Hvad viser du frem?

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Hvad viser du frem?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Du har fint besøg, en person som også holder af tegneserier. I kender ikke hinanden, men har et godt indtryk af hinanden.

Hvis du kun måtte vise ham/hende tre værker, hvilke tre skulle det så være?
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af Antaeus »

Det er en rigtig god skik, hvis trådstarter inkluderer sine egne svar i starttråden.
Så er der endnu større incitament for os andre til at svare.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det er det da,

Jeg ville nok vise mine Fantometblade. Og finde de der par gange, hvor jeg bidrog til bladet. Var gæsten ung og ukendt med Ånden der vandrer, ville jeg berette om Bengali, Guran, Rex og selvfølgelig Diana. Jeg ville vise ham eller hende Fantomets hemmelige kode, og jeg ville være 12 år igen.

Jeg ville nok også vise vedkommende mine Seriemagasiner, og sammen med ham eller hende åbne et par af bladene, så vi kunne se alsidigheden i disse blade. Gys, spænding og krimi der afløses af skæg og grin med BBBB eller Gak Gak Gade 113 for blot at nævne lidt.

Jeg ville vise vedkommende western når det er bedst. Med Mike S. Blueberry kan man smage støvet og whiskey'en.

Jeg ville smitte med mine ord.

Og slutte af med Jumbobog nummer seks, og fremhæve historien hvor Anders And har fået storhedsvanvid. Her så mange år senere, husker jeg lige præcis den fortælling så godt.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af Antaeus »

Det kunne gå mange veje fra gang til gang, men et scenarie kunne være:

Jeg ville starte med at fortælle om hvor det hele startede (Anders And blad og ja nok også Rasmus Klump).
I stedet for at vise mine Anders And blade ville jeg fortælle om at der især var to tegnere som skilte sig ud i bladet og at jeg er gået over til at samle de bedste tegnere i stedet for Anders And bladet.

1. Og så ville jeg vise Carl Barks Samlede Værker (og fortælle om den uheldige farvelægning og dårligt valg af papir m.m.), men også de fantastiske historier og alt det positive, måske sammenligne med Guldbøgerne for det gode valg af farver og papir og Fantagraphics udgaver for at se Barks egen tekst. Og med til det hele medhører at vise Fantagraphics Paul Murry i Disney Masters serien.

2. Så ville jeg gå over til interessen for de fransk/belgiske serier og her ville jeg gå til en af de fire store klassiske serier og nok vælge Tintin som serie for at tage et album frem og have fokus på det, nemlig Den Blå Lotus, som har en helt særlig status.

3. Som tredje valg er der rigtig mange veje at gå, men jeg synes godt om at gå den sort/hvide vej, fortælle om Agent X9 og at Modesty Blaise er yndlingsserien og jeg har købt dem i både de flotte norske udgaver samt de engelske Titan udgaver og så vise de forskellige tegneres kvaliteter.

Og toppen på kransekagen er selvfølgelig at gå videre til væggen, hvor der hænger både en Paul Murry og Jim Holdaway (Modesty Blaise) original. Så afsluttes hele historien på god vis.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg ville vælge et par bind af Jerry Spring Komplet (ikke dem alle), og forklare, at jeg har været fødselshjælper på dette projekt, og at det har været min livsdrøm at få den serie ud på dansk. Jeg ville fortælle om, at det var den første belgiske western, og hvordan den nu fremstår i sh i stedet for farver, i henhold til Jijé's eget ønske. Så vil jeg også flette ind som sidebemærkning, at Jijé er Godfather af Eurocomics.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af Gimli »

Det er i allerhøjeste grad person-afhængigt.

Af og til får jeg nye kollegaer (og nogle gange med halvstore børn). Hvis deres (de voksnes) forståelse af tegneserier = Tintin og Asterix, og de derfor bliver overrasket over at jeg "stadig" læser den slags, så giver jeg dem noget der kan udfordre deres forforståelse. (Alans krig, From Hell og Min Iranske Barndom). Hvis det er et barn ville jeg nok tage nogle sats på de lidt nyere tegneserier, jeg ikke har læst endnu, blandet med en klassisk serie, jeg kender ret godt. Lou, Franka og Mørkets skønhed- pige. Eller; Alene, Blåfrakkerne og Den ekstraordinære rejse (dreng).

Hvis det er en "lidelsesfælle", som du er inde på Berti, så vil jeg først og fremmest vise ham noget, han/hun ikke selv kendte til, men som jeg selv satte pris på.

Helt grundlæggende vil jeg prøve at "tune mig ind på", hvad jeg tror bliver en kvalitets-oplevelse, for den person, jeg skulle vise tegneserierne til.

Hvis det omvendt var, for at han/hun skulle få indtryk af, hvad jeg satte pris på, så ville jeg vise ham;

1) Bueskytterne - Thorgal
2) From Hell
3) Min fjerne barndomsby

For at få vist, at jeg har en bred smag. Muligvis ville jeg overveje et humoristisk europæisk album i stedet for Thorgal - i så fald kunne; Dagbogsdage (Lou) godt blive valgt ud.
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af Asger Pedersen »

Jeg ville (selvfølgelig) vise det, jeg selv har været med til at udgive, så Willy på eventyr kommer på en førsteplads. Derefter nok mit AA&Co. Nr. 1 1949, bare fordi! Som det tredje måske Valhalla, den samlede saga, det er nok det ypperste på dansk.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af Henrik Andreasen »

Det kom meget an på, hvem man har besøg af som Gimli skriver. Men det jeg kunne forstille mig at vise frem, hvis personen ikke har så meget tid, og jeg skulle vise noget jeg virkelig brænder for, ville det være følgende.

Jeg er stor Sandman fan, og har serien i en del forskellige udgivelser/formater. Den jeg ville vise var Absolute Sandman udgivelsen, og nærmere bestemt vol. 4. I en del af mine ting har jeg signaturer eller små tegninger, og denne udgivelse er ingen undtagelse. Kevin Nowlan har kun tegnet en enkelt Sandman historie, der hedder The Castle og har bibliotekaren Lucien i hovedrollen (og ikke Sandman selv), og da jeg fik ham til at signere den betalte jeg ham også for at lave en tegning. Kevin Nowlan er en virkelig god tegner, men tegningen han lavede overgiv mine vildeste forventninger. Skal ses!

Jeg er stor fan af IDW/Scott Dunbier's Artist edition serie, hvor de trykker original tegninger i stort format. Har en del af disse udgivelser, der fylder ret meget (og er tunge!). Af dem er Watchmen Artifact udgivelsen noget helt specielt. Som det er nu om dage, så kommer meget med en variant cover eller lignende. Det som var den store forskel i de forskellige versioner af Watchmen Artifact var, og de lavede et lille nummereret oplag på 25 eks., som man fik ifm. at man deltog i en middag med Dave Gibbons. Efter at have spist og drukket signerede og nummererede Dave udgivelserne for hver enkelt deltager og lavede en tegning i bogen. En ret enestående aften.

Ud over at få lavet tegninger i diverse tegneserieudgivelser, har jeg også dedikeret sketchbøger som jeg har fået lavet tegninger i, som det efterhånden er blevet til et par stykker af. Her ville jeg bl.a. vise den dobbeltsidet Sandman sketch som Bill Sienkiewicz lavede til mig for nogle år siden i San Diego, samt en farvelagt Odin (fuld figur) af Peter Madsen.

Det var mine 3 valg, hvis man absolut skal koge det ned til 3.
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 358
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Hvad viser du frem?

Indlæg af Laila J. Graf »

Hmm, jamen det er jo svært!! Det kommer an på, hvad den anden selv samler på/er interesseret i.

Hvis det er en med-donaldist, så er det jo noget med mine originaler, som jeg nok vil fremhæve særligt (Carl Barks og/eller Don Rosa, alt efter temperament 8) ) og den pæne af mine nr. 1 1949.

Til "gammelfolket" ville det måske være sådan noget som mit blade cover til en Mikkel Mus plade fra 30erne.

Svær!!!
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Besvar