Tekniske kvaler

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Berti Stravonsky skrev: 3. feb 2021, 18:40 Der er stadigvæk en masse robotter, der prøver at mosle sig herind. Lidt belastende.
Kan de kvikke IT-mennesker ikke lave sådan et "jeg er ikke en robot"-afkrydsningsfelt?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Berti Stravonsky »

Berti Stravonsky skrev: 3. feb 2021, 18:37
Laila J. Jespersen skrev: 2. feb 2021, 22:46 Teknisk spørgsmål - kan man ikke komme til at ændre brugernavn? Er jo blevet en gift dame siden jeg i sin tid oprettede min profil herinde.
Desværre, Laila. No can do.

Mit bedste råd er, at du må enten lade dig skille, eller at din ægtefælle må tage dit efternavn. :wink:
Kære Laila

Breaking News. Du KAN ændre brugernavn. Send mig en privat besked hvori du angiver dit nuværende brugernavn og dit ønskede brugernavn.

OK?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Berti Stravonsky »

Og...

Så vidt jeg kan forstå, så er problemet med at vedblive at være logget ind, nu også løst.

Man skal vist have slettet sine cookies først, dog.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Mesterius »

Det er godt å se forumet tilbake igjen. Men en liten teknisk glipp som jeg håper noen kan rydde opp i: akkurat nå blir jeg faktisk logget ut hver eneste gang jeg lukker en fane i nettleseren min med forumet. Det gjør ingen forskjell om jeg trykker "Husk meg" ved innlogging; forumet krever fortsatt at jeg skal gå gjennom innloggingsprosessen hver eneste gang. Tidligere ble jeg ALDRI logget ut med mindre jeg selv gjorde det. Det er da for dumt at man ikke skal kunne være innlogget uten å ha en fane med forumet åpen døgnet rundt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mesterius skrev: 4. feb 2021, 19:52 Det er godt å se forumet tilbake igjen. Men en liten teknisk glipp som jeg håper noen kan rydde opp i: akkurat nå blir jeg faktisk logget ut hver eneste gang jeg lukker en fane i nettleseren min med forumet. Det gjør ingen forskjell om jeg trykker "Husk meg" ved innlogging; forumet krever fortsatt at jeg skal gå gjennom innloggingsprosessen hver eneste gang. Tidligere ble jeg ALDRI logget ut med mindre jeg selv gjorde det. Det er da for dumt at man ikke skal kunne være innlogget uten å ha en fane med forumet åpen døgnet rundt.

Det skulle altså være klaret. Du skal dog have slettet dine cookies. Hos mig virker det. Jeg bliver ikke længere bedt om at blive logget ind.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev: 4. feb 2021, 19:58
Mesterius skrev: 4. feb 2021, 19:52 Det er godt å se forumet tilbake igjen. Men en liten teknisk glipp som jeg håper noen kan rydde opp i: akkurat nå blir jeg faktisk logget ut hver eneste gang jeg lukker en fane i nettleseren min med forumet. Det gjør ingen forskjell om jeg trykker "Husk meg" ved innlogging; forumet krever fortsatt at jeg skal gå gjennom innloggingsprosessen hver eneste gang. Tidligere ble jeg ALDRI logget ut med mindre jeg selv gjorde det. Det er da for dumt at man ikke skal kunne være innlogget uten å ha en fane med forumet åpen døgnet rundt.

Det skulle altså være klaret. Du skal dog have slettet dine cookies. Hos mig virker det. Jeg bliver ikke længere bedt om at blive logget ind.
Der ser det ut til å virke ja. :)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Robin »

Men går det så ikke i ged igen, når der kommer nye cookies?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Mesterius »

En annen ting: har det vært vurdert å plassere avatarene og brukerinformasjonen til venstre for kommentarene, slik den gamle forumlayouten var lagt opp? Jeg må innrømme at den sorteringen ga mer visuell mening for min del, ettersom vi i vesten tross alt leser fra venstre mot høyre. Det gir rett og slett raskere visuell effektiv oversikt å se brukeravatarene til venstre når man begynner å lese.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mesterius skrev: 4. feb 2021, 23:41 En annen ting: har det vært vurdert å plassere avatarene og brukerinformasjonen til venstre for kommentarene, slik den gamle forumlayouten var lagt opp? Jeg må innrømme at den sorteringen ga mer visuell mening for min del, ettersom vi i vesten tross alt leser fra venstre mot høyre. Det gir rett og slett raskere visuell effektiv oversikt å se brukeravatarene til venstre når man begynner å lese.
Jeg kan sagtens følge dig. Hvad siger I andre?
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Mogens »

Hvis IT-chefen har mod på mere arbejde, er jeg også fortaler for, at brugernavne m.m. er placeret til venstre.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Mogens »

Jeg har ledt som en gal, men jeg kan ikke finde nogen forklaring til de forskellige ikoner til venstre for debatindlæggene. Når de er markeret med rødt, er de ulæste, men hvad betyder "det flammende hår" og hvorfor er visse af ikonerne markeret med en stjerne?
Vedhæftede filer
Serieland ikoner.JPG
Serieland ikoner.JPG (12.27 KiB) Vist 1993 gange
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Ja tak til brugernavne osv. til venstre. Det er ganske enkelt mere overskueligt.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mogens skrev: 5. feb 2021, 00:04hvad betyder "det flammende hår" og hvorfor er visse af ikonerne markeret med en stjerne?
Mystikken breder sig, jeg er også nysgerrig :-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af GoogaMooga »

Flammer - hot emne
Stjerne - tråd, du deltager i
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Tekniske kvaler

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mogens skrev: 4. feb 2021, 23:53 Hvis IT-chefen har mod på mere arbejde, er jeg også fortaler for, at brugernavne m.m. er placeret til venstre.
Forespørgsel sendt videre til IT-Morten
Besvar