Julekalenderen 2020

SMT
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 416
Tilmeldt: 1. apr 2015, 13:22
Geografisk sted: Hvor kragerne vender vest for Holstebro

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af SMT »

Berti Stravonsky skrev:
lolsen skrev:Berti: Kan alle de scam opslag ikke snart fjernes, også fra de andre tråde. Jeg kan virkeligt ikke se hvorfor forummet her skal lægge server plads til og aktivt fungere som reklame søjle for et åbenlyst svindelforetagende! Jeg tvivler heldigvis på at andre herinde end overståede vil falde for den slags, men det er ikke en grund til aktivt at støtte udbredelsen af pyramidespil mm.
Hej lolsen.

Jo. Bestemt. Der bliver kigget på det snarest.
Tak :wink:
Søren Maarbjerg Thomsen.


Intet er nogen sinde blevet gjort så systematisk, som ingenting bliver gjort i dag.
Woodrow Wilson.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Hej Berti.

Jeg beklager meget at det indlæg( ekstra ordinær tintin historie ) til julekalenderen er blevet set og betragtet som reklame søjle for Freebay, scam og spam. Det var ikke lige det, der var min hensigt.
Jeg brugte Freebay i min Tintin historie til kalenderen som en parodi på Freebay selv, fordi jeg ved at
mange anser Freebay som et svindelforetagende. Det var meningen at historien bare skulle være sjov med Max Bjævermose, som bryder ind midt i det hele og forstyrer julhyggen for at fortælle Tintin og Co om hvor "pragtfuldt" og "vidunderligt". det er at have en Freebay konto.

Men men mange vil nok alligevel sige, at jeg gjorde med fuld overlæg, som en reklame søjle for Freebay, men det gjorde jeg altså ikke.

"Jo du gjorde, Ultin. Du skrev nemlig dit referencelink til Freebay på", ville jeg nok få at vide. Hvis det
har været krænkende i sig selv, beklager jeg også dette. Jeg mener bare at folk skulle have mulighed for at vide nærmere om Freebay, hvis de var interesseret i dette. Men det skulle jeg nok ikke have gjort alligevel. Det at teksten, når Max Bjævermose præsenterer Freebay for sine venner, nok blev lidt for lang i taleboblerne har nok også gjort at folk har tolket det som Freebay reklame.

Jeg beklager endnu en gang for den måde historien er blevet tolket på. Hvis man ønsker at få den fjermet fra tråden, er det helt i orden. Nu hvor mange nok ikke kan lide den pga, den er set som reklame, er det nok bedst, at den bliver fjernet.

Det jeg beklager mest er, at i skal ulejliges med arbejdet med at fjerne den mislykkede historie fra tråden. Specielt hvis det er for stort arbejde at gøre dette.

Med hensyn til:

"Du er et mulehår fra at skulle vinke farvel til Serielan"

Jeg har nok selv været lidt uden om det. Jeg har jo jokket i spinaten nogen gange og det bliver ikke bedre, at jeg så oven i, laver en historie, der får karakter af at være reklame for en netbank, hvad der
altså ikke lige var min hensigt. Men jeg ved godt efter at have kigget på den nøje oven på den responds, som kom på historien, at den desværre nok har fremstået kraftigt som en slag reklamesøjle.

Jeg var egentlig bare grebet af begejstring over at kunne lave en anden historie på humoristisk vis.

Ud fra det som du skrev med, "at vinke farvel til Serieland", så er mine dage med stor sansynlighed nok talte hos Serieland.

Jeg har egentlig været meget glad for at bidrage med ting til Serieland, men hvor hvidt jeg skal fjernes
fra Serieland forumet, må så være din/jeres beslutning.

Det må jo så være konsekvensen, hvis i synes, at nu må det være nok med alle de dumheder, jeg har
præsteret. Dem har jeg jo lavet nogen stykker af, må jeg nok indrømme.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Hej Berti.

Jeg beklager meget at det indlæg( ekstra ordinær tintin historie ) til julekalenderen er blevet set og betragtet som reklame søjle for Freebay, scam og spam. Det var ikke lige det, der var min hensigt.
Jeg brugte Freebay i min Tintin historie til kalenderen som en parodi på Freebay selv, fordi jeg ved at
mange anser Freebay som et svindelforetagende. Det var meningen at historien bare skulle være sjov med Max Bjævermose, som bryder ind midt i det hele og forstyrer julhyggen for at fortælle Tintin og Co om hvor "pragtfuldt" og "vidunderligt". det er at have en Freebay konto.

Men men mange vil nok alligevel sige, at jeg gjorde med fuld overlæg, som en reklame søjle for Freebay, men det gjorde jeg altså ikke.

"Jo du gjorde, Ultin. Du skrev nemlig dit referencelink til Freebay på", ville jeg nok få at vide. Hvis det
har været krænkende i sig selv, beklager jeg også dette. Jeg mener bare at folk skulle have mulighed for at vide nærmere om Freebay, hvis de var interesseret i dette. Men det skulle jeg nok ikke have gjort alligevel. Det at teksten, når Max Bjævermose præsenterer Freebay for sine venner, nok blev lidt for lang i taleboblerne har nok også gjort at folk har tolket det som Freebay reklame.

Jeg beklager endnu en gang for den måde historien er blevet tolket på. Hvis man ønsker at få den fjermet fra tråden, er det helt i orden. Nu hvor mange nok ikke kan lide den pga, den er set som reklame, er det nok bedst, at den bliver fjernet.

Det jeg beklager mest er, at i skal ulejliges med arbejdet med at fjerne den mislykkede historie fra tråden. Specielt hvis det er for stort arbejde at gøre dette.

Med hensyn til:

"Du er et mulehår fra at skulle vinke farvel til Serielan"

Jeg har nok selv været lidt uden om det. Jeg har jo jokket i spinaten nogen gange og det bliver ikke bedre, at jeg så oven i, laver en historie, der får karakter af at være reklame for en netbank, hvad der
altså ikke lige var min hensigt. Men jeg ved godt efter at have kigget på den nøje oven på den responds, som kom på historien, at den desværre nok har fremstået kraftigt som en slag reklamesøjle.

Jeg var egentlig bare grebet af begejstring over at kunne lave en anden historie på humoristisk vis.

Ud fra det som du skrev med, "at vinke farvel til Serieland", så er mine dage med stor sansynlighed nok talte hos Serieland.

Jeg har egentlig været meget glad for at bidrage med ting til Serieland, men hvor hvidt jeg skal fjernes
fra Serieland forumet, må så være din/jeres beslutning.

Det må jo så være konsekvensen, hvis i synes, at nu må det være nok med alle de dumheder, jeg har
præsteret. Dem har jeg jo lavet nogen stykker af, må jeg nok indrømme.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg foreslår, at du holder en ret lang pause fra Serieland. Vend tilbage i det nye år. Ikke før.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Berti Stravonsky skrev:Jeg foreslår, at du holder en ret lang pause fra Serieland. Vend tilbage i det nye år. Ikke før.
OK. Tak for dit svar. Jeg tror nu også jeg trænger til en pause. Vender tilbage i det nye år.

Men nu nævner du en lang pause. Hvordan skal det forstås? 14 dage, en måneds tid, to måneder eller hvor mange?

Du bestemmer.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Berti Stravonsky »

Øv du dig på din Tintin, og kom så tilbage 1. februar.
ultindenstore
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 394
Tilmeldt: 8. apr 2020, 16:58
Geografisk sted: Danmark
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af ultindenstore »

Det er hermed en aftale. Jeg er tilbage den 1. februar med lidt mere Tintin. :)
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af The Elder »

Låge 21

- så trænger vi vist til, at julefreden sænker sig.
Så lad os kikke lidt på en af de markante figurer i tegneserien, tros-, kultur- og krigshistorien.
Jesus.
Nærmere bestemt hans fødsel, nu da julen er over os.

Jeg har fat i, hvad der måske er den første HC udgave af en tegneserie i Danmark (?)
Den har været i min besidelse siden jeg var lille dreng, så +60 år. i hvert fald.

Billede

Den er udgivet af "De Unges Forlag" og baseret på materiale fra 1943 ved M.C. Gaines og udgivet af Bible Pictures Inc.Ltd., Leicester, England
Pastor S.K. Steen står for den danske tekst.
Bianco Lunos Bogtrykkeri A/S, København har trykt den.

En tegneserie, der ikke boltre sig i festligt lay-out. 6 ruder per side, 2x3 stort set hele vejen igennem.
Måske synes man, budskabet taler for sig selv.
Den opfylder samme formål som Illustrerede Klassikere.
Den giver tilstrækkelig viden til at kunne klare en middagskonversation.

Men lad os tage en tur til Palestina, omkring år 0. (hen på eftermiddagen, som Monty Python så ynder at tilføje)

Billede

Billede

Billede

Billede

Et lille kuriosum er, at Paster Steen her var blevet grebet så meget af engelens tekst, at han glemte de vise mænds svar.

Billede
"Always Look On The Bright Side of Life
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af The Elder »

Luge 22

Bringer os til julemandsland

"Da himlen faldt ned", og en pilot pludselig befinder sig i en verden udrustet med alle myter, han kender hjemmefra.
Men himlen (der er et stykke stof) er ved at falde ned, og en lille gruppe tager afsted for at se, om de kan gøre noget.
Undervejs kommer de bl.a. til juleland.
Serien er af Rodolphe og Magnin og udgivet af Bogfabrikken.
Jeg har det lidt "naaahhh" med tegningerne, men historien er god.

Billede

Billede

Billede

Billede

Billede
"Always Look On The Bright Side of Life
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af lolsen »

The Elder: Tak for gensynet, den serie (der er kun to album ikkr?) husker jeg også som værende ganske spændende og godt fortalt. Jeg lånte den i sin tid på biblioteket, men jeg håber på en dag at få den føjet til samlingen herhjemme :D
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af dernice »

Gimli skrev:Låge nr. 17

Demer
HInsides.jpg
Hinsides stenen er nok den tegneserie jeg har, som har størst succes med at få en fortælling til at fungere i en ekstremt-Tolkien inspireret fantasy-fortælling. Demer er en dværg, som føler sig underlegen fordi han tilhører den nederste del af dværgenes hierarki. Men da dværgene er ved at blive trængt af Nhamads (ork lignende skabninger) drager Demer ud for at finde andre dværge som ifølge legenderne kunne befinde sig i et andet land.

Desværre blev serien aldrig fuldført, hverken på dansk eller hollandsk, som er seriens oprindelsesland, hvorfor det kun blev til 4 album. Desværre – fordi det er en ret vellykket serie, der sluttede på et utrolig spændende sted.
Tak for info!! Jeg har altid undret mig over, at jeg ikke kunne finde noget info om album 5 -heller ikke på originalsproget. Og ja, den slutter lidt brat med flere løse ender, desværre, da universet er ret spændende...

Har Ken Broeders definitivt opgivet at fuldføre serien?
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af The Elder »

(der er kun to album ikkr?)
Jeps. En god lille kort albumserie, som så oven i købet er gjort færdig :D

Er man helt begejstret for stilen, så er der også "Sorte Mary", som ligedan går over 2 albums og er en festlig, syret, historie.
"Always Look On The Bright Side of Life
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af lolsen »

Elder: Tak for tippet, den vil jeg lige få skrevet på min liste :D
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Gimli »

dernice skrev:
Gimli skrev:Låge nr. 17

Demer
HInsides.jpg
Hinsides stenen er nok den tegneserie jeg har, som har størst succes med at få en fortælling til at fungere i en ekstremt-Tolkien inspireret fantasy-fortælling. Demer er en dværg, som føler sig underlegen fordi han tilhører den nederste del af dværgenes hierarki. Men da dværgene er ved at blive trængt af Nhamads (ork lignende skabninger) drager Demer ud for at finde andre dværge som ifølge legenderne kunne befinde sig i et andet land.

Desværre blev serien aldrig fuldført, hverken på dansk eller hollandsk, som er seriens oprindelsesland, hvorfor det kun blev til 4 album. Desværre – fordi det er en ret vellykket serie, der sluttede på et utrolig spændende sted.
Tak for info!! Jeg har altid undret mig over, at jeg ikke kunne finde noget info om album 5 -heller ikke på originalsproget. Og ja, den slutter lidt brat med flere løse ender, desværre, da universet er ret spændende...

Har Ken Broeders definitivt opgivet at fuldføre serien?
Jeg tør ikke sige det endeligt. Men siden Broeders er påbegyndt en ny serie efter hans "Cæsar-serie" på 7 album, så er der ikke noget der tyder på, han har planer om at vende tilbage. Men det er et skøn fra min side af - ikke noget jeg ved entydigt.
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Julekalenderen 2020

Indlæg af Gimli »

Jeg vil gerne takke alle for deres bidrag - især de sidste par dage, som er sket på eget initiativ. Jeg får desværre ikke tid til flere bidrag inden jul - så glædelig jul herfra til alle herinde.
Besvar