Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Antaeus »

Tak for info og link, jeg kan huske du nævnte at papiret til Smølferne var særligt, det er i en eller anden tråd....Og man kan også mærke det er anerledes.
Og jeg mener også mere om Tintin papiret har været bragt, men her er jeg lidt usikker. Det er også ganske fint papir (lækker følelse) synes jeg.
Mesterius du var ikke så glad for det og nævnte tidligere at andet papir (hvidt) var bedre til Tintin bl.a. farverne.

Det er super at Cobolt har et aktivt valg på papir, det savner jeg i den grad hos fx Zoom, E-voke og Shadowzone.
Det viser sig også på kvaliteten, synes jeg.

Faraos er jeg lidt usikker på, men jeg mener også de har sagt at de ofte følger de udenlandske forlags valg.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Erling Søby »

@Antaeus, jeg er ret sikker på, at Shadow Zone og E-voke foretager et aktivt valg af papir. Det er ihvertfald ikke samme papir hver gang, som hos Zoom (hvor det dog også er et bevidst valg). - Hvad baserer du din vurdering på?
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 11. jan 2022, 21:10 @Antaeus, jeg er ret sikker på, at Shadow Zone og E-voke foretager et aktivt valg af papir. Det er ihvertfald ikke samme papir hver gang, som hos Zoom (hvor det dog også er et bevidst valg). - Hvad baserer du din vurdering på?

Jeg mener at E-voke har meldt ud at de benytter samme lidt blanke papir til deres udgivelser (facebook).
Undtaget visse album, i hvert fald Barelli.
Og jeg mener det er det samme med Shadow Zone (facebook og samtale) (mener de bruger mat papir til Clifton og måske andre).
Men har du fundet andet så sig endelig til, men jeg tror det ikke.

Det bevidste valg fra Zoom er vist et nemheds valg, og de synes det fungerer fint og økonomisk valg.
(på facebook har papirvalget flere gange været oppe).

Vi er ret langt fra hvad vi ser hos Cobolt.
Senest rettet af Antaeus 11. jan 2022, 22:13, rettet i alt 1 gang.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Vigan »

Antaeus skrev: 11. jan 2022, 20:24Det er super at Cobolt har et aktivt valg på papir, det savner jeg i den grad hos fx Zoom, E-voke og Shadowzone.
Jeg kan love dig for, at Shadow Zones papir også er et aktivt valg. Der overlades ikke noget til tilfældighederne. Hvis du vidste, hvor tit jeg har hørt på Bjarnes overvejelser i den forbindelse... Ofte sender han sågar trykkeriet den franske udgave, hvis han har valgt at lægge sig op ad den.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Antaeus »

Vigan skrev: 11. jan 2022, 22:12
Antaeus skrev: 11. jan 2022, 20:24Det er super at Cobolt har et aktivt valg på papir, det savner jeg i den grad hos fx Zoom, E-voke og Shadowzone.
Jeg kan love dig for, at Shadow Zones papir også er et aktivt valg. Der overlades ikke noget til tilfældighederne. Hvis du vidste, hvor tit jeg har hørt på Bjarnes overvejelser i den forbindelse... Ofte sender han sågar trykkeriet den franske udgave, hvis han har valgt at lægge sig op ad den.
Er du sikker på det?
Så er det da noget nyt og godt nyt, da vi talte sammen for nogle år siden så var det bare blankt papir og så overvejede han mat til Clifton (sagde han lidt stolt..).
Men det er jo efterhånden lidt tid siden, men han plejer da ellers og gøre det i blankt, gør han ikke.
Bruger han fx mat papir til nogle udgivelser, andre end Clifton?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Vigan »

Antaeus skrev: 11. jan 2022, 22:16han plejer da ellers og gøre det i blankt, gør han ikke.
Nåh, så det, du mener med "savner et aktivt valg", er, at du savner, at han træffer det valg, du vil have. :lol:
Jeg ved det ikke, for det er ikke noget, jeg går så meget op i, men jeg ved som sagt, at han gør, så den må du tage med ham.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Antaeus »

Vigan skrev: 11. jan 2022, 22:25
Antaeus skrev: 11. jan 2022, 22:16han plejer da ellers og gøre det i blankt, gør han ikke.
Nåh, så det, du mener med "savner et aktivt valg", er, at du savner, at han træffer det valg, du vil have. :lol:
Jeg ved det ikke, for det er ikke noget, jeg går så meget op i, men jeg ved som sagt, at han gør, så den må du tage med ham.
Nej, sådan er det ikke ment.
Men jeg har bestemt ikke fået indtryk af at Bjarne gør det i en masse papirtyper og aktivt overvejet valg til hver eneste udgivelse (altså hvad passer bedst til lige denne udgivelse). For selvfølgelig træffes der et aktivt valg.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Erling Søby »

Shadow Zone trykker ihvertfald Samuel Stern og Ken Parker på mat papir. Og jeg er ret sikker på, at Undertaker og Universe War One også er trykt på mat papir.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Antaeus »

Erling Søby skrev: 11. jan 2022, 22:37 Shadow Zone trykker ihvertfald Samuel Stern og Ken Parker på mat papir. Og jeg er ret sikker på, at Undertaker og Universe War One også er trykt på mat papir.
Ok, men det er fint hvis der tages et mere aktivt valg nu fra Shadow Zones side. Og det var ikke ment som at det skulle være mat papir.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Antaeus »

Undertaker er på blankt papir, har lige tjekket.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Hvad er den bedste intégrale på dansk (inkl. kommende)?

Indlæg af Antaeus »

Jeg kunne finde lidt af E-vokes snak om papirvalg.
De har i hvert fald skrevet dette på facebook:
E-voke
Vi overvejer det matte mht. Barelli, da det nok ville ramme 'traditionen' mest i dette tilfælde – men ja, vi har ellers en forkærlighed for det halvblanke, som vi synes har en bedre farvegengivelse og dybde. 🙂
Og sidenhen kan i måske huske at vi havde en snak om "knækket hvidt papir herinde, som startede fra dette skriv fra E-voke:
Til dem der glæder sig til endelig at kunne læse Barelli-serien! 🤓 Vi har lige modtaget et prøvetryk... og vi har for at imødekomme læserønsker valgt at trykke på et mat og 'knækket hvidt' papir – så albummets papir vil have look som man ville forvente i en klassisk udgivelse som denne 🤗 – Og det ser super godt ud! 🥳
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar