Slutfasen

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Slutfasen

Indlæg af GoogaMooga »

Mon der er nogle af jer, der føler, at I har nået slutfasen i jeres samlerliv? Dér, hvor der er pladsmangel, og ens interessefelt er snævret ind, og der bliver færre og færre ting, man kunne tænke sig.

Jeg har tidligere skrevet om, hvordan oldies udbuddet I Previews er reduceret til nogle få titler om måneden, helt ned til tre titler har jeg opnået. Temmelig sygt, at bladre igennem et telefonbogstykt katalog, og kun finde så få titler, man overhovedet kunne tænke sig. Også herhjemme kan jeg se en ende på det, for godt nok har vi et imponerende felt i dette års afstemning, men om nogle år tror jeg, det vil tegne sig ganske anderledes.

Hvad gør man så? Læner sig tilbage, mæt af dage? Eller går over til læse-eksemplarer af silver age, man ved, aldrig vil blive genoptrykt? Eller noget helt tredie? Udgiver nogle ting, man altid har drømt om at få ud?

Min bucket liste er overskuelig:

Et komplet run af Dennis the Menace
Valhardi på dansk
Bash Street Kids på engelsk (samlet for første gang)

Billede

Billede

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Slutfasen

Indlæg af Berti Stravonsky »

Når noget afsluttes. Ja. Om det er i livet, i fiktionen eller nattens timer. Det KAN gøre ondt.

Da jeg læste Buddy Longwayserien til ende, var jeg berørt. Det var jeg.

Men altså, Googa, jeg og andre der kan hænge lidt med klarinetten. Der er mere i vente. Nye skatte. Nye gamle skatte.

Så klø på, Googa. Find noget nyt gammelt. Eller...

Dare I say it - Læs noget nyere. Udvid dine horisonter.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Slutfasen

Indlæg af GoogaMooga »

Berti Stravonsky skrev: 19. nov 2021, 09:11 Når noget afsluttes. Ja. Om det er i livet, i fiktionen eller nattens timer. Det KAN gøre ondt.

Da jeg læste Buddy Longwayserien til ende, var jeg berørt. Det var jeg.

Men altså, Googa, jeg og andre der kan hænge lidt med klarinetten. Der er mere i vente. Nye skatte. Nye gamle skatte.

Så klø på, Googa. Find noget nyt gammelt. Eller...

Dare I say it - Læs noget nyere. Udvid dine horisonter.
Det gør jeg også - ind i mellem. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Jakobsen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 570
Tilmeldt: 23. mar 2009, 14:02

Re: Slutfasen

Indlæg af Jakobsen »

SLUTFASEN?!!!!! - jeg er først lige begyndt!!! :mrgreen:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Slutfasen

Indlæg af GoogaMooga »

Jakobsen skrev: 19. nov 2021, 13:59 SLUTFASEN?!!!!! - jeg er først lige begyndt!!! :mrgreen:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Slutfasen

Indlæg af The Elder »

Slutfasen ?
Det vælter jo frem med lækre nye udgivelser !
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Slutfasen

Indlæg af GoogaMooga »

The Elder skrev: 19. nov 2021, 17:54 Slutfasen ?
Det vælter jo frem med lækre nye udgivelser !
Ja, tegneserien har det godt nu, men sådan noget er jo individuelt. De skal helst have 50-60 år på bagen, før jeg gider. :)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Slutfasen

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hvorfor?

Er det, fordi du er stædig eller bare ikke tabe ansigt?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Slutfasen

Indlæg af Berti Stravonsky »

:D
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Slutfasen

Indlæg af GoogaMooga »

Nej, overhovedet ikke, det ville da være tåbeligt at snyde sg selv for nogle gode oplevelser. Det er ikke fordi, jeg ikke prøver. Jeg kan bare ikke finde nogen, eller ret mange, der brænder igennem med tegningerne. Jeg kan ikke se, hvorfor jeg skulle nøjes med det næstbedste, når der er frit valg.

Men jeg køber en newie i ny og næ: Didier Conrad's ting, Atom Agency, Den Røde Baron, Undertaker.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Slutfasen

Indlæg af Mesterius »

Didier Conrads illustrasjoner til Asterix er... OK, men når sant skal sies, er han en blek avskygning av Uderzo. Jeg føler mindre og mindre når jeg ser tegningene hans der. (Og han klarer aldri å tegne Obelix stor nok, men akkurat dét har jeg gitt opp for lenge siden. ;) )
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Slutfasen

Indlæg af Mogens »

Jeg forstår godt, at man kan hænge fast i fortiden, for dengang var alt bare bedre, uanset om det var mængden af sne på kælkebakkerne, forekomsten af soltimer, billige ispinde, fed musik eller uforglemmelige tegneserier. :D

Det er så som så med musikken nu om dage, men min oplevelse er dog, at nyere tegneserier også kan imponere. Jeg nævner i flæng: den fænomenale SHI, den fantasifulde Ridderne af Heliopolis, de eventyrlystne Raven og Long John Silver, den gæve Jerome K. Jerome Bloche, de godmodige gnavne Gamle Gubber, den chokerende Chok, den sørgmodige Harmony og ej at forglemme de stakkels unger i Alene. Der er skam nok at tage fat på. Man skal bare række ud og lade sig rive med. :wink:
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Slutfasen

Indlæg af GoogaMooga »

Mogens skrev: 19. nov 2021, 22:18 Jeg forstår godt, at man kan hænge fast i fortiden, for dengang var alt bare bedre, uanset om det var mængden af sne på kælkebakkerne, forekomsten af soltimer, billige ispinde, fed musik eller uforglemmelige tegneserier. :D

Det er så som så med musikken nu om dage, men min oplevelse er dog, at nyere tegneserier også kan imponere. Jeg nævner i flæng: den fænomenale SHI, den fantasifulde Ridderne af Heliopolis, de eventyrlystne Raven og Long John Silver, den gæve Jerome K. Jerome Bloche, de godmodige gnavne Gamle Gubber, den chokerende Chok, den sørgmodige Harmony og ej at forglemme de stakkels unger i Alene. Der er skam nok at tage fat på. Man skal bare række ud og lade sig rive med. :wink:
Jo da, jeg har overvejet nogle af de titler, du nævner. Men der er også hensynet til plads og økonomi. Jeg har netop bestilt Zap Comix kassetten, den dyreste udgivelse, jeg nogensinde har købt, hvor jeg bliver nødt til at afdrage over tre måneder.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Slutfasen

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 19. nov 2021, 21:46 Didier Conrads illustrasjoner til Asterix er... OK, men når sant skal sies, er han en blek avskygning av Uderzo. Jeg føler mindre og mindre når jeg ser tegningene hans der. (Og han klarer aldri å tegne Obelix stor nok, men akkurat dét har jeg gitt opp for lenge siden. ;) )
Jeg synes, han er en værdig arvtager, og jeg ville ikke have en eksakt Uderzo klon uanset.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Slutfasen

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Har du virkelig et signeret foto af Carpenters, Googa? Det er da ret vildt :-)

Fantastiske ørehængere fra 70'erne. Kunne næsten være dit lydspor ... "It's yesterday once more"

Every sha-la-la-la
Every wo-wo-wo
Still shines
Every shing-a-ling-a-ling
That they're starting to sing's
So fine

When they get to the part
Where he's breakin' her heart
It can really make me cry
Just like before
It's yesterday once more
Besvar