Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti Stravonsky skrev:Serieland er for alle tegneserier, ikke kun gammelt guld.
Det er der vel ingen, der modsiger?
Berti Stravonsky skrev:Om de udkom i går, sidste år eller for 50 år siden.
Men din egen afstemning handler vel netop om ting, der udkom sidste år?

Jeg forstår sgu ikke helt. Hvis nogen vil lave en afstemning om, lad os sige bedste amerikanske cowboytegneserie fra 1950'erne, bedste feministiske svenske tegneserieskaber, bedste founding father of superhero comids, bedste danske avisstribe fra 1920'erne eller 2020'erne, bedste manga fra de sidste 25 år ... så ville det være for snævre emner til, at det kan accepteres?
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af Jakobsen »

Carsten Søndergaard skrev:Jeg forstår sgu ikke helt. Hvis nogen vil lave en afstemning om, lad os sige bedste amerikanske cowboytegneserie fra 1950'erne, bedste feministiske svenske tegneserieskaber, bedste founding father of superhero comids, bedste danske avisstribe fra 1920'erne eller 2020'erne, bedste manga fra de sidste 25 år ... så ville det være for snævre emner til, at det kan accepteres?
Som Carsten siger!!
Berti Stravonsky skrev:Det der med at pudse brillerne til Jakobsen, helt ærligt. Manden skriver, at det kun er dig og Frank der skriver. Det er jo noget vrøvl.
Jeg har sq pudset brillerne - som jeg skrev: "Der er SNART kun Carsten og...." Berti - det er ment på den gode måde - men du er også på vej ud i noget vrøvl -og-taget-ud-af-kontekst her. Kom nu allesammen ind i kampen. Der er flere der forlader stedet her pga. dårlige vibes. Det er vel ikke meningen...
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti skrev:
Serieland er for alle tegneserier. Ikke kun gammel guld.
Carsten svarede:
Det er der vel ingen, der modsiger?
Jo. Ikke nødvendigvis direkte i tråden, men ofte siges der, at Serieland kun, eller 'for det meste' er til gamle sager. Og det er jo ikke korrekt. Så længe at den misforståelse har gang på jord, vil det sidde som en sandhed. Hvad det jo ikke er.

Googa har over flere år været den flittigste skribent her på sitet, og han, om nogen, har slået på tromme på ældre tegneserier. Så meget, at Serieland ofte sidestilles med Googas holdninger.

Hvilket er skrupforkert. Googa er en person på Serieland. Jeg en anden. Du, Carsten, en tredje.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti Stravonsky skrev:Om de udkom i går, sidste år eller for 50 år siden.
Carsten Søndergaard skrev:Men din egen afstemning handler vel netop om ting, der udkom sidste år?

Jeg forstår sgu ikke helt. Hvis nogen vil lave en afstemning om, lad os sige bedste amerikanske cowboytegneserie fra 1950'erne, bedste feministiske svenske tegneserieskaber, bedste founding father of superhero comids, bedste danske avisstribe fra 1920'erne eller 2020'erne, bedste manga fra de sidste 25 år ... så ville det være for snævre emner til, at det kan accepteres?
Man må lave alle de afstemninger man vil. Det er der intet galt i.

Men det skal formuleres på en anden måde, end den måde Googa gjorde det på. Så simpelt er det altså. Det handler om formidling, og det virker (på mig) som om der blev en skævvridning, en skævvridning der forfordelte oldies. Googa tog ejerskab og talte ikke på vegne af Serieland, men på egne vegne.
Senest rettet af Berti Stravonsky 13. jan 2021, 09:17, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jakobsen skrev:
Der er flere der forlader stedet her pga. dårlige vibes. Det er vel ikke meningen...
Har du navne, Jakobsen, der underbygger den sætning?

Og jeg er fortaler for god stemning anytime. Samt masser af debat og hurlumhej. Som jeg skrev tidligere, så er du yderst velkommen til at bringe noget debat hertil siderne. Tegneserierelateret helst.

Og så tillader jeg mig at lukke døren forsigtigt i. Med kærlighed.
dernice
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 252
Tilmeldt: 3. mar 2010, 21:29

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke

Indlæg af dernice »

Berti Stravonsky skrev:
Men det skal formuleres på en anden måde, end den måde Googa gjorde det på. Så simpelt er det altså. Det handler om formidling, og det virker (på mig) som om der blev en skævvridning, en skævvridning der forfordelte oldies. Googa tog ejerskab og talte ikke på vegne af Serieland, men på egne vegne.

Jeg er enig. Hvis Googa havde lavet en personlig afstemning hvor han luftede muligheden for en hæderpris "Den Gyldne Fejebakke" og droppede at bruge Serieland som afsender, er jeg sikker på at Berti ikke havde trukket i håndbremsen.

Vi ved jo alle at Googa kun har en forkærlighed for oldies - og fint med det! Så hvis han havde brugt som sig selv som afsender og formidler, kunne brugerne hurtigere afkode, at det ikke var en afstemning igangsat af Serielands redaktion.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af Berti Stravonsky »

Kære alle

Det er mig en stor glæde at fortælle, at GoogaMooga og jeg har talt sammen, og at den lille 'ferie', som jeg opfordrede til, heldigvis er slut.

Jeg er MEGET glad for at GoogaMooga er tilbage, og jeg VED, at han vil bringe en masse godt til vores forum. Siges skal det, at jeg indtrængende har spurgt efter et return. Det kan godt være, at han nogen gange pisser folk af, og at han er stædig til det dumstædige :wink: og at jeg også har bandet og svovlet og den slags...

Det kan kaldes mange ting, også grumme og grimme ting. Men dybest nede er der passion. Og med den fællesnævner, så kan næsten alt tilgives.

Hvorom alting er. Vores forum er tilbage, og det er GoogaMooga også. Det er dobbelt glæde.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af GoogaMooga »

Mange tak, Berti ! :D Fred på jord, og lad os så løfte i flok. Jeg skulle ikke have talt på Serieland's vegne, det har jeg erkendt. Er ikke bleg for at indrømme, når jeg har taget fejl. Det var nu ment som en spøg, men kunne desværre godt misforstås. Det har jo været en svær tid for forummet, med skift til anden server; nu håber jeg bare, folk finder tilbage hertil. Serieland er værd at bevare. :) Vi favner bredt, gammelt såvel som nyt. Når jeg taler oldies op, er det ikke for at nedgøre newies, de er fuldt ud berettigede, men fordi, det er et kapløb med tiden, at få bevaret arvegodset til eftertiden. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Måske kan der komme like-knapper i det nye forum?

Hvis der havde været det, havde jeg liket de to foregående indlæg :)
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af Frank Madsen »

Godt at høre, at Berti har fået Googa til at virke igen. :D
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 2. feb 2021, 15:49 Godt at høre, at Berti har fået Googa til at virke igen. :D
:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af Berti Stravonsky »

Googa. Du er altså velkommen til at køre denne tråd i land...

Og finde det der fejebakkenoget...
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af Mogens »

Carsten Søndergaard skrev: 1. feb 2021, 23:16 Måske kan der komme like-knapper i det nye forum?

Hvis der havde været det, havde jeg liket de to foregående indlæg :)
Sjovt, jeg sad med den samme tanke om like-knapper, men ville ikke foreslå det, da forummet netop har været igennem et alvorligt sygdomsforløb og da der måske findes brugere herinde, der ikke er meget for, at Serieland kommer til at ligne Facebook. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af GoogaMooga »

Okay, Berti, here goes:

Du kan nominere ligeså mange titler, du vil. De skal bare være oldies og udgivet i 2020. Nomineringerne løber en uge frem, til og med fredag den 12. februar, 2021.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Serieland's nye årlige hæderspris: "Den Gyldne Fejebakke"

Indlæg af Berti Stravonsky »

Følger du op på denne her, Googa?
Besvar