Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af GoogaMooga »

Du kan kontakte Library of Congress.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af Mesterius »

En merkelig ting her, er at Googa tydeligvis bare snakker om kinofilmer, eller i alle fall frittstående filmer?

Hvis vi tar TV-serier - som denne tråden startet med et eksempel på - finnes det definitivt utrolig mange flere eksempler på lange serier som er samlet komplett på DVD enn det noensinne har vært på VHS. I forhold til volumet og spilletidene som er samlet innen TV-serier, slår DVD-formatet VHS med mange mil.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 23. dec 2021, 00:47 En merkelig ting her, er at Googa tydeligvis bare snakker om kinofilmer, eller i alle fall frittstående filmer?

Hvis vi tar TV-serier - som denne tråden startet med et eksempel på - finnes det definitivt utrolig mange flere eksempler på lange serier som er samlet komplett på DVD enn det noensinne har vært på VHS. I forhold til volumet og spilletidene som er samlet innen TV-serier, slår DVD-formatet VHS med mange mil.
Det er også korrekt.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af Mesterius »

Erling Søby skrev: 22. dec 2021, 23:08 Originalversionerne af de tre oprindelige Star Wars-film blev udgivet på limited edition-dobbelt dvd’er i 2006, så jeg kan ikke forestille mig at de gamle VHS-bånd var meget værd derefter. De kan findes på Amazon, for nu at bringe en kilde.
Det stemmer. Dessverre levde ikke disse utgavene akkurat opp til vanlige kvalitetsstandarder for DVD, som man kan lese her. Men de er sikkert vel så bra som VHSene fra 1997.
2006 - The Limited Edition Discs

Despite George's assurances that the original versions of the trilogy would never be seen again, Lucasfilm finally bows to public pressure and issues the "Limited Edition" discs – these are pretty much just the same as the 2004 versions, with added bonus discs of the theatrical versions. Actually, that's not quite true. What are on these bonus discs are the same films that are on the LaserDisc Definitive Collection, though with 'Episode IV: A New Hope' excised from the credits of the first film to match with the 1977 version. Unfortunately, the quality of the transfer is laughably bad, with a non-anamorphic letterboxed 4:3 aspect ratio creating huge black bars on all sides of the film, if watched on a widescreen TV. All this ensures that the whole release (seemingly against Lucas' will) comes across as a rather pointed exercise in passive aggression – particularly after Lucas says to MTV, "Now we'll find out whether they really wanted the original or whether they wanted the improved versions. It'll all come out in the end."
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg lever uden. Jeg så de originale Star Wars i deres premiere run. Nu kan jeg streame Criterion Channel, verdens bedste filmkanal, så jeg har rigeligt at se til. Hvis så bare jeg kunne holde mig vågen...
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af superboy »

DVD, og Bly ray er fint å ha i hylla. Da har man alltid noe bra å hente fram
Vedhæftede filer
DSCN9690.JPG
DSCN9689.JPG
DSCN9688.JPG
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23024
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af GoogaMooga »

Fede ting! Og sikkert sjældne.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Laila J. Graf
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 360
Tilmeldt: 7. feb 2006, 15:55
Geografisk sted: Sall

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af Laila J. Graf »

Hvis nogen vil kende resultatet på diskussionen, så kunne I overveje at ringe til Ole fra Videoshoppen i Hinnerup.
En gammeldags videoudlejning, som har købt og fortsat køber ALT der er udkommet af film i dk - uanset format.
Han er samtidig noget af en nørd og mens jeg boede i Hinnerup fik jeg i den grad udvidet min filmhorisont ved at komme ind til ham og bede ham om at finde film frem til mig!

Han kan med ret stor sandsynlighed give jer svaret på tvisten om, hvilket format der er udkommet flest film på.
Hans nummer er 86 98 77 33, han åbner kl. 16.
Også kendt som A.N.D.E.R.S.I.N.E.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Ditten og datten som vi kan tænke lidt over...

Indlæg af Berti Stravonsky »

Tilbage til Tintin. Der kommer ofte et Tintinbånd til salg. Herligt.

Ikke så mangle lp'er, dog.

Priserne? Fra 100 - 300 kroner stykket lader det til.

Gad vide hvilken kassette er den vanskeligste at finde? Altså udover den der sidste compilation, som er modbydelig vanskelig at finde. En af vennerne herinde, han ved, hvem han er, har både bånd og lp.
Besvar