Julekalenderen 2020

ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Beklager dobbeltpostering. Men jeg opdagede at jeg havde fået denne kalenderdag lige nu. Så jeg fik altså lidt travlt med at postere noget til kalenderen. Det var jo med meget kort varsel.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 882
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Asger Pedersen »

Schmoo'erne, herligt karakterløse karakterer; en legende! Og deres modstykke 'Losmerne' :lol:
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Asger Pedersen skrev:Schmoo'erne, herligt karakterløse karakterer; en legende! Og deres modstykke 'Losmerne' :lol:
Jeg tænkte, at du ville blive glad for gensynet ned Schmoo´erne. Jeg synes også selv, de er ret så festlige. Min bror Nils Jakob Henningsen som oprindeligt fandt på de enkelt designet fjelddeller, er også begejstret for schmoo´erne. Hvem ved, om det var Schmoo´erne, som inspirerede ham til at finde på hans fjelddeller. Det kunne jeg godt finde på at spørge ham om.
Han fik inspiration til fjelddellerne, da han i en periode arbejdede i Norge. Jeg tror, han fantaserede om nogen små vide skabninger, som holdt til i de norske fjelde. Det blev senere til karakterene med navnet: FJELDDELLERNE.

HOLD DA HELT "FJELDDELLE"!! :lol: :D :)

Jeg var inde og kigge på din hjemmeside. En meget kreativ og fantasifulde hjemmeside med en meget interessant tegneserie, som også virker lidt Tintin-inspireret, hvis jeg ikke tager meget fejl. :D :)
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af The Elder »

Låge 10

Ups - lidt mere Hermann
Nu i middelalderen

Jeg har et svagt punkt for Alda.
Hun er en skidt pige, men jeg har lidt sympati for hende, og synes egentlig, det går hende lidt dårlige, end hun fortjener.
Det er trods alt ikke nemt for folk uden for systemet at overleve.
Måske også en kvindefigur fra før "Hermann kan ikke tegne kønne kvinder".

Den lille grupper starter ud med at bruge Alda som madding.

Billede


Det lykkedes hende da også at aflede Favards opmærksomhed på klassisk måde

Billede

Desværre gætter han det, og jagter hende.
Der får hun en forsmag på, hvad der venter hende

Billede

Hvor hun til sidst (på klassisk Hermann måde) skal bringes brutalt af dage

Billede

Det lykkedes dog ikke, så hun kommer op igen fra dybet og finder Favard liggende bevidstløs.
Så er det Pay-Back-Time.

Billede

Tornegrenen i øjnene. Det er stærk fortællekunst.
Det er et af de paneler, der har brændt sig fast.

Billede
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

You got me. Vidunderlige sider. Stemningsfyldte. Rå. Herligt grumsede. Jeg kan føle snavset, og det føles godt.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Neeeej, hvor var de grusomme mod Alda, men hun fik sin hævn. En barsk historie.
Har denne tegner ikke også en anden serie med en helt, som jeg ikke kan huske navnet på?
Han er blond, slank, høj, solbrændt og muskuløs. Han var vist hemmelig politi, hvis jeg ikke tager grusom fejl, og sejlede i en motorbåd sammen med sin lidt kraftigere men lille skæggde ven.

Det var ogå en god serie.

Hvad var det nu den hed? Man glemmer hurtigt med alderen.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af The Elder »

Det kunne lyde som lidt Bernard Prince noget.
Det er jo også en af de absolut største klassikere.
"Always Look On The Bright Side of Life
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 882
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Asger Pedersen »

ultindenstore skrev:
Jeg var inde og kigge på din hjemmeside. En meget kreativ og fantasifulde hjemmeside med en meget interessant tegneserie, som også virker lidt Tintin-inspireret, hvis jeg ikke tager meget fejl. :D :)
‘Willy på eventyr’ er faktisk ældre end Tintin, da den startede allerede 1920, i Danmark 1923. Tage Andersen kan dog godt være lidt inspireret af Tintin, da den gik i Kong Kylie i 50erne
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Der kan man bare se. Tak for info. Det er en dansk tegneserie, kan jeg forstå. Eller var den engelsk?
Jeg skimtede info om tegner, men det gjorde jeg nok lidt for hurtigt.

Så jeg mistede lige nogen info detaljer undervejs. :)
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af The Elder »

Låge 11

(det synes mig, at Asger lader os vente lidt længe ;-) - jeg hi-jack'er lige hans dato igen)

Jeg har vist noget med "damsels in distress"

Her er vi i Torpedo 1936, album 3
Øje for Øje, Tand for Tand
Jordy Bernet er altid god for en brutal historie.
Her kommer en kvinde ganske uforskyldt galt afsted.
Især afslutningen er mindeværdig.

Det er lidt farligt at være sex-symbol hos en gangster.
Det er dejligt, så længe, det går godt.
Billede

Når arbejdsgiveren kommer dramatisk af dage....
Billede

... så er den den nye ejer måske ikke så venlig
Billede

Billede

Og her synes jeg nok, det er ret synd for hende.
Billede
"Always Look On The Bright Side of Life
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Det var godt nok et barsk gangster indlæg. Hun så godt ud, hende servitricen. Flot krop.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Gimli »

Låge 12

Doctor Destiny (Sandman)
Doctor Destiny - traditionel.jpg
Doctor Destiny - traditionel.jpg (10.03 KiB) Vist 1518 gange
Desværre er mit kendskab til Doctor Destiny begrænset til Sandman – Nocturner udgivelsen, som rummer hæfte 5-8. Doctor Destiny er med i de 3 første hæfte-historier. Her er jeg næsten sikker på at karakteren fremstilles meget anderledes, end i andre DC-udgivelser. Og der er ingen tvivl om, at den grafiske fremstilling er ændret - markant.
Doctor Destiny - Sandman.png
Doctor Destiny - Sandman.png (199.75 KiB) Vist 1518 gange
Doctor Destiny er en superskurk fra DC’universet, som oprindelig var en forsker med ”forkerte” intentioner. Hans primære evne er at kunne påvirke menneskers/skabningers drømme og dermed få dem til at udføre kriminelle handlinger. Det har helt naturligt gjort ham til en oplagt karakter at inddrage i Sandman-universet, hvor Morpheus (Den græske gud for drømme) er hovedkarakteren.

Jeg tænker at Sandmans fremstilling af Doctor Destiny mere er en konsekvens af Gaimans forfatterskab end; Sam Kieth og Malcom Jones III tegnemæssige frisind. I de 3 del-fortællinger (hæfter) leges der ekstremt med rollemæssige positioner.

I den første del (hæfte 5; Rejsende (Traveller?)) veksler Doctor Destiny (oprindelsesnavn; John) tydeligvis mellem rollerne; stakkel, offer og skurk. (Forskellen mellem stakkel og offer er; om der er nogen som har været skyld i, om han er blevet en; ’stakkel’).
Doctor Destiny - rejsende.jpg
I den anden del (hæfte 6; 24 timer/24’ hours) er det forholdet mellem; sadisten og legebarnet, der veksles mellem. Og det bliver gjort så dygtigt, at begge forståelser er mulige – også efter afslutningen.
Doctor Destiny - 24 timer.jpg
Endelig i tredje del (hæfte 7; Larm og bulder/Sound and Fury) er det sammenstillingen mellem diktator og forvokset barn, der leges med. Der er ingen tvivl om, at 5-6 års barnet har været inspiration til den måde dette afsnit er opbygget på.
Doctor Destiny - Sound and Fury.png
Disse modstillinger tvinger den grafiske fremstilling væk fra, den oprindelig dragt – som kun meget vanskeligt lader sig forene med offer/stakkel/legebarn og forvokset barn-positionerne. Der er behov for, at kunne give udtryk for ynkelighed – og ikke bare ondskab. Men ynkeligheden skal stadig tillade ondskab og muligheden for at andre frygter ham. Jeg må sige, at jeg oplever at tegnerne har formået dette på fornem vis – selv om der ingen tvivl er om, at det har været vanskelig at forene, med den oprindelige fremstilling af karakteren. Det er også denne mini-fortælling som for mit vedkommende åbnede øjnene for, at Sandman universet skulle læses med en anden tilgang end de traditionelle superhelte-fortællinger. Der var mere på spil – end blot at fortælle en god historie.
TorbenB
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 246
Tilmeldt: 1. feb 2007, 22:31

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af TorbenB »

Gimli skrev:8. Låge

Der er tale om en politiinspektør, som både optræder og fremstår afstumpet. Til trods for, at han kæmper mod de samme skurke som Jessica Blandy, så er han på alle punkter mere usympatisk end skurkene. Han opnår hans resultater via; vold, psykiske nedvurderinger og pres i al almindelighed. Dog er han ikke direkte korrupt. Han sveder som et svin, er ubarberet, taler groft, går sjusket klædt og er direkte fed.
Robby er tydeligvis inspireret af den politiinspektør, Orson Welles spiller i sin film A Touch of Evil (Politiets blinde øje). Prøv at Google den. En visuelt rigtig flot film.

Mvh Torben
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Låge 13. december.

Jeg vil i dette indslag benytte lejligheden til at bringe en ekstra ordinær Tintin historie.
Da jeg kun har nået at lave to færdige sider af historien, så bliver det disse to sider, man kan se.

Jeg tænker, at jeg kan have de næste sider af historien klar til min næste dato, som jeg har budt ind på til julekalender.

Optimized-1. Freebaymysteriet .jpg
Optimized-2. Freebaymysteriet.jpg
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Gimli »

TorbenB skrev:
Gimli skrev:8. Låge

Der er tale om en politiinspektør, som både optræder og fremstår afstumpet. Til trods for, at han kæmper mod de samme skurke som Jessica Blandy, så er han på alle punkter mere usympatisk end skurkene. Han opnår hans resultater via; vold, psykiske nedvurderinger og pres i al almindelighed. Dog er han ikke direkte korrupt. Han sveder som et svin, er ubarberet, taler groft, går sjusket klædt og er direkte fed.
Robby er tydeligvis inspireret af den politiinspektør, Orson Welles spiller i sin film A Touch of Evil (Politiets blinde øje). Prøv at Google den. En visuelt rigtig flot film.

Mvh Torben
Tak for tippet Torben.

Det vil jeg gøre - men desværre ikke før juleroen, har indfundet sig. :wink:
Besvar