke stille spørgsmålet. Jeg har ikke læst så meget I And blade de seneste mange år. Jeg følger med, køber et i ny og næ, men ikke så'n dyrkende som fra f. eks. 1975 og tilbage til -49. :wink: t

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Mesterius »

Robin skrev: 30. nov 2022, 21:37 Nej, så ville jeg ikke stille spørgsmålet. Jeg har ikke læst så meget I And blade de seneste mange år. Jeg følger med, køber et i ny og næ, men ikke så'n dyrkende som fra f. eks. 1975 og tilbage til -49. :wink: t

mvh.
OK, men jeg har lest massevis av Anders And-serier illustrert av den norske tegner Arild Midthun. Så jeg kan altså forsikre deg om at denne julekalenderen er tegnet av Arild Midthun, og det samme gjelder alle de andre julekalendere de siste mange år. :) Midthuns stil er virkelig umiskjennelig. Personlig vil jeg si at den går an å kjenne igjen fra tidligere julekalendere også, og dem har du vel flere av.

Jeg er ikke selv noen stor fan av Midthuns Disney-tegnestil - jeg likte faktisk tegningene hans bedre da han begynte å tegne Anders And i 2005. Men han har blitt rimelig populær her i Norge, og Egmont er naturligvis ivrige etter å promotere ham, når de nå har en ekte NORSK Donald Duck-tegner i stallen. Midthun har også laget et årlig Anders And-julehefte i mange år (som rett og slett heter "Donald") sammen med de norske forfatterne Tormod Løkling og Knut Nærum.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Robin »

Mesterius skrev: 30. nov 2022, 21:57
Robin skrev: 30. nov 2022, 21:37 Nej, så ville jeg ikke stille spørgsmålet. Jeg har ikke læst så meget I And blade de seneste mange år. Jeg følger med, køber et i ny og næ, men ikke så'n dyrkende som fra f. eks. 1975 og tilbage til -49. :wink: t

mvh.
OK, men jeg har lest massevis av Anders And-serier illustrert av den norske tegner Arild Midthun. Så jeg kan altså forsikre deg om at denne julekalenderen er tegnet av Arild Midthun, og det samme gjelder alle de andre julekalendere de siste mange år. :) Midthuns stil er virkelig umiskjennelig. Personlig vil jeg si at den går an å kjenne igjen fra tidligere julekalendere også, og dem har du vel flere av.

Jeg er ikke selv noen stor fan av Midthuns Disney-tegnestil - jeg likte faktisk tegningene hans bedre da han begynte å tegne Anders And i 2005. Men han har blitt rimelig populær her i Norge, og Egmont er naturligvis ivrige etter å promotere ham, når de nå har en ekte NORSK Donald Duck-tegner i stallen. Midthun har også laget et årlig Anders And-julehefte i mange år (som rett og slett heter "Donald") sammen med de norske forfatterne Tormod Løkling og Knut Nærum.
Tak for fin information. Jeg betvivler bestemt ikke dit udsagn, og jeg kan godt se det, når jeg sammenligner julekalendere. Jeg var blot ikke så sikker på min egen dømmekraft.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Nikolaj Andersen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jan 2019, 21:39

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Nikolaj Andersen »

Jeg ville have købt bladet, så jeg kunne få julekalenderen til min datter, men kom en dag for sent, og så kan det åbenbart ikke opdrives nogen steder. Eller i hvert fald i de 3 kiosker, jeg har prøvet. Er der nogen, der ved, hvor man kan skaffe sidste uges nummer? Skal man have fat i Egmont?
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Laila J. Graf »

Nikolaj Andersen skrev: 4. dec 2022, 17:12 Jeg ville have købt bladet, så jeg kunne få julekalenderen til min datter, men kom en dag for sent, og så kan det åbenbart ikke opdrives nogen steder. Eller i hvert fald i de 3 kiosker, jeg har prøvet. Er der nogen, der ved, hvor man kan skaffe sidste uges nummer? Skal man have fat i Egmont?
Du skal have fat i Egmont, men de plejer også at være hjælpsomme, hvis de har muligheden for det.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Nikolaj Andersen
Indlæg: 18
Tilmeldt: 4. jan 2019, 21:39

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Nikolaj Andersen »

Mange tak! Jeg skriver til dem med det samme.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af superboy »

Arild Midthun legger akkurat nå ut en del bilder fra fjorårets julehefte på sin facebookside.
Vedhæftede filer
000 dd arild.jpg
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Robin »

Tak for info og link, superboy.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så er der julekalender!

Indlæg af Robin »

ANDJUL.jpg
ANDJUL.jpg (50.56 KiB) Vist 607 gange

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar