Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af GoogaMooga »

En ny samlerbutik åbner i Roskilde til februar, med speciale i film, musik, og tegneserier. "Woodstock" er navnet, og den kommer til at ligge strategisk godt på adressen Algade 19. "Woodstock" er et passende navn, selv om det ikke ligefrem giver associationer til tegneserier. For byens stolthed, den årlige Roskilde Festival, er jo netop inspireret af Woodstock festivalen i delstaten New York i 1969. Man kan følge dem på facebook: https://www.facebook.com/Woodstockroskilde/
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 6. jan 2022, 00:04"Woodstock" er et passende navn, selv om det ikke ligefrem giver associationer til tegneserier.
Ikke?

Billede
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af GoogaMooga »

Jo, jo, den havde jeg naturligvis tænkt på, men jeg tror nu nok, det var festivalen, ejerne havde i tankerne. :) For øvrigt mener jeg, Schulz navngav sin fugl efter festivalen. Plakaten viser jo netop en fugl, og jeg tror Snoopy's lille ven gjorde sin entré i "Peanuts" netop omkring 1969-1970.

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 6. jan 2022, 01:16 Jo, jo, den havde jeg naturligvis tænkt på, men jeg tror nu nok, det var festivalen, ejerne havde i tankerne. :) For øvrigt mener jeg, Schulz navngav sin fugl efter festivalen. Plakaten viser jo netop en fugl, og jeg tror Snoopy's lille ven gjorde sin entré i "Peanuts" netop omkring 1969-1970.

Billede
Ja, det er nok ikke noen tvil om hva Schulz navngav Snoopys fuglevenn etter, med tanke på timingen. :) Du kan jo se datoen på stripen over: 22. juni 1970.

Men takket være Woodstock i Radiserne, har navnet også en tegneserietilknytning. Noe som passer fint.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 6. jan 2022, 00:04En ny samlerbutik åbner i Roskilde til februar, med speciale i film, musik, og tegneserier. "Woodstock" er navnet, og den kommer til at ligge strategisk godt på adressen Algade 19. "Woodstock" er et passende navn, selv om det ikke ligefrem giver associationer til tegneserier. For byens stolthed, den årlige Roskilde Festival, er jo netop inspireret af Woodstock festivalen i delstaten New York i 1969. Man kan følge dem på facebook: https://www.facebook.com/Woodstockroskilde/
Det var den, jeg hentydede til i dette opslag. :-)

https://serieland.dk/forum/viewtopic.ph ... er#p216896

Steffen var henne på vores stand på Bogforum og fortalte om sine planer. Det lyder meget spændende med en butik i Roskilde og er jo en sejr for Googas aktive kampagnepolitik om tegneseriebutikker i alle større købstæder.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af GoogaMooga »

Hvem er Steffen? Er det en, der har været aktiv i fandommen før? Men ja, det må da være glimrende med en butik i Sjælland's næst-største by, både for forlagene og for oplandet. Det er den 10. største by i Danmark, med over 51.000 indbyggere plus oplandet.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af GoogaMooga »

Er det Steffen Maarup?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Erling Søby »

Jeg har en vis tilknytning til Roskilde og kommer der jævnligt, så jeg vil da bestemt tage et kig på butikken når den åbner.

Om Roskildefestivalen så ligefrem er Roskildes stolthed, afhænger af hvem du spørger. For nogen måske, for andre er det 50.000 narkomaner, samlet på en mudret græsmark. Jeg vil pege på Roskilde Domkirke (verdensarv) og Vikingeskibsmuseet, som hver især ikke blot bliver besøgt af gæster fra hele verden, men også i et antal, der overgår festivalens.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af GoogaMooga »

Erling Søby skrev: 6. jan 2022, 18:04 Jeg har en vis tilknytning til Roskilde og kommer der jævnligt, så jeg vil da bestemt tage et kig på butikken når den åbner.

Om Roskildefestivalen så ligefrem er Roskildes stolthed, afhænger af hvem du spørger. For nogen måske, for andre er det 50.000 narkomaner, samlet på en mudret græsmark. Jeg vil pege på Roskilde Domkirke (verdensarv) og Vikingeskibsmuseet, som hver især ikke blot bliver besøgt af gæster fra hele verden, men også i et antal, der overgår festivalens.
Jeg mener også, at domkirken og vikingeskibsmuseet er vigtigere, men indenfor popkultur er det altså festivalen, der tæller, samt i mindre grad Danmark's Rockmuseum.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Erling Søby »

Ja, bevares - populærkulturelt utvivlsomt. Det er ihvertfald altid Roskildefestivalen alle andre danske musikfestivaler (af den type) bliver holdt op mod, og altid Roskildefestivalen, der står som flagskibet.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9428
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Antaeus »

Det gode er at de alle nu bliver sekundære da tegnseriebutikken overtager toppladsen.
Jeg kommer også jævnligt i Roskilde, så det bliver spændende.
I sin tid studerede jeg på et tidspunkt i Roskilde og der besøgte jeg ofte et antikvariat, men det er der næppe mere.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 23000
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 6. jan 2022, 18:25 Det gode er at de alle nu bliver sekundære da tegnseriebutikken overtager toppladsen.
:D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Erling Søby »

Det afhænger af hvilket, for nogle er lukkede, men Roskilde Bogcafe/Roskilde Antikvariat i Ringstedgade findes stadigvæk.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg har været i Roskilde Domkirke flere gange, blandt andet sammen med en af dette forums mest flinke brugere.

Vi var blandt andet på arbejde, da Dronning Ingrid skulle bisættes, og vores chef, Ebbe Munk, var olm som en tyr og lilla i ansigtet nærmest, da under en af de meget stille stunder under bisættelsen, lød en insisterende kimen fra en telefon.

Heldigvis var det ikke vores telefon, hverken drengenes eller mændene i mandskoret. Ellers ville Ingrids begravelse næppe havde været den eneste.

Roskilde er en dejlig by. Men smukke omgivelser. Og har en gang huset en smuk kvinde ved navn Ragna. Jeg læste til lærer sammen med hende, og vi knaldede lystigt.

Ja. Festivaller, kirker og minder. Og nu også en kommende tegneseriebutik. Ja tak.
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8443
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 6. jan 2022, 17:39Hvem er Steffen?
Steffen Frier Albrechtsen. Han har været ansat i Faraos' butik i Skindergade.
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Besvar