Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Den Gyldne Fejebakke 2020

Afstemning sluttede 1. mar 2021, 16:01

Zoom (Bob Morane, Rødskæg))
7
28%
Fahrenheit (Jerry Spring)
4
16%
Fabel (Jonathan)
6
24%
E-voke (Historier fra det Vilde Vesten, Storm)
8
32%
 
Afgivne stemmer: 25

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af GoogaMooga »

På opfordring fra Berti tager vi (alligevel) en afstemning om, hvilket forlag der igennem 2020 har været flinkest til at tage afbrudte serier op igen.

Nomineringer:

Zoom (Bob Morane, Rødskæg))

Fahrenheit (Jerry Spring)

Fabel (Jonathan)

E-voke (Historier fra det Vilde Vesten, Storm)

Du kan afgive én stemme. Du har indtil 1. marts 2021.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Rettelse fra E-voke: "Historier fra det Vilde Vesten" er IKKE en fejebakke udgivelse. Det er til gengæld deres "Barelli".

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Robin »

Hvis jeg vil stemme på Barelli, så er det mulighed 4, ik''?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Robin »

....og så lige en stor cadeau (af fransk: gave, ros) til Fahrenheit for at feje Marveludgivelserne op igen, godt nok sammen med Faraos, men alligevel!

Og jeg HAR fanget det dér med, at det er FORLAGET, vi stemmer på, så det..... jeg er af og til lidt langsom, lidt!

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Vigan »

Lidt tvetydigt formuleret; skal "flinkest til" opfattes som "bedst i overensstemmelse med min smag" eller "bedst på oversættelse, tekstning, papir, tryk osv."?
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Vigan skrev: 22. feb 2021, 20:49 Lidt tvetydigt formuleret; skal "flinkest til" opfattes som "bedst i overensstemmelse med min smag" eller "bedst på oversættelse, tekstning, papir, tryk osv."?
Flinkest til at genoptage afbrudte serier, uafhængigt af min smag. :) Men det er klart, at min egen stemme vil gå til det forlag, der bedst har opfyldt mine ønsker, og sådan bør det være - individuelt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jeg vil nødig være kværulantisk, nu hvor der er fred over land. Men jeg er altså forvirret, ligesom jeg var i den oprindelige tråd (hvilket muligvis afsporede den i nogen grad).
viewtopic.php?f=4&t=22508

Men altså: Er det en forlagspris (som jeg oprindelig havde opfattelsen af) eller en værkpris (hvad jeg senere indså, at det måtte være)? Lige nu virker det, som om det (igen) skal forstås som en forlagspris?

Som alle ved, deltager jeg ikke i afstemninger. Men denne gang gør jeg en undtagelse, fordi det eneste logiske at stemme på (i hvert fald hvis det altså er en værkpris) naturligvis er Jonathan. Ikke blot er den som tegneserie langt mere interessant end alle de øvrige, den er også langt nyere, den slår faktisk de fleste andre med adskillige årtier. Og jeg synes som altid, at nye tegneserier er langt mere interessante end gamle tegneserier.

Og så også fordi Jonathan (Fabel) dags dato har nul stemmer. Helt ærligt!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 23. feb 2021, 00:31 Jeg vil nødig være kværulantisk, nu hvor der er fred over land. Men jeg er altså forvirret, ligesom jeg var i den oprindelige tråd (hvilket muligvis afsporede den i nogen grad).
viewtopic.php?f=4&t=22508

Men altså: Er det en forlagspris (som jeg oprindelig havde opfattelsen af) eller en værkpris (hvad jeg senere indså, at det måtte være)? Lige nu virker det, som om det (igen) skal forstås som en forlagspris?

Som alle ved, deltager jeg ikke i afstemninger. Men denne gang gør jeg en undtagelse, fordi det eneste logiske at stemme på (i hvert fald hvis det altså er en værkpris) naturligvis er Jonathan. Ikke blot er den som tegneserie langt mere interessant end alle de øvrige, den er også langt nyere, den slår faktisk de fleste andre med adskillige årtier. Og jeg synes som altid, at nye tegneserier er langt mere interessante end gamle tegneserier.

Og så også fordi Jonathan (Fabel) dags dato har nul stemmer. Helt ærligt!
Fordi et forlag kan tænkes at have videreført flere afbrudte serier, man synes om, bør det være en forlagspris. "Fejebakke" begrebet, som du selv har opfundet, går jo også på forlaget. Og tak for din stemme til Jonathan. Jeg er faktisk fødselshjælper til den, da den oprindlig skulle have været udgivet af en kammerat, der gerne ville udgive tegneserier. Han fik dog kolde fødder, og Lars Jakobsen trådte så til, som jeg så tilbød min frivillige hjælp. Dette gør jeg gerne, med hvad jeg nu kan, hvis det er en serie, jeg brænder for.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 23. feb 2021, 02:50Fordi et forlag kan tænkes at have videreført flere afbrudte serier, man synes om, bør det være en forlagspris. "Fejebakke" begrebet, som du selv har opfundet, går jo også på forlaget.
Ålrajt, tak for uddybningen. Det var også det, jeg oprindelig fandt mest logisk. Men så blev jeg lidt forvirret i løbet af den oprindelige nomineringstråd.
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Jakobsen »

Tak for stemmen på Jonathan, Carsten - det er en fantastisk serie som jeg holder meget af - Fabel har rettigheder til de resterende album, samt det helt nye han tegner på lige nu, nr 17. :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Jakobsen skrev: 23. feb 2021, 23:07 Tak for stemmen på Jonathan, Carsten - det er en fantastisk serie som jeg holder meget af - Fabel har rettigheder til de resterende album, samt det helt nye han tegner på lige nu, nr 17. :)
Det er bare at klø på. Og det er i sig selv enestående, at Jonathan er med i selskabet, for det, der allermest kendetegner fejebakkeudgivelser (ud over at tidligere udgivelsesrækker blev indstillet) er jo, at ophavsmændene har forladt verden forlængst. Det har Cosey bestemt ikke. Det var en fornøjelse at møde ham på Art Bubble i Rundetårn.

Og så forbeholder jeg mig til hver en tid retten til at være en gammel hippie. Indtil nogen fejer MIG op som et artefakt med fejebakken ;-)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Fabel haler ind på E-voke, tæt løb nu.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Mirko Woelck »

Strengt taget er Forlaget Fabels Jonathan det ægte fejebakkealbum og burde stå uden konkurrenter i dette forum for den fortsætter kronologisk og er uændret i design (og nummerering - har ikke albummet ved hånden) med afsæt i Carlsens bind 12. De øvrige er samlealbum pånær Storm, som jeg anser for at være en relancering, en justering og en forædling, da A/S Interpresses run ikke var kronologisk ud fra oplysninger fra opslag på facebook set her til morgen.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af GoogaMooga »

Barelli er nu heller ikke en intégrale, men uanset hvad, så definerer jeg ikke så strengt igen. Min oprindelig formulering gik på at genoptage en serie, om det være sig som enkeltalbum, samlebind, eller ligefrem føljeton. En serie er en serie.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Afstemning: Den Gyldne Fejebakke 2020

Indlæg af Carsten Søndergaard »

He he, fejebakkeforlæggeriets nuancer. Jeg synes nu nok, at Mirko har en pointe.

Så der er fiktive og faktive fejebakkeforlag.

Donovan var vel det ypperste faktive fejebakkeforlag. Han fik endda gamle omslagsmontager fra Carlsen, så hans udgivelser kunne blive så identiske som muligt.
Besvar