At købe tegneserier...

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

At købe tegneserier...

Indlæg af Berti Stravonsky »

I gamle dage, så valsede man ned ad gaden og besøgte Faraos, den eller andre butikker, hvor udvalget var stort.

Nu, fordi det er let, fordi vi har Covid-19 og fordi de fysiske butikker er blevet færre, så køber man vel over nettet. Både i privat regi på fx Den blå avis eller via Facebook, eller sådan mere professionelt hos fx Cobolt, e-voke m.fl.

Hvad er jeres erfaringer?

Indpakning?
Leveringstid?
Dialog - Hvis der skulle være kvaler?
Prisniveau?
Rabatter?
Returret?

Lad høre. Lad høre.
Erling G-P
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 272
Tilmeldt: 27. sep 2008, 18:02

Re: At købe tegneserier...

Indlæg af Erling G-P »

Indtil jeg mistede mit job i Ballerup i marts sidste år, kørte jeg normalt omkring Faraos i Lyngby for at købe tegneserier. Trafikken var som regel håbløs omkring fyraften, så kom næsten altid kun for at hente en stak tilsidelagte albums, men kunne jo så ved samme lejlighed lige tage et kig på andre udgivelser m.m. De var super flinke til at skaffe hjem, lægge til side og ringe når tingene var ankommet. Byttede også uden problemer når jeg en gang imellem kvajede mig og købte noget jeg allerede havde i forvejen.. :oops:

Nu hvor jeg ikke længere kommer i nærheden af butikken eller Kbh. for den sags skyld, sker mine køb over nettet; primært hos Faraos, p.g.a. deres 10% klubrabat, men også en del hos E-Voke. Kæmpe ros til Lea & Lars hos sidstnævnte, for at være lynhurtige til at levere. Faraos er normalt rimeligt hurtige, men min seneste bestilling har de ikke imponeret med og forrige gang blev de nyheder jeg ville bestille, udsolgt på skift, hvilket mildt sagt var frustrerende. Jeg samler altid nok til at opnå gratis forsendelse, men man kan ikke bestille udsolgte varer, så var nødt til at vente på at de kom på lager igen. i mellemtiden blev noget andet så udsolgt...

Priserne er vel standard hos de to, hvilket vil sige i den høje ende, men i det mindste Faraos giver de 10% i bonus (som fratrækkes næste køb - kræver altså at man fortsætter med at handle hos dem). Har tidligere købt en del hos Saxo, men de 100 kr pr. måned det koster at være medlem og opnå rabatter, gør nu at det ikke længere betaler sig - ikke for mig i det mindste.

Indpakning har været i top fra både E-Voke & Faraos, og jeg har ikke haft brug for at reklamere eller returnere.

Venlig hilsen
Erling G-P
Besvar