Juleleg - Tintinspecial heat 003

Besvar

Du må afgive tre stemmer

Afstemning sluttede 29. dec 2021, 19:55

Faraos Cigarer
2
5%
Krabben med de gyldne klosakse
7
18%
De syv krystalkugler
12
32%
De første skridt på månen
9
24%
Castafiores juveler
8
21%
 
Afgivne stemmer: 38

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9862
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Juleleg - Tintinspecial heat 003

Indlæg af Berti Stravonsky »

Hvilke fem Tintinalbum sparker bedst røv? Hvor tegninger, plot, dramaer undervejs, karakteristiske og karismatiske personer fylder på enten en god eller ond måde, med en suspence der holder hele vejen og som måske også undervejs er morsom.

Eller kort og mere fåmælt - hvilke Tintin'er ville du vælge at genlæse, hvis du kun måtte læse fem?

Vi kører en juleafstemning i et par dage, lidt lige som når vi kårer De 10 bedste/vigtigste album i år, altså med heat og den slags. Her skal vi blot ned på fem album.

Men må gerne bare stemme, men det er da altid fedt og fornøjeligt, hvis man kan sætte ord på sine stemmer.

Lavpraktisk således, at der kommer fire heats og fra hver skal vi have to videre til finalen. I denne er der således otte udvalgte, og disse otte skal dyste i to forskellige semifinaler, de to bedste fra hver semifinale er 'vinderne' sammen med den bedste 3'er. Altså - vi finder fem album.

Her heat 003
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9862
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Juleleg - Tintinspecial heat 003

Indlæg af Berti Stravonsky »

Castafiores juveler har aldrig rigtigt været blandt mine topfavoritter. Måske hvis jeg læste albummet i dag, ville tingene være anderledes. Da jeg var barn og ung, skulle der banditter og action til.

Soltemplet og De syv krystalkugler står som det ypperste album, fordi de begge gav mig uhygge og spænding. Rascar Capac er en mean motherfucker, og når der er torden her på øen, så lukker vi alle vinduer og håber, at skorstenen er sodet grundigt til. You know.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Juleleg - Tintinspecial heat 003

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 27. dec 2021, 13:41 Castafiores juveler har aldrig rigtigt været blandt mine topfavoritter. Måske hvis jeg læste albummet i dag, ville tingene være anderledes. Da jeg var barn og ung, skulle der banditter og action til.

Soltemplet og De syv krystalkugler står som det ypperste album, fordi de begge gav mig uhygge og spænding. Rascar Capac er en mean motherfucker, og når der er torden her på øen, så lukker vi alle vinduer og håber, at skorstenen er sodet grundigt til. You know.
Juvelerne er heller ikke en historie som er øverst på min liste. Ja, jeg er også mere til banditter og action.

Selv om jeg har læst netop de to album mange gange så husker jeg stadig den gamle film fra 1969 ret godt (selv om jeg vist ikke har set den siden jeg var barn) og jeg tror at den har en del indflydelse på at jeg synes at Soltemplet er så god.

De to bedste album synes jeg klart er Den Blå Lotus og Enhjørningens Hemmelighed.
Kina var spændende, banditter og ud af den blå luft kunne der komme en pil som var dyppet i vanvidsgift, Tintin redder Chang som bliver hans gode ven, den hemmelige opiumshule (Den Blå Lotus), sammenslutningen af kinesere som bekæmper banditter sat op i en spændende historie.

Og i Enhjørningen får vi en genial opbygning hvor modelEnhjørningen på loppemarkedet sætter det hele i gang, vi får Kaptajn Haddock historie om sin forfader, banditter der er efter modelskibene, lommetyven og Dupond og Duponts spil. Den er virkelig godt skruet sammen hvor med en spændende afslutning på Møllenborg.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9862
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Juleleg - Tintinspecial heat 003

Indlæg af Berti Stravonsky »

De første skridt på månen samt De syv krystalkugler er videre til semifinalen.
Besvar