Det nye nr. af Anders And Classic......

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har bestilt den! Kendte ikke Kay Wright, kun Bill Wright, men da det er en amerikansk tegner fra de gode gamle dage, er jeg med på den. Det ser slet ikke tosset ud.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

Robin skrev: 7. apr 2022, 16:23 Ikke Barks, ikke Rosa, ikke Murry, men Karran Eccles Wright eller lidt kortere Kay Wright! Sikkert ikke mange vil nikke genkendende til ham, men her er bl. a. 2 ikke tidligere på dansk udgivne historier. Wright har mest gjort sig i animation, men også lidt tegneserier. Heri er et udvalg
Men så er det Barks likevel - for svært mange av historiene i heftet er blant dem Barks skrev manus til og skisserte etter at han pensjonerte seg, men som ble tegnet av andre. Deriblant Kay Wright. (Heftet inneholder dog også enkelte historier som Barks ikke skrev.*)

Flere av Barks-/Wright-seriene publiseres for første gang uforkortet i Skandinavia i dette heftet. Det vil si, Daan Jippes' senere nytegninger i Barks' stil er selvsagt uforkortede, men førsteversjonene tegnet av Wright, Strobl osv. har ikke nødvendigvis vært publisert uredigerte i Norden.

Dette nummeret av AA Classic utkom faktisk i Norge før Danmark, trolig fordi den norske redaksjonen valgte å hoppe over nummeret med Barks. Så på denne Inducks-linken kan dere se utvalget av historier: https://inducks.org/issue.php?c=no%2FKDD+35

Billede

(* ...men en av disse historier, The Marvelous Mover, er faktisk en ren ripoff av Barks-klassikeren The Master Rainmaker. Les begge historiene, og du vil skjønne hva jeg mener.)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

Det er garanteret pga Barks' manuskripter, at de har valgt en relativ obskur Disney tegner som Kay Wright. Tør man håbe på Bill Wright engang ud i fremtiden?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Antaeus »

Flere af historierne har været i Anders And & Co., blandt andet den med kæmpehunden og jeg husker også Berømmelsens Bog med Supermule og Bjørnebanden.
dk_aa1973_11a_001.jpeg
dk_aa1973_11a_001.jpeg (34.57 KiB) Vist 7358 gange
dk_aa1974_41a_001.jpeg
dk_aa1974_41a_001.jpeg (35.04 KiB) Vist 7358 gange
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

Antaeus skrev: 7. apr 2022, 19:02 Flere af historierne har været i Anders And & Co., blandt andet den med kæmpehunden og jeg husker også Berømmelsens Bog med Supermule og Bjørnebanden.
"Kæmpehunden i ulvehøjene" er en av historiene som ble publisert forkortet i Skandinavia på 70-tallet. Nå utgis den uredigert.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 7. apr 2022, 17:35 Det er garanteret pga Barks' manuskripter, at de har valgt en relativ obskur Disney tegner som Kay Wright.
Ja, det var nok en faktor. Men samtidig er det interessant at Barks' navn ikke nevnes på coveret eller - så vidt jeg har sett - i annen markedsføring. Finnes det mon en presseomtale av Anders And Classic-heftene som forteller mer om innholdet i hvert nummer?

Når vi er inne på det, hvor kan de danske utgavene av AA Classic bestilles? Her i Norge er dette et av bladene som kun kan kjøpes i kiosker og dagligvareforretninger.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 8. apr 2022, 00:36
GoogaMooga skrev: 7. apr 2022, 17:35 Det er garanteret pga Barks' manuskripter, at de har valgt en relativ obskur Disney tegner som Kay Wright.
Ja, det var nok en faktor. Men samtidig er det interessant at Barks' navn ikke nevnes på coveret eller - så vidt jeg har sett - i annen markedsføring. Finnes det mon en presseomtale av Anders And Classic-heftene som forteller mer om innholdet i hvert nummer?

Når vi er inne på det, hvor kan de danske utgavene av AA Classic bestilles? Her i Norge er dette et av bladene som kun kan kjøpes i kiosker og dagligvareforretninger.
Man kan ikke abonnere på AA Classic i Danmark. Jeg bestiller udvalgte numre gennem Fantask. Jeg køber jo kun de amerikanske tegnere i det tilfælde.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 10. apr 2022, 02:04
Mesterius skrev: 8. apr 2022, 00:36
GoogaMooga skrev: 7. apr 2022, 17:35 Det er garanteret pga Barks' manuskripter, at de har valgt en relativ obskur Disney tegner som Kay Wright.
Ja, det var nok en faktor. Men samtidig er det interessant at Barks' navn ikke nevnes på coveret eller - så vidt jeg har sett - i annen markedsføring. Finnes det mon en presseomtale av Anders And Classic-heftene som forteller mer om innholdet i hvert nummer?

Når vi er inne på det, hvor kan de danske utgavene av AA Classic bestilles? Her i Norge er dette et av bladene som kun kan kjøpes i kiosker og dagligvareforretninger.
Man kan ikke abonnere på AA Classic i Danmark. Jeg bestiller udvalgte numre gennem Fantask. Jeg køber jo kun de amerikanske tegnere i det tilfælde.
Ah, jeg forstår. Fant heftet der, men ingen presentasjon utover tittelen, ser jeg.

Jeg er helt enig i at Barks' manus må ha vært en av grunnene til at de valgte Kay Wright. Men likevel fascinerer det meg at de ikke gjør kjøpere oppmerksomme på dette noe sted. Barks er et salgsargument, men de har ikke noen pressemeddelelse eller informasjon på coveret om at han har forfattet mange av seriene. Fra et markedsføringsståsted er det litt pussig.

Faktisk kan man ikke abonnere på Klassisk Donald Duck her i Norge heller. Eller engang kjøpe heftene på nettet. Egmont Norge er generelt glade i abonnementsordninger, men denne spesifikke serien MÅ du lete opp i fysiske kiosker osv. hvis du vil ha den.
nightshadow
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11. sep 2012, 09:15

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af nightshadow »

Jeg har altså længe abonneret på AACLASSIC, så prøv lige at tjekke op på Egmonts hjemmeside eller kontakt dem...
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

nightshadow skrev: 10. apr 2022, 05:46 Jeg har altså længe abonneret på AACLASSIC, så prøv lige at tjekke op på Egmonts hjemmeside eller kontakt dem...
Jeg skulle have tjekket, beklager fejlen. Under alle omstændigheder vil jeg ikke abonnere på bladet, men kun købe udvalgte numre.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Robin »

Jeg har smugkikket lidt i bladet i Fantask, og der er en "leder" eller "editorial" på det der vel kaldes "side3". Hér nævnes at Barks har skrevet et par historier, og to historier har ikke tidligere være udgivet på dansk, tror jeg. Mht. at købe det, så er jeg lidt i syv sind. Jeg er ikke synderligt begejstret for tegnestilen, men forsiden er OK. Når det er sagt, så synes jeg, det er godt at se andre tegnere end Tordenskjolds soldater. Der bliver også fortalt at Wright lagde sin hovedvægt på animationsfilm. Måske bryder jeg sammen og køber det som et slags påskeæg til mig selv.......(suk!).....!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Laila J. Graf »

GoogaMooga skrev: 7. apr 2022, 17:35 Det er garanteret pga Barks' manuskripter, at de har valgt en relativ obskur Disney tegner som Kay Wright. Tør man håbe på Bill Wright engang ud i fremtiden?
Det kunne godt tænkes det var et håb, du kunne have :wink:
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Mesterius »

Robin skrev: 10. apr 2022, 09:47 Jeg har smugkikket lidt i bladet i Fantask, og der er en "leder" eller "editorial" på det der vel kaldes "side3". Hér nævnes at Barks har skrevet et par historier, og to historier har ikke tidligere være udgivet på dansk, tror jeg.
Aha! Så altså en liten artikkel? Den kom ikke med i den norske utgave - der er det blott en innholdsfortegnelse. Barks oppgis som manusforfatter på historiene han har skrevet, men nevnes ikke ellers.

Jeg ser på Inducks at det kanskje var overdrevent å si "mange historier" forfattet av Barks - det dreier seg om tre. Men de fyller ganske mye av heftet; 43 sider totalt.
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af Robin »

Mesterius skrev: 10. apr 2022, 19:38
Robin skrev: 10. apr 2022, 09:47 Jeg har smugkikket lidt i bladet i Fantask, og der er en "leder" eller "editorial" på det der vel kaldes "side3". Hér nævnes at Barks har skrevet et par historier, og to historier har ikke tidligere være udgivet på dansk, tror jeg.
Aha! Så altså en liten artikkel? Den kom ikke med i den norske utgave - der er det blott en innholdsfortegnelse. Barks oppgis som manusforfatter på historiene han har skrevet, men nevnes ikke ellers.

Jeg ser på Inducks at det kanskje var overdrevent å si "mange historier" forfattet av Barks - det dreier seg om tre. Men de fyller ganske mye av heftet; 43 sider totalt.
Jeps! Det er Svend Skytte, der er skribenten. Der er sådan en indledende "artikel" i alle de dansk numre. Det er hyggeligt og informativt.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Det nye nr. af Anders And Classic......

Indlæg af GoogaMooga »

Laila J. Graf skrev: 10. apr 2022, 18:52
GoogaMooga skrev: 7. apr 2022, 17:35 Det er garanteret pga Barks' manuskripter, at de har valgt en relativ obskur Disney tegner som Kay Wright. Tør man håbe på Bill Wright engang ud i fremtiden?
Det kunne godt tænkes det var et håb, du kunne have :wink:
:)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar