Tegneseriefigurer, som har ændret navne...

Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Tegneseriefigurer, som har ændret navne...

Indlæg af Mesterius »

LarsChristiansen skrev: 5. sep 2022, 10:47 En lidt sjov og egentlig overraskende navneændring står AGENT 327 for – og er hidtil sluppet godt fra det tre gange... :shock: – Altså karakterens civile navn.

Det oprindelige og hollandske navn er "Hendrik Ijzerbroot" – men det syner nok lidt for 'eksotisk'. Så i første album "Sagen om det knuste glas" (fra Interpresse) 1981) har har fået navnet "Henrik Hærdebred".
Stort set samtidig i perioden 1981-1982 er der en række korte historier med AGENT 327 i Seriemagasinet (også fra Interpresse) – her er hans civile navn så blevet til "Stålfarfar"...
Da seriens andet album "Sagen om nattevagten" udkommer i 1982, så hedder han så dét som vi kender ham under nu; "Hans Harkhoost". Måske man godt har været bevidst om det lidt vel omskiftende navn – for hans civile navn præsenteres i et hjørne på forsiden: "AGENT 327 alias Hans Harkhoost". :D
Og her i Norge (hvor Egmont/Hjemmet på 80-90-tallet utga alle de 12 album som eksisterte den gangen) het han "Henrik Eisenbrot" i sivil. Her fra det norske albumet "Syvsoveren":

Billede
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10. mar 2006, 13:25

Re: Tegneseriefigurer, som har ændret navne...

Indlæg af Noeffe »

Mogens skrev: 5. sep 2022, 18:58 Hvis jeg må tage de ulykkelige personer i forsvar, som er endt på den sorte liste, så læste jeg også dit brugernavn som Overmunk, indtil Berti engang trådte i spinaten. Der er altså et eller andet med m'et i midten, som snyder hjernen og tror, at der er flettet et r med ind i navnet. :D

Overmunk lyder næsten som en superhelt, der er på hemmelig mission i Guds tjeneste, men jeg skal nok respektere din person og kalde dig ved dit rette navn. :wink:
HA, hvor sjovt !
Jeg har også alle dage læst det som Overmunk :D :D :D

Hmmm... hvis man går lidt videre fra Overmunk, kunne et super hipt og ultra sejt nick være Übermunque.
Den tror jeg, jeg går med fremover :)
Besvar