Rangér de forskellige comic book ages

Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Rangér de forskellige comic book ages

Indlæg af Gimli »

Tja - i så fald flyttes fokus fra 'tegneserier' til 'litteratur'. Med den forudsætning - ok, så kan jeg følge dig. Men inden for mediet; tegneserier, er Graphic novels ikke konservativt.
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Rangér de forskellige comic book ages

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Gimli skrev: 24. apr 2021, 14:47Jeg kan i så fald kun være "bestyrtet" over, at et medie, som i min levetid har været med på beatet, har været dømt som "smudslitteratur" og alligevel trukket tusinder og tusinder af læsere til, er endt med en målgruppe som reelt er blevet stok-konservative.
GoogaMooga skrev: 24. apr 2021, 18:20Det er netop den smudsige ende af smudslitterære tegneserier, som jeg hælder til. Det er da for mig at se mere rebelsk og provo end at sværge til de salonfähige graphic novels. Det er GN, der er konservativt, og oldies, der er "undergrund".
Gimli skrev: 24. apr 2021, 18:41Tja Googa, nu server du jo selv om til en diskussion. Dansk ordbog - konservativ; ....imod forandringer....
Du kan jo selv drage konklusionen i forhold til dit standpunkt. :wink:
GoogaMooga skrev: 24. apr 2021, 18:54I ordets bredeste forstand kan man godt kalde GN for konservativt. Det er det etablerede nu, det finkulturelle. Oldies er gamle nok til at være ikke-mainstream, og så er de påny fornyende, da der stort set ikke bliver tegnet på den måde mere. Derfor kommer det egentlige oprør, det egentlige modkulturelle, netop fra oldies, og det tavse mindretal af fans, der må dyrke deres hobby i stilfærdighed, væk fra pressens bevågenhed og fornemme prisoverrækkelser.
Fantastisk udveksling, tak for den, begge to :D
Besvar