Juleleg - Tintinspecial heat 002

Besvar

Du må afgive tre stemmer

Afstemning sluttede 29. dec 2021, 19:55

Tintin i Amerika
1
3%
Den sorte ø
10
29%
Enhjørningens hemmelighed
10
29%
Landet med det sorte guld
2
6%
Koks i lasten
7
21%
Tintin og Picaroerne
4
12%
 
Afgivne stemmer: 34

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Juleleg - Tintinspecial heat 002

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hvilke fem Tintinalbum sparker bedst røv? Hvor tegninger, plot, dramaer undervejs, karakteristiske og karismatiske personer fylder på enten en god eller ond måde, med en suspence der holder hele vejen og som måske også undervejs er morsom.

Eller kort og mere fåmælt - hvilke Tintin'er ville du vælge at genlæse, hvis du kun måtte læse fem?

Vi kører en juleafstemning i et par dage, lidt lige som når vi kårer De 10 bedste/vigtigste album i år, altså med heat og den slags. Her skal vi blot ned på fem album.

Men må gerne bare stemme, men det er da altid fedt og fornøjeligt, hvis man kan sætte ord på sine stemmer.

Lavpraktisk således, at der kommer fire heats og fra hver skal vi have to videre til finalen. I denne er der således otte udvalgte, og disse otte skal dyste i to forskellige semifinaler, de to bedste fra hver semifinale er 'vinderne' sammen med den bedste 3'er. Altså - vi finder fem album.

Her heat 002
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Juleleg - Tintinspecial heat 002

Indlæg af Berti Stravonsky »

Her lader det lidt til, at Den sorte ø er vores mest populære. Det kan jeg skam godt forstå, og det var da også øen, som jeg læste mest, da jeg var knægt.

Nu her en million år senere, er øen trådt betragteligt bagud i dansen, og ikke blandt mine yndlinge. En alt for simpel fortælling uden videre twists, og selvom Dr. Müller bestemt går sit for at øge ondskaben, og selve øen med det slidte slot også er skummelt, så er gyset væk.

Enhjørningens hemmelighed bliver til gengæld bedre og bedre. Alle finurlighederne og det, at Tintin konstant er bagud er vildt fedt. Lommetyvedimensionen er også fin, og så er Møllenborg bare et herligt herligt sted at lege skjul og være på flugt i.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Juleleg - Tintinspecial heat 002

Indlæg af Mesterius »

Har du lest svart-hvitt-utgaven av Den sorte ø, Berti? Jeg synes den er langt bedre enn den moderne standardutgaven. Tegningene er mye mer levende og passer til historien på en helt annen måte, både stemnings- og stilmessig.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Juleleg - Tintinspecial heat 002

Indlæg af Berti Stravonsky »

Ja. Læst og anmeldt. Så vidt jeg husker fik den topkarakter, seks hjerter.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Juleleg - Tintinspecial heat 002

Indlæg af Berti Stravonsky »

Den sorte ø samt Enhjørningens hemmelighed er videre til semifinalen.
Besvar