CC spørgsmål

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

CC spørgsmål

Indlæg af GoogaMooga »

Hej. Hvordan var CC i år? Stort fremmøde? Hvem trak den længste kø? Travleste stand? Var der børn og unge? Hele familier? Jeres svar kunne give et fingerpeg til, hvor tegneserier er på vej hen i DK.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Antaeus »

Jeg var der kun søndag og så kun køer på standene og så ikke køerne i signeringsområdet, men mit bud er følgende trak de længste køer, som dog ikke var meget lange i forhold til hvad jeg tidligere har set.

Ralph Meyer
Liv Strömquist
Pernille Ørum

Med Ralph Meyer og Oliver Schwartz var der nummersystem (og sikkert også med en masse andre) og her var alle numre taget så det gør måske også at folk ikke stiller sig i kø og folk får også at vide at numrene er taget.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
maxus
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 215
Tilmeldt: 27. aug 2007, 00:59

Re: CC spørgsmål

Indlæg af maxus »

Var der også kun om søndagen. Lidt en blanding af gamle mænd som os, børnefamilier og lidt yngre voksne. Om de mest var tiltrukket af comics eller cos-play muligheden var svært at vurdere

Faraos havde klart den største, bedste og flotteste stand - og flest kunder, så vidt jeg lige kunne vurdere på den times tid det tog at gå igennem hele messen. I betragtning af den aktuelle historie om vores allesammens moder, Fantask, så var deres stand virkelig elendig - og det forklarer måske en del om afgrunden mellem dem og Farao, som især har uddybet sig over de sidste 10 år.

Synes bestemt ikke at messen var adgangsprisen værd, generelt få og ikke voldsomt attraktive stande og/eller messetilbud. Blev virkelig selv skuffet og min søn på 14 opgav allerede efter 20 min.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Erling Søby »

Antaeus:
Med Ralph Meyer og Oliver Schwartz var der nummersystem (og sikkert også med en masse andre) og her var alle numre taget så det gør måske også at folk ikke stiller sig i kø og folk får også at vide at numrene er taget.
Netop - jeg var der begge dage, og Ralph Meyer begyndte med en kø på omkring 15 håbefulde. Der blev så delt numre ud, hvorefter de fleste gik (og vendte tilbage senere, formoder jeg). Jeg havde fået halvhøje numre til Meyer og Schwartz om søndagen, og kom først til, da det nærmede sig. Det kunne jeg også høre, at andre gjorde.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Berti Stravonsky »

maxus skrev:
Synes bestemt ikke at messen var adgangsprisen værd, generelt få og ikke voldsomt attraktive stande og/eller messetilbud. Blev virkelig selv skuffet og min søn på 14 opgav allerede efter 20 min.
Hov. Interessant.

Messetilbud. Var der, trods alt, enkelte gode tilbud, eller hur?

Cobolt, har jeg hørt, kørte med messetilbud, men/og større rabatter på hjemmesiden. Først tænkte jeg, hør hvad er nu det? Men efter at have tænkt mig om, er det både genialt og godt for alle.
Brugeravatar
Peder Riis
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 446
Tilmeldt: 14. dec 2005, 23:35
Geografisk sted: Odense
Kontakt:

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Peder Riis »

Den bedste måde at finde ud af hvor tegneserier er på vej hen i Danmark, er at møde op til cons og se hvad der sælges på standende og tales om til panelerne.
Age of Peder -Eller kaos!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Berti Stravonsky »

Fotos? Beretninger? Sjove episoder? Gode køb?
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Henrik Andreasen »

Jeg var der begge dage og havde en rigtig fin messe. Selvom nogen mente, at der ikke var et decideret stort navn på messen, og måske lidt har ret, syntes jeg at der stadigvæk var en bred vifte af gode udenlandske navne. Jeg sad selv med Gary Barker (Garfield) og Mark Buckingham en del af weekenden, og de var hele tiden travlt beskæftiget, og havde masser af glade fans forbi.

Lige som Erling fik jeg også et halvhøjt nummer om søndagen til Ralph Meyer, men nåede også igennem igen, da han formåede at lave nogle ret fine tegninger på ingen tid. Fik også lige sneget mig til en tegning af Olivier Schwartz lige for lukketid.

Bedste køb af tegneserier var en Linda og Valentin artist edition. Bedste køb af tegneserie relaterede ting var de 6 nye Valhalla tryk som Peter Madsen har lavet ifm. Valhalla's 40 års jubilæum.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Antaeus »

Henrik Andreasen skrev:Jeg var der begge dage og havde en rigtig fin messe. Selvom nogen mente, at der ikke var et decideret stort navn på messen, og måske lidt har ret, syntes jeg at der stadigvæk var en bred vifte af gode udenlandske navne. Jeg sad selv med Gary Barker (Garfield) og Mark Buckingham en del af weekenden, og de var hele tiden travlt beskæftiget, og havde masser af glade fans forbi.

Lige som Erling fik jeg også et halvhøjt nummer om søndagen til Ralph Meyer, men nåede også igennem igen, da han formåede at lave nogle ret fine tegninger på ingen tid. Fik også lige sneget mig til en tegning af Olivier Schwartz lige for lukketid.

Bedste køb af tegneserier var en Linda og Valentin artist edition. Bedste køb af tegneserie relaterede ting var de 6 nye Valhalla tryk som Peter Madsen har lavet ifm. Valhalla's 40 års jubilæum.
Wauw, købte du artist edition. De var godt nok flotte. Og med en fin plakat, der nærmest lignede en original. Der var to, hvilken af dem købte du?

Da Gary Baker skulle signere hos Cobolt om søndagen var der ingen i køen, udover den der havde første nummer. Så alle andre kunne bare komme lige til, det var der nogle der benyttede sig af når de alligevel ventede på Oliver Schwartz, der sad lige ved siden af og signerede. Det skal så siges at Gary Baker vist lige havde signeret i signeringsområdet så der har de fleste nok fået hvad de kom efter.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Henrik Andreasen »

Jeg købte den som på dansk hedder: Metro Chatelet, Retning Cassiopeia. Gary Barker sad og tegnede ca. 6 timer hver dag, så jeg vil ikke udelukke at der var færre mennesker ved en enkelt session, men når jeg sad med ham i signeringområdet var der masser af mennesker.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Antaeus »

Henrik Andreasen skrev:Jeg købte den som på dansk hedder: Metro Chatelet, Retning Cassiopeia. Gary Barker sad og tegnede ca. 6 timer hver dag, så jeg vil ikke udelukke at der var færre mennesker ved en enkelt session, men når jeg sad med ham i signeringområdet var der masser af mennesker.
Jep, legendariske titler og gode album.
Den andet var i hvert fald med Herskerens Fugle, også et godt album.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg kan blot sige på Cobolts (og også på egne) vegne at Copenhagen Comics var en kæmpesucces, og at vi allerede glæder os til næste gang.

For første gang nogen sinde blev en konkret dato for næste CC annonceret over højttalerne, da messen lukkede om søndagen: 27.-28. februar 2021. Det er i sig selv fantastisk gode nyheder. Der er dog også en aktionsgruppe under stiftelse, som vil presse på for, at CC allerede afholdes næste år og hvert eneste år fremover. Ganske enkelt for dels at få tidspunktet ind på rygraden af alle (fans, presse, medier, serieskabere, standholdere, internationale gæster) ligesom stort set alle andre messer i verden finder sted på samme tidpunkt en gang om året, og dels for at holde momentum og ride på den store succes, CC var med rekordbesøg og tusindvis af glade besøgende (åbenbart undtagen lige Maxus og Maxus junior!).

Det er rigtigt, at der var lidt snak om mangelen på "et stort hovednavn", men sagen er vel, at hvis der hermed tænkes på et udenlandsk gigantnavn, er der ikke ret mange at vælge imellem. De fleste gigantnavne hører fortiden til og er enten trådt ud af verden, stærkt aldrende eller magter ikke at rejse langt. Til gengæld var CC fuld af store navne for meget forskellige publikumsgrupper. Og det er vel lige så godt? I hvert fald svarer det jo til den generelle tidsånd med opsplittede interessegrupper.

Liv Strömquist trak fulde huse til både sceneinterview, paneldiskussion og signeringer, og det samme gjorde Pernille Ørum. Cobolt kunne have solgt mange flere end de mange kasser Hit-Girl 1, vi havde med, og uddelte også en del koder til webshoppen, så de slukørede fremmødte også kunne få et signeret eksemplar. Og Pernille Ørum stillede velvilligt op til at signere videre i Faraos Cigarer i fredags.

Indimellem var køerne så fyldige, at nabostanden rundt om bagvæggen, forlaget desAHJn, klagede over, at tilstrømningen hos Cobolt skjulte standen. Nu er Anders Hjorth-Jørgensen jo en venlig mand, så han tog det trods alt pænt. Sådan er messer jo også. Kaos er tegn på, at folk er glade og har gode oplevelser.

Det er sandt, at ikke alle numre blev afsat til Gary Barkers signering om søndagen. Men som Henrik skriver, signerede manden i mange timer hver eneste dag, og hos Cobolt om søndagen betød det blot, at en hel række familier med børn helt uventet kom til og fik en Garfield-tegning med hjem, da det gik op for dem, hvem han var. Forældrene udvekslede kære minder om deres barndoms Garfield-læsning med Gary, mens børnene benovede så på, at en Garfield-tegning kom til live foran øjnene på dem. Det var stort både for unge og gamle og alle, der iagttog det.

Olivier Schwartz signerede røven ud af bukserne om lørdagen og tilbød selv at fortsætte sin signering i en hel time i et fjernt hjørne af Cobolts stand, da numrene og tiden var sluppet op og nye annoncerede signeringer skulle starte. Så en hel del chanceryttere nåede at få en Splint-tegning takket være hans velvilje. Både han og Gary Barker var superglade for at deltage og befandt sig utrolig godt på CC (og i København i det hele taget, de så sig jo lidt omkring), for eksempel i Schwartz' tilfælde at messen stillede en tolk til rådighed. Den slags tilkendegivelser er guld værd for CC, fordi de rygtes i de udenlandske miljøer og kan skabe grobund for spændende besøg i fremtiden.

Til sidst et lille tip til jer, der ikke allerede har anskaffet Natacha samlebind 5: D'herrer Thomas Nøhr, Thierry Capezzone, Svend Høgh, Johan N. Pedersen og Lars Horneman signerede flittigt albummet på messen. Så flittigt, at der er flere eksemplarer tilbage, som er signeret af dem alle fem PLUS Peter Madsen, der havde signeret 25 eksemplarer på forhånd. Så hvis der sidder nogen derude, der kunne tænke sig et eksemplar signeret af dem alle seks, fås det altså hos Cobolt - idet det dog ikke direkte kan bestilles i webshoppen i specifikt signeret udgave, men via en mail til cobolt@cobolt.dk med oplysning om, at man ønsker et af de signerede eksemplarer. Så længe lager haves.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: CC spørgsmål

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Og hvis man vil se billeder af det hele, kan Carsten Olsens Flickr-album stærkt anbefales:
https://www.flickr.com/photos/lordolsen ... 8989561358
Besvar