Ditko's nevø interviewes og forbereder bog om onklen

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Ditko's nevø interviewes og forbereder bog om onklen

Indlæg af GoogaMooga »

Lidt efter lidt lærer vi mere om den gådefulde Steve Ditko, et af de største genier i tegneseriehistorien. Catherine Yronwode skrev en definitiv biografi tilbage i 80'erne, som gik tabt (måske i forbindelse med Eclipse's oversvømmelse, husker det ikke tydeligt), men nu får vi en anden bog, som nevøen Mark "Zen" Ditko arbejder på. I dette youtube interview på 96 minutter lærer vi meget om mesteren: https://www.youtube.com/watch?v=y7rgYC0Ge6k
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ditko's nevø interviewes og forbereder bog om onklen

Indlæg af D@niel »

Tusind tak, Googa, den havde jeg ikke opdaget. Nevøen fik jo så desværre aldrig talt med Ditko om samarbejdet med Stan Lee eller forholdet til Jack Kirby, men der er stadig masser af interessante oplysninger om mennesket og hans baggrund. Og mange nye billeder og endda video af Ditko.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ditko's nevø interviewes og forbereder bog om onklen

Indlæg af GoogaMooga »

D@niel skrev: 11. dec 2021, 23:46 Tusind tak, Googa, den havde jeg ikke opdaget. Nevøen fik jo så desværre aldrig talt med Ditko om samarbejdet med Stan Lee eller forholdet til Jack Kirby, men der er stadig masser af interessante oplysninger om mennesket og hans baggrund. Og mange nye billeder og endda video af Ditko.
Hvis du vil have Ditko's syn på det samarbejde, findes der meget på skrift i de pamfletter, som Robin Snyder udgav i 90'erne. Jeg tror endda, de er blevet samlet i en bog. Du kan jo prøve at kontakte Snyder og høre ham ad.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
D@niel
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1942
Tilmeldt: 26. feb 2015, 22:34

Re: Ditko's nevø interviewes og forbereder bog om onklen

Indlæg af D@niel »

Jeg har købt direkte fra Snyder flere gange. Det er i øvrigt et virkelig godt interview. Han stiller gode spørgsmål.
Besvar