Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskredet

Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Frank Madsen »

Dan R. Knudsen skrev:Den manøvre var måske noget for dig Frank? Jeg har absolut INGEN forstand på det og har i øvrigt bedt Berti om at finde en anden til at stå i maskinrummet. Netop fordi jeg ikke aner noget om phpBB...
Nej, det var jo netop derfor, jeg tørrede Seriejournalen af på dig, husker du nok. :-)

Desuden HAR jeg prøvet at flytte forummet til Serielands server, men den brugeradgang jeg fik, var så begrænset, at det ikke var muligt. Men hvis man har administrator-rettigheder, burde det ikke tage mere end en dags tid at eksportere forummet. Det er jo sket et par gange tidligere.

Men at det ligger på Danske Tegneserieskaberes webhotel er ikke en langtidsholdbar løsning. Jeg er p.t. den eneste i bestyrelsen, der kender baggrunden og synes, det er relevant at bruge et par tusind om året på at hoste et forum, der ikke har noget med foreningen at gøre.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Dan R. Knudsen
Administrator
Administrator
Indlæg: 7911
Tilmeldt: 6. aug 2004, 14:11
Geografisk sted: 8270 Højbjerg
Kontakt:

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Dan R. Knudsen »

Jeg erindrer det svagt. Ligesom jeg erindrer al den ballade der kom ud af at der røg nogle indlæg sidst det blev flyttet.
Og i og med at Berti jo har absolut nul indtægter på projektet har han næppe råd til at betale en hosting. Så foreningen må jo gøre op med sig selv om projektet er så vigtigt for tegneseriedanmark at det giver mening at foreningen holder det i live. Ellers må man vel være så kolde i røven at man bare trækker stikket....

Anyways - så aner jeg ikke hvordan det skal gøres. Hvis jeg gjorde, gjorde jeg det s’men gerne - hvis der altså var et sted at flytte det hen....

Men du kan jo blive admin for bare at flytte det (hvis der bliver fundet et sted at flytte det hen) - og så må Berti se at finde en anden til det løbende vedligehold....
Dan R. Knudsen
http://www.danrknudsen.dk

Tags: Aarhus, Højbjerg, tegner, illustrator, tegneserier, speeddrawing, speed drawing, tegnede film, film med hånd der tegner
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Maximum »

Det er lidt argeligt hvis ikke vi kan finde nogen der har det tekniske viden, og tid, til at vaere Administrator. Det er jo ikke alle der kan og det bliver maske nodvendigt at ansaette nogen pa as needed basis, det er vel ikke sa tit man skal arbejde pa det?

Ved ikke hvor nemt det er i DK med skat, regler, osv, men her er der masser af websites der tilbyder independent contractors (ved ikke hvad det hedder pa Dansk....).
Jeg bruger selv flere for mit firma for forskellge projekter (IT, design, osv) og det er langt billigere end en deltids person med lon.

Det er jo ikke fair at forstsaette bruge Dan og Frank, men maske er det noget Frank og Dan kan hjaelpe Berti med at finde som en langtids losning?

Det kraever selvfolgige nogle penge, og det lader til nogle flere penge skal bruges til hosting.
Jeg vil forsla en af 2 losninger:
1. Oprette et arligt medlemskab for Serieland hvor alle folk kan stotte fair og sa vil der vaere lobende indtaeger. Stadigvaek have det abnet for alle dog.
2. Oprette en gofund me kampagne for Serieland.

Ved ikke hvor meget der skal bruges til hosting (Frank) og hvor meget en independent contractor skal bruge manedligt eller arligt (Dan)?
Jeg har ikke den tekniske viden, samt hvor jeg bor gor det svaert (som alle kan se har jeg ikke en dansk keyboard ;-)), men jeg vil da godt hjaelp okonomisk. :-)
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vi er måske i en Fantask version II?

Jeg aner intet om hverken det ene eller det andet. Hverken det tekniske eller det økonomiske.
Brugeravatar
Jack J
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 379
Tilmeldt: 3. feb 2009, 03:43
Geografisk sted: outside the norm
Kontakt:

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Jack J »

Er en brugerabonnement-ordning holdbart? Hvor mange er vi, der bruger forummet? Jeg antager, at der er nogle derude, som læser med, men som ikke deltager. Men hvor mange potentielle abonnenter?
Maximum
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 463
Tilmeldt: 22. sep 2008, 23:24
Geografisk sted: Central Florida

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Maximum »

Ja, desvaerre nok ikke sa mange som nogle ar siden.
Men vi behover maske ikke sa mange til at hjaelpe, det kommer an pa hvad det vil koste at:

Flytte til en anden server (nok gratis eller billigt til dem der ved der skal til)

Hoste den permanent pa en anden server (siden vi abentbart "laner" plads pa Danske Tegneserieskabernes server) - maske er der nogen der har en server eller har en anden losning?

Vedligholdese - ansat en der hjaelper nar nodvendigt (eller gratis for dem der har viden og lyst)

Jeg kan desvaerre ikke hjaelpe sa meget herfra, men noget skal jo gores for at vediligholde det.
Maske kan Dan og Frank, eller andre hjaelpe lidt med hvor meget skal vi bruge?
Og igen, jeg vil gerne stotte okonomisk og tror ogsa andre gerne vil ogsa, men hvor meget skal der bruges?
Brugeravatar
Jan Erik Hedberg
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2446
Tilmeldt: 8. okt 2005, 22:12
Geografisk sted: Back home in good ol' Hornbaek

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Jan Erik Hedberg »

Jeg vil gerne støtte økonomisk (fælles) for en fortsættelse af dette forum.
Måske en indsamling som med Fantask?

Findes der ikke hosting/fildeling på nettet a la Imageshack eller hvad det nu hed, vi anvendte i SerieJournalen vers. II?
med venlig hilsen Jan Erik
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Beklager, boardets kvote for vedhæftede filer er overskr

Indlæg af Frank Madsen »

Dan R. Knudsen skrev:Jeg erindrer det svagt. Ligesom jeg erindrer al den ballade der kom ud af at der røg nogle indlæg sidst det blev flyttet.
Og i og med at Berti jo har absolut nul indtægter på projektet har han næppe råd til at betale en hosting. Så foreningen må jo gøre op med sig selv om projektet er så vigtigt for tegneseriedanmark at det giver mening at foreningen holder det i live. Ellers må man vel være så kolde i røven at man bare trækker stikket....

Anyways - så aner jeg ikke hvordan det skal gøres. Hvis jeg gjorde, gjorde jeg det s’men gerne - hvis der altså var et sted at flytte det hen....

Men du kan jo blive admin for bare at flytte det (hvis der bliver fundet et sted at flytte det hen) - og så må Berti se at finde en anden til det løbende vedligehold....
ALtså, jeg kunne sikkert godt finde ud af flytte det, hvis jeg skulle flytte det til en server, hvor jeg havde fulde administratorrettigheder, men det fik jeg ikke, sidst jeg forsøgte, og så var det lidt en kamp op ad bakke, når man ikke kunne oprette mapper og uploade filer frit. Ideelt set burde det flyttes over på Serielands server, som Kim Larsen - så vidt jeg ved - styrer.

Det er sådan set bare at pakke MySQL-databasen sammen til en ZIP-fil og pakke mappen med phpBB-filerne sammen til en anden ZIP-fil og så installere/udpakke dem på den anden server. Jeg har gjort det et par gange tidligere, men altid på webhoteller, jeg havde fuld kontrol over.

Jeg gjorde det ved at følge opskriften her:

https://www.phpbb.com/support/docs/en/3 ... or-domain/
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar