Hvor mange sprog samler du på?

Hvad samler du på?

dansk
5
17%
dansk, engelsk
9
31%
dansk, engelsk, norsk
1
3%
dansk, engelsk, norsk, svensk
4
14%
dansk, engelsk, norsk, svensk, fransk
4
14%
andet
6
21%
 
Afgivne stemmer: 29

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvor mange sprog samler du på?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Vægtning. En gammel traver, og der findes vel ingen korrekte eller præcise svar. Vi har alle vores kæpheste og det er fint.

Jeg så en vidunderlig kvinde i går. Lige noget for mig. Læber til at kysse. Øjne til at dykke ind i. En krop der sagde Raquel Welch, Bo Derek og Liv Ullman i hver deres velmagtsdage, og for pokker da. Jeg trak maven ind, gik over og inklinerede, men fik selvfølgelig det vante los i kuglerne. The story of my lovelife, I guess.

Senere så og hørte jeg hende. Med en stemme der osede af cigaretter, og ved du hvad? Hun sagde ingenting. En masse ord kom ud af knolden på hende, men hun sagde ikke noget. Der var vist ingen hjemme, sådan rigtigt.

Jeg kan bedst lide bøger med noget på hjerte, og så kan de være nok så flot tegnet.

Men når det så er sagt, så har jeg en Googa-dør, der åbnes videre og videre. Tegninger kommer til at betyde mere og mere. Jeg skriver dette, da jeg nu snart mange gange, har haft et værk i hænderne, som ganske vist ville noget, men tegningerne var hæslige. Og jeg kunne ikke. Jeg kunne simpelthen ikke holde af albummet.

Så Googa har, med sine 19.000+ indlæg præget mig. Den satan :P
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Hvor mange sprog samler du på?

Indlæg af Laila J. Graf »

Ift. sprog jeg samler på, fordi jeg holder af at læse dem på det sprog: Dansk og engelsk.

Sprog jeg samler på, fordi jeg synes af en eller anden sær samlergrund, at det er sjovt at have disneytegneserier på flest mulige sprog: Lige nu 23 forskellige.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvor mange sprog samler du på?

Indlæg af Mogens »

Da jeg flyttede til Tyskland i 2007 og langtsomt lærte det germanske sprog at kende, var det som om, at tegneseriens kulørte porte blev åbnet på vid gab. Dengang lå opblomstringen af udgivelserne i Danmark stadig langt ude i fremtiden, så jeg tog den fagre nye verden i Tyskland til mig med kyshånd. Jeg surfede dagligt rundt på de tyske tegneseriesider og markedspladser, hvor jeg gjorde mig en masse notater om priser og stand, før jeg deltog i de mange auktioner på specielt ebay. Det var pisse sjovt at prøve på at tyde interessen og budstørrelserne og gøre det til en sport at overbyde konkurrenterne 10 sekunder før tid, så de ikke kunne stille noget op. :lol: :lol:

Det var en sjov og spændende tid, fordi jeg endelig kunne læse alle de tegneserier, der jo dengang manglede i Danmark. Ikke i min vildeste fantasi havde jeg regnet med at se dem på dansk, men det viste sig, at jeg tog fejl. Nu ligger jeg så inde med en god stak tegneserier på tysk, som jeg ikke længere gider læse, fordi det simpelthen er så meget behageligere at læse dem på dansk. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvor mange sprog samler du på?

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens, fik tyskerne Eric Castel? En fodboldserie af Raymond Reding. Jeg regner ikke med, at vi nogensinde får mere Reding at se på dansk, med mindre jeg udgiver det selv!

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvor mange sprog samler du på?

Indlæg af Mogens »

På tysk kom serien under navnet Kai Falke, men jeg må skuffe dig og sige, at jeg aldrig har købt den. Ud fra hvad jeg kan se, er der kommet 16 album på tysk. :D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23005
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvor mange sprog samler du på?

Indlæg af GoogaMooga »

Det forklarer jo, hvorfor jeg ikke kunne finde den på amazon.de
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Hvor mange sprog samler du på?

Indlæg af superboy »

Jeg er norsk, så norske tegneserier er en selvfølge. Sverige ligger ikke så langt unna, og det hender at de har noen tegneserier som vi ikke har på norsk. Så da blir det kjøpt på svensk. Dansk skriftspråk er veldig likt norsk. Norsk skriftspråk er egentlig dansk. Å være i Danmark er nesten som å være i et parallelt univers hvor det finnes noen andre tegneserier. Så dansk må med. Engelsk går greit å lese, ikke like greit som norsk. Aldri forstått poenget med å lese på originalspråket. Synes det er beste å lese på det språket en forstår best. Men uansett - det er mye tegneserier på engelsk - så engelsk er med. Tysk, fransk, italiensk, osv. har jeg veldig lite av. Men merkelig nok følger det med noen suvenirer når en er ute på reise. Tegneserier er de beste suvenirene.
Besvar