Pingprisen 2020

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23006
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Betryggende at vide, at Ping fortsætter i samme skure, og at jeg også fremover kan ignorere den. Kunne være sjovt at sammenligne Ping MK2 med den oprindelige prisuddeling.

Jeg kan godt følge Christian i det med, at man kun anmelder, hvad man har lyst til. At der så også er forskel på en enkelt anmeldelse og så Danmarks Store Altomfavnende Tegneseriepris, er en anden snak. To gange i denne tråd er jeg kommet med et realistisk og ladsiggørligt forslag, men er blevet ignoreret.

Når jeg træder ind i Faraos Cigarer, Danske Afdeling, og betragter de mange hyldemeter med albums "face out", er det altså ikke Ping vinderne, der syner eller springer i øjnene. De ligger som regel i et afsides hjørne, på et tilbudsbord.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

Ahvasirdu? Er der ingen fra arrangørgruppen, der har henvendt sig til dig endnu, Guga? Og der er gået hvad, i hvert fald mere end et døgn, siden du første gang fremsatte dit forslag til den prisuddeling, du har ignoreret i et årti? :shock:
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23006
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Christian Aarestrup skrev:Ahvasirdu? Er der ingen fra arrangørgruppen, der har henvendt sig til dig endnu, Guga? Og der er gået hvad, i hvert fald mere end et døgn, siden du første gang fremsatte dit forslag til den prisuddeling, du har ignoreret i et årti? :shock:
Et forslag er et forslag, uanset om jeg har ignoreret prisen eller ej. Du kan ikke logisk sidestille de to ting. Det er sådan set irrelevant om jeg har ignoreret prisen, hvis forslaget ellers er fornuftigt nok. Med mindre der er følelser på spil. Dit svar kan godt fortolkes som at man skal elske de ting for overhovedet at blive taget alvorligt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:Kunne være sjovt at sammenligne Ping MK2 med den oprindelige prisuddeling.
Mener du Pingprisenen 1986-1996? Hvor nomineringskomitéen og juryen var en og den samme, nemlig en håndfuld mennesker fra dagbladet B.T. og kommercielle aktører i tegneseriebranchen, som også finansierede den? Og hvor prismodtagerne typisk var nogle, hvis serier blev trykt i, sjovt nok, B.T. eller i hvert fald udgivet af de forlag, der var med til at udpege dem?
GoogaMooga skrev:Når jeg træder ind i Faraos Cigarer, Danske Afdeling, og betragter de mange hyldemeter med albums "face out", er det altså ikke Ping vinderne, der syner eller springer i øjnene. De ligger som regel i et afsides hjørne, på et tilbudsbord.
Du glemmer, at Faraos Cigarer en en specialbutik for samlere og nostalgikere, og at der er en verden uden for Skindergade.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev:Betryggende at vide, at Ping fortsætter i samme skure, og at jeg også fremover kan ignorere den. Kunne være sjovt at sammenligne Ping MK2 med den oprindelige prisuddeling.

Jeg kan godt følge Christian i det med, at man kun anmelder, hvad man har lyst til. At der så også er forskel på en enkelt anmeldelse og så Danmarks Store Altomfavnende Tegneseriepris, er en anden snak. To gange i denne tråd er jeg kommet med et realistisk og ladsiggørligt forslag, men er blevet ignoreret.

Når jeg træder ind i Faraos Cigarer, Danske Afdeling, og betragter de mange hyldemeter med albums "face out", er det altså ikke Ping vinderne, der syner eller springer i øjnene. De ligger som regel i et afsides hjørne, på et tilbudsbord.
Hvis man vil tages seriøst og faktisk har forslag til forbedring så skriver man da direkte til dem man vil påvirke og ikke i et forum, som ikke har noget som helst med Pingprisen at gøre.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Kunne være sjovt at sammenligne Ping MK2 med den oprindelige prisuddeling.
Mener du Pingprisenen 1986-1996? Hvor nomineringskomitéen og juryen var en og den samme, nemlig en håndfuld mennesker fra dagbladet B.T. og kommercielle aktører i tegneseriebranchen, som også finansierede den? Og hvor prismodtagerne typisk var nogle, hvis serier blev trykt i, sjovt nok, B.T. eller i hvert fald udgivet af de forlag, der var med til at udpege dem?
GoogaMooga skrev:Når jeg træder ind i Faraos Cigarer, Danske Afdeling, og betragter de mange hyldemeter med albums "face out", er det altså ikke Ping vinderne, der syner eller springer i øjnene. De ligger som regel i et afsides hjørne, på et tilbudsbord.
Du glemmer, at Faraos Cigarer en en specialbutik for samlere og nostalgikere, og at der er en verden uden for Skindergade.
Mon ikke Faraos også ser sig selv som en tegneseriebutik for alle.
jeg tænker de har det der kan sælges og bliver solgt.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev:To gange i denne tråd er jeg kommet med et realistisk og ladsiggørligt forslag, men er blevet ignoreret.
Men det ER jo hverken realistisk eller ladsiggørligt.
Carsten Søndergaard skrev:
GoogaMooga skrev:Meget kunne opnås ved bare at tilføje en nostalgipris, det tror jeg vil kunne gøre Prisen lidt mere dækkende - eller inkluderende, for nu at bruge et moderne udtryk.
I princippet, ja, ja, jeg ville da også synes det var hyggeligt. Men igen, det ville fuldstændig bryde med præmissen, for der ville skulle lægges vægt på helt andre ting end i samtlige andre kategorier. Og SÅ mange prisværdige nostalgiudgivelser er der trods alt heller ikke i løbet af et år, som kunne begrundes til at komme i betragtning. Og da slet ikke nostalgiske danske tegneserier.
Senest rettet af Carsten Søndergaard 18. sep 2020, 16:51, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7187
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Antaeus skrev:Mon ikke Faraos også ser sig selv som en tegneseriebutik for alle.
Helt sikkert. Men derfor er det jo ikke sikkert, at alle kommer der.
Antaeus skrev:jeg tænker de har det der kan sælges og bliver solgt.
Helt sikkert, det som bliver solgt i deres butik. Men det behøver ikke være det samme, der sælges i andre butikker. Derudover er Pingprisen jo ikke en bestsellerpris.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9430
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Antaeus »

Carsten Søndergaard skrev:
Antaeus skrev:Mon ikke Faraos også ser sig selv som en tegneseriebutik for alle.
Helt sikkert. Men derfor er det jo ikke sikkert, at alle kommer der.
Antaeus skrev:jeg tænker de har det der kan sælges og bliver solgt.
Helt sikkert, det som bliver solgt i deres butik. Men det behøver ikke være det samme, der sælges i andre butikker. Derudover er Pingprisen jo ikke en bestsellerpris.
Når jeg svarede var det ikke med Pingprisen in mente, men udelukkende et svar relateret til dit udsagn omkring Faraos.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23006
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Christian Aarestrup skrev:Og der er gået hvad, i hvert fald mere end et døgn, siden du første gang fremsatte dit forslag til den prisuddeling, du har ignoreret i et årti? :shock:
Nej, Christian, der er gået mere end et døgn. Det er faktisk et forslag, jeg har fremsat år efter år. Men det kan du måske ikke vide, hvis du ikke har læst med herinde de sidste ti år.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23006
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Mht at "bryde med præmissen" i form af en nostalgipris, så bryd med den præmisse! Så kan man for alvor tale om en dækkende pris.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

GoogaMooga skrev:Dit svar kan godt fortolkes som at man skal elske de ting for overhovedet at blive taget alvorligt.
Det kan man da måske godt, men en mere ligefor liggende tolkning ville måske være, at prisuddelinger, festivaller, udgivelsesprogrammer osv. primært farves af de mennesker, der gider at lægge det enorme stykke arbejde, der skal til for at få tingene til at ske. (Og i parantes bemærket regner jeg ikke mig selv for en af dem.)
GoogaMooga skrev:Det er sådan set irrelevant om jeg har ignoreret prisen, hvis forslaget ellers er fornuftigt nok.
Det er korrekt. Jeg syntes sådan set også bare, at det var lidt sjovt, at du i et og samme indlæg talte om fortsat at ignorere en prisuddeling for så at gå direkte til at finde det for dårligt, at dit forslag til samme prisuddeling var blevet groft ignoreret.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
Christian Aarestrup
Brugerniveau 6
Brugerniveau 6
Indlæg: 5393
Tilmeldt: 4. apr 2005, 20:30
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Christian Aarestrup »

GoogaMooga skrev:Nej, Christian, der er gået mere end et døgn. Det er faktisk et forslag, jeg har fremsat år efter år.
Jeg har også i snart en del år gået og sagt, at vi burde satse mere på atomkraft som alternativ energikilde. Og hvad sker der? Ikke en fis.
CAa

Life is what happens to you while you're hoping for something else
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23006
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af GoogaMooga »

:D

Ja, det er ikke nogen nem opgave, det kan jeg godt se.

På verdensplan er der vel også kun én pris, der virkelig, virkelig betyder noget for mig: Grand Prix de la Ville d'Angoulême. Dertil kan man så tilføje Eisner-Kirby-Harvey prisernes HOF og genoptrykskategorier, men de er jo kun kategorier af noget større og mere newie-orienteret.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Pingprisen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev:
Christian Aarestrup skrev:Og der er gået hvad, i hvert fald mere end et døgn, siden du første gang fremsatte dit forslag til den prisuddeling, du har ignoreret i et årti? :shock:
Nej, Christian, der er gået mere end et døgn. Det er faktisk et forslag, jeg har fremsat år efter år. Men det kan du måske ikke vide, hvis du ikke har læst med herinde de sidste ti år.
Hør nu. Skal vi ikke lade være med at være efter hinanden? Et forslag er et forslag, og det er ligegyldigt om det har været år eller måneder undervejs, eller opstået spontant.

Jeg kommer da ofte forbi et eller andet, som jeg måske har tænkt over engang, eller ikke engang, og får så et indfald. Det er da ganske fint.
Besvar