Jumbobøgerne runder de 500

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Jumbobøgerne runder de 500

Indlæg af Berti Stravonsky »

Noget helt andet...

Hvis man anvender oldmoney.dk og taster data ind, så svarer de 5 kroner og en af dem med hul i til lidt over 42,- i dag.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jumbobøgerne runder de 500

Indlæg af Carsten Søndergaard »

lolsen skrev: 13. feb 2021, 01:09 Carsten: Øh nej... Hvorfor i alverden skulle jeg dog det? oO

Tegneserier er til for at blive læst og forsiden er for mig noget nær absolut ligegyldig. Bevares, selvfølgeligt foretrækkes der en pæn forside, ryg mm. men aldrig om dette vil få indflydelse på mine anskaffelser... Selve tanken anser jeg for værende absurd.
Ha ha, nej ... jeg mente vist noget med, om du ville anse den norske for at være mindre "jubilæumsagtigt", hvis nu den danske slet ikke eksisterede.

Men jeg kan godt høre, at det bliver temmelig teoretisk og filosofisk :roll:
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7189
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Jumbobøgerne runder de 500

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Mesterius skrev: 13. feb 2021, 01:25Den skandinaviske logo har jo ikke noen stang som Lustiges Taschenbuch-logoen, og det ville blitt litt for trangt å kjøre selve "Donald Pocket"-logoen inn under føttene til Anders. Jeg antar de ikke vurderte det engang. ;)
Det er sikkert rigtigt. I og for sig er det også meget sjovt, at han bare hænger i luften. Der er i hvert fald en helt anden dynamik i den forside end den danske.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Jumbobøgerne runder de 500

Indlæg af Mesterius »

Carsten Søndergaard skrev: 13. feb 2021, 22:20
Mesterius skrev: 13. feb 2021, 01:25Den skandinaviske logo har jo ikke noen stang som Lustiges Taschenbuch-logoen, og det ville blitt litt for trangt å kjøre selve "Donald Pocket"-logoen inn under føttene til Anders. Jeg antar de ikke vurderte det engang. ;)
Det er sikkert rigtigt. I og for sig er det også meget sjovt, at han bare hænger i luften. Der er i hvert fald en helt anden dynamik i den forside end den danske.
Det er det jo, på mange måter. Jeg har bare personlig gått litt lei av at Egmont Norge i dag nærmest er livredde for å utgi Disney-pocketer eller -blader uten spesifikt Donald (Anders) på forsiden. Og det er alltid Donald, Donald, Donald som skal være trekkplasteret, enten i tittelen eller illustrasjonen eller begge deler. Så den danske Jumbobog-forside hvor figurer som Mickey Mouse og Fedtmule får lov til å vise seg lenger oppe på motivet enn Anders er litt forfriskende for meg å se.
Besvar