Tegnere, du samler på KUN for tegningerne

Brugeravatar
Vigan
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 911
Tilmeldt: 24. maj 2010, 22:48
Geografisk sted: 56.127211, 8.90295

Re: Tegnere, du samler på KUN for tegningerne

Indlæg af Vigan »

Frank Madsen skrev: 9. jan 2022, 22:59 Jeg har svært ved at nævne en tegneserietegner, hvis tegninger, jeg ville samle på, selv om vedkommende aldrig havde været tegner på en tegneserie, hvis historie jeg havde fundet interessant. Tegnere som Barks, Giraud, Hergé, Eisner, Franquin, Tardi, Lööf, Crumb osv. har alle først grebet mig i kraft af deres billedfortællinger, og derefter er det svært at vurdere, om man ville samle på dem kun for tegningerne. Selv om mange af dem laver flotte billeder, også når de ikke indgår i en tegneserie.

Det er måske nemmere at nævne tegnere, hvis tegninger jeg ikke ville samle på, hvis det ikke var fordi, de også havde leveret nogle fede læseoplevelser. :)
Helt enig.
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Tegnere, du samler på KUN for tegningerne

Indlæg af superboy »

Jerome Bloche er en av mine favoritter, både historie og tegninger. Serien er så fin at jeg kjøpte en Jerome K Bloche tirage de tête. En utgave av album nr 26 hvor de har trykket originaltegningene slik de er. Og den teksten er på fransk, og min fransk er ikke så veldig god. Så akkurat denne utgaven har jeg kun for tegningenes skyld.
Vedhæftede filer
DSCN5225 jerome k bloche tirage de tête.JPG
DSCN5226 jerome.JPG
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Tegnere, du samler på KUN for tegningerne

Indlæg af Gimli »

Jeg er begyndt at samle på Serpieri (historier fra det vilde vest). Den har jeg alene købt grundet hans streg. Så længe historierne ikke er primært seksuelle, vil jeg virkelig gerne nyde stregen. (Har ikke læst dem endnu - men de er købt).
Besvar