Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Indlæg af GoogaMooga »

Nu må I ikke græde, men... i 1988 udgav DC prestigehæftet "The Killing Joke", et one-shot med the Joker, tegnet af Brian Bolland. Jeg var helt med på de prestige-ting, DC udgav dengang, første oplag og dobbelt op, og havde store forventninger til "The Killing Joke", som blev hypet ud over alle grænser! Den fik sin egen stander i pap til butikkerne, og jeg spurgte så min LCS (Local Comic Shop), om jeg måtte få det promo papstykke med den hysteriske Joker, som udgjorde et backdrop til standeren. Gemte det i nogle år, i en mag pose, men vidste ikke rigtig, hvad jeg skulle stille op med det, så jeg endte med at smide det ud. TKJ fik blandet modtagelse, men er da siden blevet genoptrykt flere gange, og det er noget af det sidste, Bolland har tegnet af historier. Jeg har nu opdaget, at det skide papstykke er gået hen og blevet en sjældenhed, ebay har det til 200 dollars. Så jeg har smidt 200 dollars væk. Godt klaret, ikke også?

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2236
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Indlæg af Gimli »

Hold da op. Over kr. 1000,- for et stykke "pap". Jeg havde godt hørt at papirprisen skulle stige - men... :lol:
Tillykke med anskaffelsen Googa.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Indlæg af GoogaMooga »

Gimli skrev: 31. okt 2021, 21:44 Hold da op. Over kr. 1000,- for et stykke "pap". Jeg havde godt hørt at papirprisen skulle stige - men... :lol:
Tillykke med anskaffelsen Googa.
Nærmere "afskaffelsen". Jeg ville aldrig give noget særligt for et stykke pap. :wink:
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
yogibear&booboo
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 136
Tilmeldt: 18. jan 2008, 13:23
Geografisk sted: århus

Re: Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Indlæg af yogibear&booboo »

Det er jo bare nogen, der har den til salg for så meget. Den, hvis det er den samme, er blevet solgt for en uge siden for mindre end $35.00 og for ikke så længe siden for $29.99. https://www.ebay.com/itm/284499471119?h ... SwiFBhcwz8
https://www.ebay.com/itm/203563566234?h ... SwwhphGsNf
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10. mar 2006, 13:25

Re: Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Indlæg af Noeffe »

I andesamlerverdenen er gammelt pap lig med guld !

Hvad med en julekalender til 20 af de lange ?
https://www.faraos.dk/antikvarisk/disne ... lekalender
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Indlæg af GoogaMooga »

Noeffe skrev: 2. nov 2021, 12:15 I andesamlerverdenen er gammelt pap lig med guld !

Hvad med en julekalender til 20 af de lange ?
https://www.faraos.dk/antikvarisk/disne ... lekalender
Ja, det har Berti ofte fortalt om. :) Uforståeligt for mig, men intet slår frimærker pr. kv.cm.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Promo-papstykket til "The Killing Joke" (1988)

Indlæg af Berti Stravonsky »

For mig giver det god mening. Eller. Det gav forrygende god mening for cirka 10 år siden, da jeg strøg om mig med store sedler og retur fik jeg en masse indlæg fra andebladene. Simpelthen fordi de der skide indlæg var tæt på umulige at finde.

Jeg er heldigvis et andet sted nu, og går flere gange rundt om mig selv, når jeg er fristet, for så til sidst at vende helt om og ikke købe noget. Min indre samler er der stadig, jeg er blot blevet mere bevidst og vil hellere bruge gysser andre ting.

Men er der noget Fantometnoget, så...
Besvar