Julekalenderen 2020

Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 881
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Asger Pedersen »

Låge nummer 14

Thorfinn Karlsen Taagegaard
1.tif
1.tif (563.26 KiB) Vist 1975 gange
Thorfinn fortalte om en ung mand, bemeldte hr. Taagegaard, der blev smidt ud hjemmefra, da hans mor fik barn nr. 13, og der kun var plads til 12 derhjemme. Thorfinn daskede lidt rundt og endte med at finde en stor romtønde skyllet i land på stranden. Han byggede den så om til et hyggeligt hus i en sekvens, der mindede meget om ’Rasmus Klump bygger Skib’, og her slog han sig til ro, troede han. . .
Men en bande sørøvere gik i land for at finde deres romtønde, og så tog begivenhederne fart. Thorfinn blev kidnappet og kom langt omkring, indtil han endelig kom hjem til sin tønde.

Da jeg vist min søster forsiden til det første Thorfinn-album, sagde hun: ”Jamen det er jo dig…!” Og jo, jeg havde for vane at rejse på tommelfingeren med min skuldertaske som bagage, så det ramte mig.
2.tif
2.tif (738.15 KiB) Vist 1975 gange
Nogle år senere, da jeg traf min første kone, kom jeg til at sige til hende: ”Jeg vil ikke så gerne forloves, men vi kan da ryge en pibe shit sammen!” hvortil hun grinte og sagde: ”Ha, det er jo fra Thorfinn!” Hun var ikke selv tegneserienørd, men hendes bror havde albummet. Da vi fik tvillinger, var vi enige om, at den ene skulle døbes ’Thorfinn’ som mellemnavn.
3.tif
3.tif (553.21 KiB) Vist 1975 gange
4.tif
4.tif (535.59 KiB) Vist 1975 gange
Der kom endnu et album med Thorfinn, som jo er tegnet af den fantastiske Claus Deleuran, derefter slog han sig sammen med sin bror Jesper og lavede fire albums med ’Pirelli og Firestone’, hvor Thorfinn er sammen med Jespers figur Onkel Ftata. I det tredje album: ’Occidentens Lys 2’ rejser de to gutter og veninden Mikkeline til Sydamerika i en herlig parodi på eventyrserier som ’Willy på Eventyr’.
5.tif
5.tif (555.77 KiB) Vist 1975 gange
Thorfinn 001.tif
Thorfinn 001.tif (203.84 KiB) Vist 1975 gange
Thorfinn er nok en af de væsentlige grunde til, at mit liv i stor stil har drejet sig om tegneserier.
6.tif
6.tif (468.73 KiB) Vist 1975 gange
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 881
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Asger Pedersen »

Hvor £$€"#¤& blev de billeder af? Nå, det må jeg kigge på imorgen :mrgreen:
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 881
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Asger Pedersen »

1.jpg
1.jpg (68.91 KiB) Vist 1932 gange
2.jpg
2.jpg (68.31 KiB) Vist 1932 gange
3.jpg
3.jpg (68.9 KiB) Vist 1932 gange
4.jpg
4.jpg (71.9 KiB) Vist 1932 gange
5.jpg
5.jpg (71.05 KiB) Vist 1932 gange
6.jpg
6.jpg (57.3 KiB) Vist 1932 gange
Thorfinn 001.jpg
Thorfinn 001.jpg (180.88 KiB) Vist 1932 gange
Her, prøver i et andet format...
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af lolsen »

I julens anledning, må vi hellere få lidt kristne symboler og de rette farver, derfor er det heller ingen ringere end Alucard, der vil være at finde bag dagens låge.

Oprindeligt stammer Alucard fra mangaen Hellsing, om end mit første bekendtskab blev skabt gennem animeen af samme navn. Af denne årsag, vil der også være billeder at finde fra begge værker.

Alucard er vampyr, men ikke en hvilken som helst - hvilket navnet nok antyder. I seriens univers tjener han dog organisation Hellsing, der for nuværende ledes af kvinden Integra, hvis afdøde far tidl. har eksperiementet på Alucard. Hellsing organisationen er baseret i England og eksisterer relativt udenomparlementarisk og med det formål at holde England fri fra, hovedsageligt vampyrer. Det er her Alucard kommer ind, i og med at han er fungerende som organisationens stærkeste våben - og hvilket våben. Alucard synes nært udødelig og ingen modstandere - til hans store skuffelse, man lever og ånder vel for kampstridensspænding - kommer i reel nærhed af at udgøre en trussel mod ham. Men dette element af serien, fungerer overraskende godt, stik imod hvad man (jeg) ellers ville forvente.

Serien er tidl. udgivet på dansk, i 10 bind.
Vedhæftede filer
alu1.jpg
alu2.jpg
alu3.jpg
alu3.jpg (22 KiB) Vist 1886 gange
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af The Elder »

Låge 16

Vi er i "floppies".
Tomahawk var fast på min indkøbsliste på vej hjem fra skole.
Lige indtil han hele tiden skulle slås med dinosaure, rumvæsener og andet gøjl.
Så kunne de andre serier i bladet ikke gøre det ud for den slags "overtroiske serier".
Tomahawk kom så til IK.
Her skulle man nok have tillagt det ny interesse, for på slutningen af Tomahawk historierne, så kom Frank Thorne på.
Han har lavet nogle af de bedste historier.
Ligemeget om det bare er Tomahawk, Tomahawk og hans rangere - eller nok så spændende. Tomahawk som gammel og med en søn, der så bare hedder Hawk.
Visuelt, så er Frank Thorne bare helt eminent.
https://blogintomystery.com/2012/09/26/ ... ahawk-137/
Historierne kan sagtens have en aktuel drejning.

Her skal vi lige kikke lidt på Skalpejægeren, der har et indædt had til indianere og bare mennesker med lidt indianerblod i sig.
Billede

Som her, hvor Hawk kommer lidt for tæt på.
Billede

Frank kan noget med spændende lay-out
Billede

Hawk bliver fanget af skalpejægeren og brugt som jagtbytte.
Billede

Billede

Det ender med, at skalpejæregen heller vil dø end reddes af den halvblods.
I det mindste står han ved sine holdninger, uanset konsekvensen.
Billede
"Always Look On The Bright Side of Life
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 881
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Asger Pedersen »

Aah, Tomahawk var et vældig godt blad på det tidspunkt, der var flere top-serier ud over Hawk: Ildhår (Firehair) af Kubert og El Diablo, det var vist mest Gray Morrow..? Sjovt nok var farverne i Tomahawk taget fra de USAske blade i modsætning til Williams’ superhelte, der havde nogle ræddelige nyfarvelægninger. En sjov ting med Frank Thorne er, at han har tegnet mange serier med ‘son’ i titlen: Han blev introduceret på dansk med ‘Samson’, en postapokalyptisk serie fra Gold Key. Korak son of Tarzan fra DC, Son of Dracula fra Atlas/Seabord og endelig Red SONja fra Marvel
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4706
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Robin »

Åhh, Tomahawk. Jeg købte det meste dengang, men ikke Tomahawk, det gjorde Flemming, samt det lille Cowboy. Vi havde så nogle heftige læse-sessions i flere år, både efter skole og i sommerferier. Jeg var ret glad for de "sindssyge" rumeventyr osv. Det var en art superhelteforlængelse. Og så var der Durango Kid og Røde Maske (Tim Holt) og selvfølgelig dem, der nævnes: El Diablo, Ildhår, Hawk etc. Jeg har senere indkøbt Tomahawk på loppemarkede osv. Dejligt.

mvh.

PS! Her er et par indfald fra min side, hvis:

http://serieland.dk/blogs/tomahawk/

http://serieland.dk/blogs/tomahawk-2/
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7179
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Asger Pedersen skrev:En sjov ting med Frank Thorne er, at han har tegnet mange serier med ‘son’ i titlen: Han blev introduceret på dansk med ‘Samson’, en postapokalyptisk serie fra Gold Key. Korak son of Tarzan fra DC, Son of Dracula fra Atlas/Seabord og endelig Red SONja fra Marvel
Det er eddermame nørdeviden, Asger :lol:
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Gimli »

Jeg har ikke glemt mit bidrag i dag, men jeg må beklage at dagens låge kommer meget sent i aften. Sorry.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2235
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Gimli »

Låge nr. 17

Demer
HInsides.jpg
HInsides.jpg (53.9 KiB) Vist 1717 gange
Hinsides stenen er nok den tegneserie jeg har, som har størst succes med at få en fortælling til at fungere i en ekstremt-Tolkien inspireret fantasy-fortælling. Demer er en dværg, som føler sig underlegen fordi han tilhører den nederste del af dværgenes hierarki. Men da dværgene er ved at blive trængt af Nhamads (ork lignende skabninger) drager Demer ud for at finde andre dværge som ifølge legenderne kunne befinde sig i et andet land.
1599307779_137.jpg
1599307779_137.jpg (14.06 KiB) Vist 1717 gange
Demer er noget usikker på sit eget værd og vil derfor gerne bevise at han er værdig til Allani (en datter i en højt rangeret dværg-familie), og vise at sin mor har ret i at det er muligt at hente flere dværge, så riget kan bestå.
Desværre blev serien aldrig fuldført, hverken på dansk eller hollandsk, som er seriens oprindelsesland, hvorfor det kun blev til 4 album. Desværre – fordi det er en ret vellykket serie, der sluttede på et utrolig spændende sted. Men i stedet gik Ken Broeders over til at lave en 7 binds fortælling på Romerrigets tid. (Ikke på dansk) og jeg har set, at han pt. er i gang med en ny fantasy-serie, som indtil nu har 2 album.
I Hinsides stenen har Demer forskellige hovedudfordringer i hvert album. I de første 2 album er det hhv.; 1) Ensomhed 2) Overmagt. Det tredje og fjerde album er jeg mere usikker på, om der er en hovedudfordring – jeg har kun læst dem en gang. Men mit bud er; 3) tillid og 4) Skæbne/marionet-dukke.
broeders-voorbij-de-steen-3cnv.jpg
broeders-voorbij-de-steen-3cnv.jpg (6.04 KiB) Vist 1717 gange
Hvis I ikke har stiftet bekendtskab med serien, så kan den anbefales. Og hvis ellers serien om Romerriget er færdiggjort, håber jeg at der er nogen som har lyst til at se på seriens potentialer på det danske marked. (Hvis den ikke er færdiggjort – så glem det. I så fald har Broeders startet 3 serier op, uden at være kommet i mål).
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Kalender låge 20.

Her kommer resten af den ekstra ordinære Tintin historie fra Ultin.

3. Freebaymysteriet -1.jpg
4. Freebaymsysteriet-1.jpg
5. Freebaymysteriet-1.jpg
6. Freebaymysteriet-1.jpg
7. Freebaymysteriet-1.jpg
8. Freebaymysteriet-1.jpg
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

HAR MAN SAMME HOLDNING TIL FREEBAY, SOM KAPTAJN HADDOCK HAVDE, SKAL MAN BARE HOLDE SIG VÆK FRA FREEBAY, MEN SKULLE DU VÆRE INTERESSERET I MERE INFO KAN DU GÅ IND PÅ ULTINS REFERENCE LINK OG FÅ NÆRMERE AT VIDE:

https://freebay.ch/en/?s=reykaratbars
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9862
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

ultindenstore skrev:HAR MAN SAMME HOLDNING TIL FREEBAY, SOM KAPTAJN HADDOCK HAVDE, SKAL MAN BARE HOLDE SIG VÆK FRA FREEBAY, MEN SKULLE DU VÆRE INTERESSERET I MERE INFO KAN DU GÅ IND PÅ ULTINS REFERENCE LINK OG FÅ NÆRMERE AT VIDE:

https://freebay.ch/en/?s=reykaratbars
Det her pisser mig lidt af. Det har intet med julekalender at gøre. Du er et mulehår fra at sige farvel til Serieland.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af lolsen »

Berti: Kan alle de scam opslag ikke snart fjernes, også fra de andre tråde. Jeg kan virkeligt ikke se hvorfor forummet her skal lægge server plads til og aktivt fungere som reklame søjle for et åbenlyst svindelforetagende! Jeg tvivler heldigvis på at andre herinde end overståede vil falde for den slags, men det er ikke en grund til aktivt at støtte udbredelsen af pyramidespil mm.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9862
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

lolsen skrev:Berti: Kan alle de scam opslag ikke snart fjernes, også fra de andre tråde. Jeg kan virkeligt ikke se hvorfor forummet her skal lægge server plads til og aktivt fungere som reklame søjle for et åbenlyst svindelforetagende! Jeg tvivler heldigvis på at andre herinde end overståede vil falde for den slags, men det er ikke en grund til aktivt at støtte udbredelsen af pyramidespil mm.
Hej lolsen.

Jo. Bestemt. Der bliver kigget på det snarest.
Besvar