Så' der Barks - og Rosa!

Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Robin »

Så er der nogen, der skal til lommerne igen, eller.......? 4 bind i alt med ting, du har i forvejen! eller....?
IMG_0833.JPG
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Frank Madsen »

Jakob Stegelmann er ikke umiddelbart begejstret.

https://twitter.com/JakobStegelmann/sta ... 7515806720
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Antaeus »

Det er i hvert fald ikke noget jeg skal have.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af GoogaMooga »

Enough, already! :x
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Robin »

Frank Madsen skrev:Jakob Stegelmann er ikke umiddelbart begejstret.

https://twitter.com/JakobStegelmann/sta ... 7515806720
Ja, jeg så godt på hans Twitterprofil, at han ikke ligefrem er glad for produktet. Det er heller ikke min kop te. Jeg har ri-igeligt, men der er jo Don Rosa fans derude, husker jeg fra min tid tæt på Rosa fans. Der er da også én på JS's Twitterprofil, der er uenig.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af ovemunk »

I betragtning af at Carl Barks ikke brød sig om Don Rosa forstår jeg godt hvad Jacob mener. Det er sådan et album der først kunne laves efter Barks død. Jeg er absolut heller ikke Don Rosa fan..
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Robin »

Som jeg forstår Twittertråden, har det især noget at gøre med forsiden, hvor Don Rosa-ænder står i forgrunden og Barks-øglerne er baggrund, altså Egmont eller nogen har mikset de to tegnere.
Og her er Barks øgler og Barks ænder:
IMG_0834.JPG
mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Antaeus »

Jeg tror nu mere at det ser ud som et fælles projekt og at de har samarbejdet om det.
Det fremstår endda som sådan et fælles projekt ved at de skriver "Carl Barks & Don Rosa".
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af ovemunk »

Antaeus skrev:Jeg tror nu mere at det ser ud som et fælles projekt og at de har samarbejdet om det.
Det fremstår endda som sådan et fælles projekt ved at de skriver "Carl Barks & Don Rosa".
Hvilket det helt klart IKKE er, dels fordi Barks ikke kunne lide Don Rosa og dels fordi Carl Barks er ret død for tiden.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Antaeus »

ovemunk skrev:
Antaeus skrev:Jeg tror nu mere at det ser ud som et fælles projekt og at de har samarbejdet om det.
Det fremstår endda som sådan et fælles projekt ved at de skriver "Carl Barks & Don Rosa".
Hvilket det helt klart IKKE er, dels fordi Barks ikke kunne lide Don Rosa og dels fordi Carl Barks er ret død for tiden.
Nej, netop. Det er det som er galt (som var det som jeg svarede på og som måske ikke står helt klart).
Det fremstår som om det er et Barks & Rosa projekt og det er det som er problemet.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af marius »

ovemunk skrev:
Antaeus skrev:Jeg tror nu mere at det ser ud som et fælles projekt og at de har samarbejdet om det.
Det fremstår endda som sådan et fælles projekt ved at de skriver "Carl Barks & Don Rosa".
Hvilket det helt klart IKKE er, dels fordi Barks ikke kunne lide Don Rosa og dels fordi Carl Barks er ret død for tiden.
Kan du ikke henvise til nogle kilder som dokumenterer, at Carl Barks ikke kunne lide Don Rosa og hvad denne modstand fra Barks side reelt drejede sig om og hvor dybt den stak.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Antaeus »

Det er i hvert fald ikke mærkeligt hvis Barks ikke kunne lide Rosa.
Der er nok ikke mange der kan lide at se at en anden snylte på ens livsværk.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Robin »

marius skrev:
ovemunk skrev:
Antaeus skrev:Jeg tror nu mere at det ser ud som et fælles projekt og at de har samarbejdet om det.
Det fremstår endda som sådan et fælles projekt ved at de skriver "Carl Barks & Don Rosa".
Hvilket det helt klart IKKE er, dels fordi Barks ikke kunne lide Don Rosa og dels fordi Carl Barks er ret død for tiden.
Kan du ikke henvise til nogle kilder som dokumenterer, at Carl Barks ikke kunne lide Don Rosa og hvad denne modstand fra Barks side reelt drejede sig om og hvor dybt den stak.
Hvis du orker, at læse hele tråden på Jakob Stegelmanns Twitter profil, så skriver han lidt om sit besøg hos Barks, hvor det blev berørt. Se linket oppe foroven i denne tråd.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af marius »

Robin skrev:
marius skrev: Kan du ikke henvise til nogle kilder som dokumenterer, at Carl Barks ikke kunne lide Don Rosa og hvad denne modstand fra Barks side reelt drejede sig om og hvor dybt den stak.
Hvis du orker, at læse hele tråden på Jakob Stegelmanns Twitter profil, så skriver han lidt om sit besøg hos Barks, hvor det blev berørt. Se linket oppe foroven i denne tråd.

mvh.
Tak, Robin. Det er interessant læsning. Jeg føler mig ikke overbevist om, at Barks deciderede ville være imod overnævnte udgivelse. Tror ikke Barks roterer i sin grav. Hvis Barks var i live i dag, ville hans reaktion nok mere være et ligegyldigt skuldertræk og et høfligt forord.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Så' der Barks - og Rosa!

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det er jo interessant nok, at Egmont i Danmark åbenbart har følt sig så hårdt presset, at de efter næsten ti års pause igen er begyndt at udgive Disney i egen boghandlerdistribution, som de ellers havde opgivet i 2012. Oven i købet samtidig med, at de har givet Comic Factory lov til at udgive visse ting under den fællesnordiske Egmont-licens.

Men intet kommer tilsyneladende til at ændre sig for Egmonts eget program. (Man kan håbe på noget andet fra Comic Factory). Der er stadig blot tale om eksisterende ting fra andre nordiske lande, som kredser om Barks og Rosa, Barks og Rosa, Barks og Rosa, Barks.............
Besvar