Hvad er Serielands formål og retningslinier

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 22. feb 2021, 00:39
Carsten Søndergaard skrev: 22. feb 2021, 00:21
Berti Stravonsky skrev: 22. feb 2021, 00:18 Men STILLEDE du et spørgsmål til os, Googa, eller havde du en anden, din egen, dagsorden?
Det gjorde han. Han glemte bare spørgsmålstegnet, men det husker han nok fremover 8)
Det virker nu ikke helt som om, at Googa er af den opfattelse.

Googa?
Det var kun et retorisk spørgsmål, og bestemt ikke et krav om at de ord skulle tages i brug. Det var bare ment som en leg , som samtidig kunne give mig et fingerpeg om, hvilke franske begreber, der kunne være kendte for danske fans (eller burde være det).
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af The Elder »

Nu ved jeg i det mindste, at der er nogle, der er godt trætte af mig og klager over mig til Berti. Så lidt har jeg da fået ud af denne fire siders nedsmeltning. Jeg skal nok holde mig i baggrunden fremover.
Det er helt vildt fantastisk at være vidne til, hvor tit dine debatter ender her. :D
Jeg kan næsten høre Dr.Phil i baggrunden ‘stop being a victim’
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev: 22. feb 2021, 01:11
Berti Stravonsky skrev: 22. feb 2021, 00:39
Carsten Søndergaard skrev: 22. feb 2021, 00:21 Det gjorde han. Han glemte bare spørgsmålstegnet, men det husker han nok fremover 8)
Det virker nu ikke helt som om, at Googa er af den opfattelse.

Googa?
Det var kun et retorisk spørgsmål, og bestemt ikke et krav om at de ord skulle tages i brug. Det var bare ment som en leg , som samtidig kunne give mig et fingerpeg om, hvilke franske begreber, der kunne være kendte for danske fans (eller burde være det).
Så næste gang du stiller spørgsmål, er det nok smart at angive, om det er konkrete spørgsmål, du ønsker svar på og måske endda debattere, eller om det er et retorisk spørgsmål.

På samme måde meddele, om det er reelt eller for sjov.

Så undgår vi at alt går i hårknude, og du undgår, at gå i selvsving og tro, at der gælder forskellige regler, at du udsættes for ballade og modstand og alt det der.

:D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 22. feb 2021, 08:20

Så næste gang du stiller spørgsmål, er det nok smart at angive, om det er konkrete spørgsmål, du ønsker svar på og måske endda debattere, eller om det er et retorisk spørgsmål.

På samme måde meddele, om det er reelt eller for sjov.

Så undgår vi at alt går i hårknude, og du undgår, at gå i selvsving og tro, at der gælder forskellige regler, at du udsættes for ballade og modstand og alt det der.

:D
Så der skal gælde særlige regler for mig, nej tak. Så hellere holde kæft, hvis folk VIL misforstå og VIL anfægte mine ting. Man kunne jo også have valgt at lege med, i stedet for at beskylde mig for at vansmægte det danske sprog.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

The Elder skrev: 22. feb 2021, 01:20
Nu ved jeg i det mindste, at der er nogle, der er godt trætte af mig og klager over mig til Berti. Så lidt har jeg da fået ud af denne fire siders nedsmeltning. Jeg skal nok holde mig i baggrunden fremover.
Det er helt vildt fantastisk at være vidne til, hvor tit dine debatter ender her. :D
Jeg kan næsten høre Dr.Phil i baggrunden ‘stop being a victim’
Bully
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Berti Stravonsky »

Nej. Der skal ikke gælde særlige regler for dig.

Men folk misforstår dig jo. Er det alle os, som misforstår dig og tror, du stiller et reelt spørgsmål, og ikke er klar over, at det blot var retorisk, en leg, eller hvad det nu var...

Måske KUNNE det være sådan, at denne gang, og alle de andre med, hvor vi ender lidt som nu, at det måske er hos dig, at hunden var begravet.

Det jeg siger er, vær tydelig. Så er risikoen for at blive misforstået mindre.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af lolsen »

The Elder: Jeg er helt enig, samtaler som disse er fascinerende:

"
Berti til GoogaMooga: Der gælder ikke særlige regler for dig.

GoogaMooga til berti: Aha! Så der GÆLDER altså særlige regler for mig!
"

Det er simpelthen imponerende.

GoogaMooga: Berti skriver jo netop (gentagne gange endda) at der ikke gælder særlige regler for dig, så giv dog manden lidt kredit for umiddelbart at være den eneste der har overskud til dig, og tro på ham, det ville da være det mindste.

"Så hellere holde kæft, hvis folk VIL misforstå og VIL anfægte mine ting"

Det er selvfølgeligt helt op til den enkelte hvordan man har det, men hvis du hellere vil holde kæft end at lade folk anfægte dine (ofte absurde - se eks. den seneste med det franske) postulater, så syntes jeg det vil være ganske trist (hovedsageligt for dig), så det syntes jeg du kraftigt skulle tage op til overvejelse.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg skal prøve på at være mere tydelig, men ligefrem at skulle melde ud, at her er der et retorisk sprøgsmål, eller nu er det bare for sjov, hver gang jeg skriver noget sådant, er bare for meget. Men nok om det. Når jeg siger, jeg vil skrue ned for aktiviteterne, er det pga fuldstændig unødvendige nedsmeltninger, der strækker sig over flere døgn.

Allerede her går det galt:
Berti Stravonsky skrev: 19. feb 2021, 16:08 Jamen. Alle de der ord, Googa. Hvorfor kan vi ikke have dem på dansk?

Vi skal, synes jeg, værne om det danske sprog.
Og så kører det ellers, over flere døgn, i to tråde:
Berti Stravonsky skrev: 19. feb 2021, 17:57
Men de udtryk du der nævner, og det eksempel du bringer, er for ukendte, for elitære og vil næppe gavne de mange potentielle nye tegneseriefans.

Lad mig spørge dig: hvorfor vil du ikke anvende, hvis de da findes, danske ord og fagudtryk?
Carsten Søndergaard skrev: 19. feb 2021, 19:26 Her er min mening.

Men hvis man vil være rigtig krukket, kan man naturligvis udtale det albym som på fransk. :mrgreen:
Berti Stravonsky skrev: 19. feb 2021, 19:32
Tror du, at vi får nye tegneserieinteresserede unge i tale, når vi anvender sådanne ord?
Berti Stravonsky skrev: 20. feb 2021, 10:33 Hvis du vidste hvor mange beskeder jeg har fået i min tid som redaktør, fra folk der himler over dine indlæg, eller blot synes, at du er for meget.

At du så trækker lidt misforstået offerkort og melder ud, at ordet er frit og den slags, ja - så kommer vi andre jo endnu mere på banen, da vores ord også er frit.

Jeg tænker, da du jo har din egen blog her på sitet, om det ikke var en god idé, at genoptage denne?
Berti Stravonsky skrev: 20. feb 2021, 11:42 Du skal bare lære at tåle, at andre kan modsige dig. Det er vist så simpelt.


I går lavede du blot en lille bøf, men det gør vi jo alle sammen.
Berti Stravonsky skrev: 20. feb 2021, 12:17
Og at du bliver lidt mere barske Bogart og cool Clint, hvis folk er uenige med dig?
lolsen skrev: 20. feb 2021, 01:35
Dog er det, at skabe en ny tråd der i absolutter dikterer hvilke ord der ikke behøver en dansk oversættelse, uden at mene man derved inviterer til debat herom, direkte galimatias... Men selvfølgeligt, ordet dikterer er jo nært beslægtet med et vist andet, hvorfor forbløffelsen over den opståede debat måske alligevel ikke bør undre.
lolsen skrev: 20. feb 2021, 15:21
Men, mon ikke Erling nærmere mente at du komplicerer ald kommunikation og debat med dig, ved at være så krakilsk og påstående? Hvorfor Erling dog fatter en hvis sympati for dig, da det ikke altid må være nemt at gå gennem livet med det med den indstilling.

Lars S skrev: 20. feb 2021, 19:21
Selve Googas opslag her kan være en af grundene.

Har selv været meget mere aktiv herinde... dog ved at være år siden. Kigger stadig herind regelmæssigt.
Men sådan et opslag får mig bare til at vende om igen. Googa har været medlem herinde i uanede år og NU begynder han at stille spørgsmål til formål og retningslinier?! Jeg mangler ord.
The Elder skrev: 22. feb 2021, 01:20
Det er helt vildt fantastisk at være vidne til, hvor tit dine debatter ender her. :D
Jeg kan næsten høre Dr.Phil i baggrunden ‘stop being a victim’
lolsen skrev: 22. feb 2021, 11:13 så giv dog manden lidt kredit for umiddelbart at være den eneste der har overskud til dig, og tro på ham, det ville da være det mindste.

"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af lolsen »

GoogaMooga skrev: 22. feb 2021, 11:30 Allerede her går det galt:
Berti Stravonsky skrev: 19. feb 2021, 16:08 Jamen. Alle de der ord, Googa. Hvorfor kan vi ikke have dem på dansk?

Vi skal, synes jeg, værne om det danske sprog.
Jøsses XD
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

lolsen skrev: 22. feb 2021, 11:36
GoogaMooga skrev: 22. feb 2021, 11:30 Allerede her går det galt:
Berti Stravonsky skrev: 19. feb 2021, 16:08 Jamen. Alle de der ord, Googa. Hvorfor kan vi ikke have dem på dansk?

Vi skal, synes jeg, værne om det danske sprog.
Jøsses XD
Ja, kors du dig alt det du vil, lolsen, du har altid været fjendtligt stemt overfor mig. Berti antyder jo klart, at jeg ved at spørge som jeg gjorde, ikke ønsker at værne om det danske sprog, når nu jeg tydeligvis bare spurgte, hvor mange ord, vi kunne genkende uden at de behøvede oversættelse.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Berti Stravonsky »

Googa. Når der så mange gange er knas og misforståelser, er du så ikke sød at kigge lidt indad?

Hvorfor tror du, at vi så ofte ender med ævl og kævl?

Er det fordi vi alle sammen er efter dig, mon?

Eller fordi du formulerer dig, som du gør? Og ikke helt accepterer, at vi andre ikke er som dig?

Som jeg ser det, så ender du i mange fjollede situationer, fordi du ikke kan tåle, at andre synes noget andet end dig.

Accepter dog, at dette KUNNE være en mulighed.

Her, og det er jo næsten kafkask, så stiller du et spørgsmål i et debatforum, men ønsker ikke at høre svarene. At det bare var et retorisk spørgsmål, og at det lidt var en leg...

Vi har været her SÅ mange gange, og tilsyneladende tager du ikke ved lære, men buldrer derudaf i et væk.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Berti Stravonsky »

GoogaMooga skrev:
Når jeg siger, jeg vil skrue ned for aktiviteterne, er det pga fuldstændig unødvendige nedsmeltninger, der strækker sig over flere døgn.
Du skal da ikke skrue ned for aktiviteterne, mand. Det har du da fuldstændig fået galt i halsen. Nej da.

Men du skal øve dig i, at dette er et debatforum og her må man gerne debattere. Det skal du lære at tåle.

:wink:

Og at svarene fortsætter som lemminger skyldes jo nok, at du ikke straks anerkendte, at du nok havde stillet et spørgsmål, men at det ikke helt var ment som et sådant. Næ, du blev ved og ved og ved, og det får jo vi andre, nogle af os, til at svare og svare og svare..

Hvordan skal vi vide, at du ikke ønsker en debat, hvis vi ikke kan tolke dig/læse dig/forstå dig?

Det er dét jeg mener med, at det kan være svært. Og at det nok er derfor, at du så ofte føler, at vi er efter dig.

Vi ØNSKER jo ikke at være efter dig. Vi ØNSKER at høre og læse alle de gode ting du byder ind med. Men du spænder ben, når du er utydelig.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 22. feb 2021, 11:59 GoogaMooga skrev:
Når jeg siger, jeg vil skrue ned for aktiviteterne, er det pga fuldstændig unødvendige nedsmeltninger, der strækker sig over flere døgn.
Du skal da ikke skrue ned for aktiviteterne, mand. Det har du da fuldstændig fået galt i halsen. Nej da.

Men du skal øve dig i, at dette er et debatforum og her må man gerne debattere. Det skal du lære at tåle.

:wink:

Og at svarene fortsætter som lemminger skyldes jo nok, at du ikke straks anerkendte, at du nok havde stillet et spørgsmål, men at det ikke helt var ment som et sådant. Næ, du blev ved og ved og ved, og det får jo vi andre, nogle af os, til at svare og svare og svare..

Hvordan skal vi vide, at du ikke ønsker en debat, hvis vi ikke kan tolke dig/læse dig/forstå dig?

Det er dét jeg mener med, at det kan være svært. Og at det nok er derfor, at du så ofte føler, at vi er efter dig.

Vi ØNSKER jo ikke at være efter dig. Vi ØNSKER at høre og læse alle de gode ting du byder ind med. Men du spænder ben, når du er utydelig.
Okay, Berti, her lyder du meget fair.

Lad mig for mit eget vedkommende afslutte denne diskurs med et tankeeksperiment:
EFTERLYSNING:

Jeg søger et samlebind med en fransk-belgisk tegneserie af klassisk tilsnit, der er kulturelt arvegods, tegnet i klar streg, og udgivet udenfor nummer, hvori der er foretaget en dedikation i form af en tegning og en signatur
eller:
EFERLYSNING:

Jeg søger et bind af en euroklassisk, Patrimoine, hors série intégrale i ligne claire med dédicace.


:mrgreen:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg foretrækker den øverste, af de to du nævner.

8)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad er Serielands formål og retningslinier

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 22. feb 2021, 12:18 Jeg foretrækker den øverste, af de to du nævner.

8)
:lol:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Besvar