Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og med 'run' mener jeg en slags samling. Det kan være, at man har Gru komplet. Det kan være, at man har en komplet samling af Seriemagasinet eller også har man samtlige Korak'er...

Selv har jeg to 'runs'. Den ene dyrt opkøbt, den anden var en gave, som jeg er meget taknemmelig for.

Den dyre er Fantomet, og der har jeg de første 100 i meget flot stand. Jeg læste i enkelte af bladene, da jeg fik dem, og var kærligt overrasket over gensynet. En speciel feature faldt også i øjnene, nemlig hvor meget man fra redaktionel side gjorde ud af at kommunikere med læserne. Samt hvor mange reklamer der var, reklamer for andre tegneserieudgivelser.

Jeg har flere Fantomethæfter end de første 100, blandt andet enkelte dubletter, hvor jeg selv har bidraget, og så nænner jeg ikke altid at smide ud, så når jeg enten har fået forærende Fantometblade, eller ved en slump er faldet over dem ved et loppemarked, så har jeg nappet dem for en slik.

Jeg holder sgu af mine Fantometblade. Jeg er nemlig tilbage på Djursland, vi har en lille Fantometklub med løsenord, hemmelige koder og så holdt vi skarpt øje med samtlige forbrydere og skumle personer. Der var dog ikke mange at holde øje med. Jævnfør definition på en 'by', så klarede min by lige akkurat cuttet...

Men vi havde det pissesjovt.

Hvad med jer? Hvilke samlinger, komplette eller dele af, er I glade for? Gladest for. Samt hvorfor?
Brugeravatar
Henriette Westh
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 198
Tilmeldt: 12. aug 2020, 14:21
Geografisk sted: Langeland
Kontakt:

Re: Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af Henriette Westh »

Fantomet, hva'? Er det ikke en superhelt? ;-)

Jeg har naturligvis alle Tintin'er. Inkl. Alfabet-kunsten, som senere er kommet til at hedde Alfa-kunsten. Plus et par interview-bøger. De er godt nok ved at være slidt op. Derudover har jeg Chok-trilogien, som er noget af det bedste, der er udkommet for nylig, synes jeg. Og så har jeg vist også *næsten* alle Blake & Mortimer albums, undtagen den seneste.
Og ... så har jeg endda alle mine egne - endda originalerne. ;-)
__________________________________
http://hw-art.dk/comix.html
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23014
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har næsten ingen danske blade. Det var sjovt, dengang vi havde blad-runddel i supermarkederne, og der var noget at vælge i mellem, men jeg synes ikke, de holder redaktionelt. Sådan noget som "Agent X-9", med ombrudte striber, nej tak. Efterhånden som tingene er genoptryt i komplette bogserier, ud med bladene! Amrk. blade - dér køber jeg stadig lidt "floppies", mest af gammel vane, og sekundært for at støtte forlagene, selvom guderne skal vide, Marvel og DC forsømmer meget gammelt guld.

Af danske runs har jeg "F&T/Tempo" - desuden enkelte "Super Tempo" (dem med Vance, selvfølgelig - var der nogen, der sagde Bob Morane), og "Cactus Western". "Buffalo" og "Pow!" kunnne også være fede at eje. Fortryder lidt, jeg solgte mine "Yankee", for de tog sig godt ud i sh, og vi fik alt af Russ Heath og Joe Kubert, hvilket er helt uhørt for Danmark. "Kystbane Komix" er også god.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 884
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af Asger Pedersen »

Er af de komplette run, jeg er mest glad for, er Kong Kylie 1948-55. For mange år siden, tror det var på tegneserief3stivalen i Huset 1975, købte jeg en ator bunke KK i stort format ved Fyns Antikvariats stand, med årene fik jeg suppleret en del, men så her for et par år siden købte jeg ved en samler en komplet samling, så alle mine dubletter gik videre til en god ven. Så for nyligt fik jeg faktisk en stor bunke forærende, som jeg sorterede ind, og overskuddet gik til en Tintin-samler. Så alt i alt e4 der tre samlere, der har fået en rimelig komplet samling ud af det. Og så glæder jeg mig til at få tid til at læse alle de klassiske serier...
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4711
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af Robin »

Raket serier - 1958 i skarp konkurrence med Batman, Gigant og Torden agenterne.
IMG_1026.JPG
IMG_1026.JPG (28.29 KiB) Vist 1128 gange
IMG_1025.JPG
IMG_1025.JPG (77.45 KiB) Vist 1128 gange
IMG_1027.JPG
IMG_1027.JPG (45.29 KiB) Vist 1128 gange
IMG_1028.JPG
IMG_1028.JPG (69.56 KiB) Vist 1128 gange
Men Anders And 1948 - 75 og Tintin og Carlt, der mangler vist en eller to, og.......!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg elsker, når I bringer billeder. 1000 tak.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Asger Pedersen skrev:Er af de komplette run, jeg er mest glad for, er Kong Kylie 1948-55. For mange år siden, tror det var på tegneserief3stivalen i Huset 1975, købte jeg en ator bunke KK i stort format ved Fyns Antikvariats stand, med årene fik jeg suppleret en del, men så her for et par år siden købte jeg ved en samler en komplet samling, så alle mine dubletter gik videre til en god ven. Så for nyligt fik jeg faktisk en stor bunke forærende, som jeg sorterede ind, og overskuddet gik til en Tintin-samler. Så alt i alt e4 der tre samlere, der har fået en rimelig komplet samling ud af det. Og så glæder jeg mig til at få tid til at læse alle de klassiske serier...
Åh. En komplet KK. Vildt.

Hvad står sådan en komplet KK i nu om dage? Og hvor mange hæfter taler vi om?
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 884
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Hvilket 'run' er rarest hjemme hos jer?

Indlæg af Asger Pedersen »

Egentlig ikke så dyrt, hvis man ikke går efter NM, jeg har givet 3000 for hele serien, ca. 340 hæfter (og solgt mine dubletter for ca. det samme :D )
Nu mangler jeg bare ca. 40 Skipper Skræk-hæfter før den er komplet osse. . . men dem startede jeg på at samle i 1972.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar