Pingprisen 2020

Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Ja, lad os glemme den kedsommelige logistik. Det, jeg gerne ville forstå, er, hvad det egentlig er for et presserende problem, der skal løses. Som sagt, vi har Ping- og Hanne Hansen-prisen. Vi har anmeldelserne på Nummer 9, her på sitet, diverse blogs og fora, engang imellem også i aviserne. Hvem eller hvad er det, der uretmæssigt bliver overset og forbigået og snydt for priser?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Gimli »

Christian Aarestrup skrev:Ja, lad os glemme den kedsommelige logistik. Det, jeg gerne ville forstå, er, hvad det egentlig er for et presserende problem, der skal løses. Som sagt, vi har Ping- og Hanne Hansen-prisen. Vi har anmeldelserne på Nummer 9, her på sitet, diverse blogs og fora, engang imellem også i aviserne. Hvem eller hvad er det, der uretmæssigt bliver overset og forbigået og snydt for priser?
Det er jo det vi ikke ved, hvis en del af de årlige udgivelser ikke bliver seriøst overvejet, som følge af indstillingsproceduren.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Gimli skrev:
Christian Aarestrup skrev:Som sagt, vi har Ping- og Hanne Hansen-prisen. Vi har anmeldelserne på Nummer 9, her på sitet, diverse blogs og fora, engang imellem også i aviserne. Hvem eller hvad er det, der uretmæssigt bliver overset og forbigået og snydt for priser?
Det er jo det vi ikke ved, hvis en del af de årlige udgivelser ikke bliver seriøst overvejet, som følge af indstillingsproceduren.
Problemet med indstillingsproceduren er, at vi ikke ved, om der er et problem med indstillingsproceduren?

Så tror jeg, at vi er tilbage ved spørgsmålet om, hvilken indstillingsprocedure der ville sikre, at samtlige danske udgivelser blev seriøst overvejet?

Som sagt, jeg ved ikke, hvad andre gør. Jeg gennemgår en liste over det forgangne års danske udgivelser. Der kan være smuttet en enkelt, men det er nok sjældent; jeg mindes i hvert fald ikke, at den skulle have været ukomplet. Jeg har læst nogen af dem i forvejen. Hvis jeg synes, jeg mangler nogen vigtige, sørger jeg for at få dem læst, inden jeg nominerer. Det er selvfølgelig ikke alle, jeg får læst, og der er en forhåndsselektion. (Men nej, den er ikke begrænset til, hvad jeg har anmeldt eller set anmeldt.) Men så er vi jo heldigvis flere om det, og andre har læst nogle af de udgivelser, jeg ikke har (og ikke gider).

Hvad er det, jeg skal gøre anderledes/mere? Hvad skal andre gøre anderledes/mere? Og er det en rimelig forventning, at jeg/de skulle gøre det mere?
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Som jeg forstår Franks indlæg, var den tidligere boss på 9'eren ikke særligt interesseret i værker fra Eudor. Men at der nu er bedring.

Det er selvfølgelig uheldigt, eller var uheldigt, hvis man lukker døren for nogen.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Frank Madsen skrev:Vi har tidligere skrevet ind om vores udgivelser og tilbudt anmeldereksemplarer uden at få nogen reaktion, men det er godt, at der nu er hul igennem.
... var, hvad Frank skrev.

Hvad er den mest sandsynlige forklaring herpå?

A) Tilbuddet er givet videre til anmelderne, men ingen har bidt på. Og der er ikke blevet kvitteret med en "tak, men desværre ...", fordi - artikler og anmeldelser, der rent faktisk blev til noget, plus fuldtidsarbejde og familie ved siden af.

Eller

B) En redaktør har aktivt valgt at kyle tilbuddet direkte i skraldespanden, selv om alle nye artikler er vigtige for et netmagasin, fordi "fuck Eudor - de skal bare ties ihjel!"
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Uanset om det er første eller andet valg, er det da en kende tricky, da det både kan skabe konspirationsteorier, The Horror, eller at årets bedste tegneserie (hvis det nu var sådan) ikke fik chancen.

Jeg er lidt inde på Gimlis tanker, nemlig.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Gimli »

Christian Aarestrup skrev:
Gimli skrev:
Christian Aarestrup skrev:Som sagt, vi har Ping- og Hanne Hansen-prisen. Vi har anmeldelserne på Nummer 9, her på sitet, diverse blogs og fora, engang imellem også i aviserne. Hvem eller hvad er det, der uretmæssigt bliver overset og forbigået og snydt for priser?
Det er jo det vi ikke ved, hvis en del af de årlige udgivelser ikke bliver seriøst overvejet, som følge af indstillingsproceduren.
Problemet med indstillingsproceduren er, at vi ikke ved, om der er et problem med indstillingsproceduren?

Så tror jeg, at vi er tilbage ved spørgsmålet om, hvilken indstillingsprocedure der ville sikre, at samtlige danske udgivelser blev seriøst overvejet?
Har jeg givet mit bud på - men det ønskes åbenbaret ikke seriøst overvejet.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Berti Stravonsky skrev:Uanset om det er første eller andet valg, er det da en kende tricky, da det både kan skabe konspirationsteorier, The Horror, eller at årets bedste tegneserie (hvis det nu var sådan) ikke fik chancen.
Hvaba?

Mener du helt alvorligt, at ethvert tilbud om anmeldereksemplarer skal medføre en anmeldelse? Og at begrundelsen herfor er, at det kan skabe konspirationsteorier, hvis det ikke sker?

(Det er en kende tricky, at nogen fra Obamas stab ringer til det der pizzaria, uanset om det er, fordi præsidenten har lyst til pizza, eller fordi han bestiller et par knægte at forlyste sig med fra en undergrundspædofilikæde, fordi selv hvis det bare er førstnævnte, kunne det jo få nogen til at tro, at det var sidstnævnte.)

Dernæst. At Danmarks bedste tegneserie, som når den omtales på den måde jo ret indlysende må være den bedste, nærmest ubetinget, skulle kunnes helt forbigås, fordi den halvstore gruppe løst tilknyttede skribenter på Nummer 9 ikke opdager eller drømmer at orientere sig andre steder end i anmelderredaktørens oversigt over udgivelser til mulig anmeldelse, ja, det kan man selvfølgelig tro, som man vil, men i så fald er der næppe nogen nem procedure, som du eller Gimli kan udtænke, der lukker det afgrundsdyb.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Frank Madsen skrev:Vi har tidligere skrevet ind om vores udgivelser og tilbudt anmeldereksemplarer uden at få nogen reaktion, men det er godt, at der nu er hul igennem.
... var, hvad Frank skrev.

Javist. Så kunne det da være overmåde interessant at få den tidligere kaptajn i tale, og høre hvorfor der ikke var nogen reaktion. Om det skyldes familie, travlhed eller faglighed.

This is not a witchhunt, not even close.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Christian Aarestrup skrev:
Berti Stravonsky skrev:Uanset om det er første eller andet valg, er det da en kende tricky, da det både kan skabe konspirationsteorier, The Horror, eller at årets bedste tegneserie (hvis det nu var sådan) ikke fik chancen.
Hvaba?

Mener du helt alvorligt, at ethvert tilbud om anmeldereksemplarer skal medføre en anmeldelse? Og at begrundelsen herfor er, at det kan skabe konspirationsteorier, hvis det ikke sker?

(Det er en kende tricky, at nogen fra Obamas stab ringer til det der pizzaria, uanset om det er, fordi præsidenten har lyst til pizza, eller fordi han bestiller et par knægte at forlyste sig med fra en undergrundspædofilikæde, fordi selv hvis det bare er førstnævnte, kunne det jo få nogen til at tro, at det var sidstnævnte.)

Dernæst. At Danmarks bedste tegneserie, som når den omtales på den måde jo ret indlysende må være den bedste, nærmest ubetinget, skulle kunnes helt forbigås, fordi den halvstore gruppe løst tilknyttede skribenter på Nummer 9 ikke opdager eller drømmer at orientere sig andre steder end i anmelderredaktørens oversigt over udgivelser til mulig anmeldelse, ja, det kan man selvfølgelig tro, som man vil, men i så fald er der næppe nogen nem procedure, som du eller Gimli kan udtænke, der lukker det afgrundsdyb.
Jeg taler ikke om enhver, jeg er meget mere konkret, og synes stadig at manglende respons er en uskik, og jo - som kan fordre slette tanker.

Og lad os nu holde Obama udenfor.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Gimli skrev:
Christian Aarestrup skrev:
Så tror jeg, at vi er tilbage ved spørgsmålet om, hvilken indstillingsprocedure der ville sikre, at samtlige danske udgivelser blev seriøst overvejet?
Har jeg givet mit bud på - men det ønskes åbenbaret ikke seriøst overvejet.
Jeg repræsenterer ikke Nummer 9. Jeg kan ikke sige, hvad der seriøst ønskes overvejet. Jeg har givet min mening til kende om, hvorvidt det praktisk kan lade sig gøre. Og jeg kan supplere med, at hvis der sammen med nomeringsopfordringen kom en liste på 5 gange 1-2 udgivelser, som jeg skulle anskaffe mig på en eller anden måde, før jeg ku' afgive mine nomineringer, så ville jeg alt andet lige tjekke, om jeg havde læst det meste i forvejen, og hvis ikke bare melde, at jeg ikke indstiller noget i år. Jeg er ikke på nogen måde uundværlig, men jeg kan ærlig talt ikke se den store diversitetsgevinst ved, at jeg og en håndfuld andre melder fra af samme grund.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Berti Stravonsky skrev:
Christian Aarestrup skrev:
Berti Stravonsky skrev: Mener du helt alvorligt, at ethvert tilbud om anmeldereksemplarer skal medføre en anmeldelse? Og at begrundelsen herfor er, at det kan skabe konspirationsteorier, hvis det ikke sker?
Jeg taler ikke om enhver, jeg er meget mere konkret, og synes stadig at manglende respons er en uskik, og jo - som kan fordre slette tanker.
Du mener konkret, at Franks tilbud skal medføre en anmeldelse - men ikke ethvert?

Jeg arbejder på et forlag. Det normale og forventelige, når man udsender information sammen med tilbud om anmeldereksemplarer, er, at dem, der er interesserede i at anmelde, svarer. Og kun dem.

Men det er så også normalt, at hvis nogen, der lyder bare nogen lunde seriøse, henvender sig og beder om et anmeldereksemplar, så sender forlaget det gerne. Der er åbenbart flere andre regler i tegneseriebranchen.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Du mener konkret, at Franks tilbud skal medføre en anmeldelse - men ikke ethvert?

Jeg arbejder på et forlag. Det normale og forventelige, når man udsender information sammen med tilbud om anmeldereksemplarer, er, at dem, der er interesserede i at anmelde, svarer. Og kun dem.

Men det er så også normalt, at hvis nogen, der lyder bare nogen lunde seriøse, henvender sig og beder om et anmeldereksemplar, så sender forlaget det gerne. Der er åbenbart flere andre regler i tegneseriebranchen.
Nej, Christian. Det mener jeg ikke. Jeg forholder mig blot ganske konkret til at Frank har spurgt, men intet hørt. Jeg taler ikke om andre eller andet. Det er dét jeg mener, med at være konkret.

Du svarer så, at det normale og forventelige... Ja, men så åbenbart var det så en skævert (eller flere), fra den tidlige Nummer9 chef
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Nå, ikke mere herfra. Solen skinner på øen, og også på os. Skidegodt at du lever, C. Det er jeg glad for. Jeg har den største respekt og kærlighed for dig. Og elsker dine anmeldelser på 9'eren.
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Berti Stravonsky skrev:Du svarer så, at det normale og forventelige... Ja, men så åbenbart var det så en skævert (eller flere), fra den tidlige Nummer9 chef
Nej. Jeg skrev, at det ikke er normalt eller forventeligt, at man svarer, med mindre svaret er "ja tak, vi vil gerne have et anmeldereksemplar". I hvert fald ikke i den del af forlagsbranchen, jeg kender indefra.

Men nyd solen. Alt godt.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Besvar