The A to Z of British Newspaper Strips

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af GoogaMooga »

Næst efter USA har England vel den mest stolte avisserie-tradition, og her er endelig en omfattende guide til de 680 allermest kendte strips. Såsom "Jeff Hawke"...

Billede

fra https://bookpalace.com/acatalog/info_AZ ... l#SID=1009

The A to Z of British Newspaper Strips
We are proud to pre-announce this comprehensive guide to the long and distinguished career of the British Newspaper Strip, listing every newspaper strip printed in Britain over the last hundred plus years.

Written by Paul Hudson, former owner of the much-missed London comic shop Comic Showcase, this upcoming title is the product of more than two years of assiduous research and is the main reference point for a cherished part of British daily life and culture.

The book has over 680 entries, of which over 650 are illustrated, and features all your favourites such as Andy Capp, Axa, Bristow, Flook, Garth, George and Lynne, Jeff Hawke, Modesty Blaise, Pip, Squeak and Wilfred, Rupert Bear, Tamara Drewe, The Perishers, and Varoomshka, plus many, many more!

Author: Compiled by Paul Hudson
Artist: Numerous
Publisher: Book Palace Books, due early 2022
Number of pages: 320
Format: Flexi Cover; Full Colour illustrations
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Det ser godt ud. Måske på tide efter 50 år at opgradere Denis Giffords ellers udmærkede pionerværk fra 1971. Den var ellers på den tid en uvurderlig kilde til viden om engelske avistegneserier. Jeg købte den i en boghandel i Cambridge i foråret 1972.
Vedhæftede filer
StapMe!.jpg
StapMe!.jpg (44.12 KiB) Vist 551 gange
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af GoogaMooga »

Carsten Søndergaard skrev: 3. nov 2021, 23:16 Det ser godt ud. Måske på tide efter 50 år at opgradere Denis Giffords ellers udmærkede pionerværk fra 1971. Den var ellers på den tid en uvurderlig kilde til viden om engelske avistegneserier. Jeg købte den i en boghandel i Cambridge i foråret 1972.
Den kender jeg ikke. Jeg blev først opmærksom på Dennis Gifford i 1985, nåede også at møde manden. Han var ellers en autoritet på weeklies.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af GoogaMooga »

Men det er også en lidt frustrerende bog, for så få af de 680 serier er blevet samlet og genoptrykt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7180
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 4. nov 2021, 00:25Jeg blev først opmærksom på Dennis Gifford i 1985, nåede også at møde manden. Han var ellers en autoritet på weeklies.
Al slags populærkultur, som han skrev talrige bøger om. Han skrev og tegnede også selv en del tegneserier.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af GoogaMooga »

Han havde den største samling weeklies i Storbritannien. Men der blev bare ikke genoptrykt så meget i hans tid, så det blev mest ved historiebøgerne.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af GoogaMooga »

Så var der denne sag i 1984:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 882
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: The A to Z of British Newspaper Strips

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg har hans ‘British Comics Catalogue’ (faktisk Jørgen Mehlskovs annoterede eksemplar) med en meget grundig oversigt over Britiske seriehæfter, deres indhold og serietegnere.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Besvar