Overskud vs. break-even vs. con amore

Besvar

Gylden chance, der aldrig kommer igen

Michel Vaillant
1
50%
Julie Wood
0
Ingen stemmer
Les Labourdet
1
50%
L'oncle Paul
0
Ingen stemmer
 
Afgivne stemmer: 2

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Overskud vs. break-even vs. con amore

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, forestil dig så at du virkelig vandt "El Gordo" eller noget andet uvirkeligt, og du langt om længe kunne udgive x antal albums. Dette er din gyldne chance, nu kan du langt om længe udgive et fuldstændig håbløst projekt, som ingen forstandig ellers ville røre ved.

Du overvejer tre velkendte scenarier og kalkulerer så det knager: Skal det give overskud? Eller kan du nøjes med break-even? Chancen kommer måske ikke igen, kunne du gå rent con amore?

Er de flydende definitIoner? Er én person's break-even en andens con amore? Vil du tjene en timeløn? Der er mange spørgsmål, man kan stille sig selv, og forholdet mellem hvor meget du vil ofre, er nok proportionel med hvor meget serien betyder for dig. Ville du bløde mere for Les Labourdet end du ville for Julie Wood, f.eks? Skal du have alt af Graton, eller kan du nøjes med Michel Vaillant? Tør du satse på, at et andet forlag påtager sig opgaven med resten af Graton?

OVERSKUD:

Billede

BREAK-EVEN:

Billede

CON AMORE:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Overskud vs. break-even vs. con amore

Indlæg af Peter Lyderik »

Det er jo som altid et spørgsmål om smag og behag, men hvis jeg havde penge nok på kontoen til at lave mit eget forlag, ville jeg gå i gang med Funcken parrets værker.

Billede

Billede

Billede

Og Jugurtha af Hermann.

Billede
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Overskud vs. break-even vs. con amore

Indlæg af GoogaMooga »

Funcken er bestemt en tegner, man bør undersøge nærmere. Editions Élan genudgiver en del, men jeg mener ikke, han er udkommet på dansk, i hvert fald ikke som album.

Jugurtha er Hermann fra hans storhedstid, men der har vi nogle historier i F&T. Mangler vi nogle, ville den serie bestemt være oplagt, og jeg ville klassicificere den som et projekt, der kunne give overskud.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Overskud vs. break-even vs. con amore

Indlæg af The Elder »

Jeg får åbenbart masser af penge, så jeg vil lave en con-amore løsning.

ALT Robin Hood af Patrick Nicole

Billede

og "A Book of Armour" som ekstramateriale:

Billede

Billede
"Always Look On The Bright Side of Life
Besvar