Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Carsten Søndergaard »

GoogaMooga skrev: 6. jan 2022, 00:04Man kan følge dem på facebook: https://www.facebook.com/Woodstockroskilde/
Men du ønsker åbenbart ikke at følge dem?
GoogaMooga skrev: 6. jan 2022, 17:57Er det Steffen Maarup?
Nej. Selv om han faktisk bor i Roskilde nu.
GoogaMooga skrev: 6. jan 2022, 17:39det må da være glimrende med en butik i Sjælland's næst-største by, både for forlagene og for oplandet. Det er den 10. største by i Danmark, med over 51.000 indbyggere plus oplandet.
Til gengæld ligger den så tæt på landets allerstørste by, hvortil en stor del af de 51.000 pendler hver dag [uden for coronatid], at det får den til at miste noget af den geskæftige business, som findes i store købstæder i et hjørne af Jylland eller Fyn.
Erling Søby skrev: 6. jan 2022, 18:59Roskilde Bogcafe/Roskilde Antikvariat i Ringstedgade findes stadigvæk.
Den gode Arild Batzer er jo gammel tegneseriefan, selv om han mest udgiver tekstlitteratur. Forlæggertype, der er ved at forsvinde, men ikke Arild, hans stand på Bogforum lå lige ved siden af Cobolts.

Men enig med alle, Roskilde er en skøn by, og selv om den er tæt på København, er den stadig klart afgrænset mod de omgivende landområder. Og i modsætning til Køge (som ellers også har en vis charme) ikke en bondeby, ha ha, UNDSKYLD Køge :P
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Roskilde får en delvis tegneseriebutik til februar

Indlæg af Antaeus »

I dag fik jeg besøgt Woodstock, den nye tegneseriebutik i Roskilde.
Det er en fin lille butik, som har en masse af de nye udgivelser, også fra E-voke og Fabel.
Jeg havde ikke regnet med at jeg kunne finde Felix Samlebind 2 af Werner Wejp-Olsen, men den havde de sørme.
Så jeg støttede butikken og købte både Felix samlebind 2 samt det nye Franka samlebind. Jeg ville egentlig også have haft Franka nr. 25, men der havde han lige solgt det sidste eksemplar lidt tidligere på dagen.
https://www.sn.dk/roskilde-kommune/ny-b ... -roskilde/

Og lidt tidligere på dagen var jeg også lige forbi Søren Marsners fine butik i Køge, som jo især gør sig i alt i Tintin og gamle Anders And & Co. samt originaltegninger. Det er jo smukt lige at få set de sidste nye Paul Murry originaler. Som noget nyt havde Søren fået flere plakater af Marvel, Carl Barks og endda en enkelt af Paul Murry.
Men enig med alle, Roskilde er en skøn by, og selv om den er tæt på København, er den stadig klart afgrænset mod de omgivende landområder. Og i modsætning til Køge (som ellers også har en vis charme) ikke en bondeby, ha ha, UNDSKYLD Køge :P
Og når jeg nu var i begge byer, så er Køge nu en mindst lige så skøn by som Roskilde
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar