Hvor længe tør du vente?

Besvar
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvor længe tør du vente?

Indlæg af GoogaMooga »

Så fik jeg en bestilling afsted, og er næsten up to date med danske udgivelser. Der er ting, jeg har skubbet et helt år eller mere, men venter man for længe, er der fare for, at tingene bliver udsolgt, og med de små oplag nu om dage, er det ikke sådan at få dem brugt. I 80erne kunne man spekulere i at vente og købe brugt, men nu er de ofte dyrere at anskaffe brugt end fra ny af. Så der er ikke nogen fidus dér. Desuden kæmper mange oldies for livet og har min fulde støtte. Er det en smal udgivelse, køber jeg gerne oldien så hurtigt som muligt, for at sikre flere bind i serien. Således med f.eks. Rødskæg, selv om den måtte lukke alligevel. Her er min liste; jeg mangler kun Blueberry Intégrale bind 5:

Natacha 23: På sporet af Den Blå Spurvehøg
Natacha: De Samlede Eventyr 4: Adgangskort til Helvede
Lucky Luke: Wanted Lucky Luke - Et ekstraordinært eventyr
Frankas samlede eventyr: Gangsternes gidsel - Projekt Atlantis
Splint af Émile Bravo: Håbets tid, tredie del
Jonathan 15: Atsuko
Tårnene i Maury Skovene 9B: Manden med øksen
Duke 4: Min sidste bøn
Duke 5: En revolvermand bliver til
En mand en historie: Manden fra Sertao
Ørkenens Skorpioner 4: Havbrisen
Rubine: Serial lover

Så er der også denne sag, hvor jeg håber på et nyt oplag:
Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Frank Madsen
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 8416
Tilmeldt: 16. nov 2003, 11:02
Geografisk sted: Birkerød
Kontakt:

Re: Hvor længe tør du vente?

Indlæg af Frank Madsen »

GoogaMooga skrev: 21. jan 2022, 11:58Så fik jeg en bestilling afsted, og er næsten up to date med danske udgivelser. Der er ting, jeg har skubbet et helt år eller mere, men venter man for længe, er der fare for, at tingene bliver udsolgt, og med de små oplag nu om dage, er det ikke sådan at få dem brugt. I 80erne kunne man spekulere i at vente og købe brugt, men nu er de ofte dyrere at anskaffe brugt end fra ny af. Så der er ikke nogen fidus dér. Desuden kæmper mange oldies for livet og har min fulde støtte. Er det en smal udgivelse, køber jeg gerne oldien så hurtigt som muligt, for at sikre flere bind i serien. Således med f.eks. Rødskæg, selv om den måtte lukke alligevel.
Jeg skal have samlebindene med "Blake og Mortimer" og så udvalgte bind af "Luftens Ørne". Havde sidste weekend kasserne med gamle album fremme og fandt ud af, at jeg faktisk havde "Luftens Ørne" 1-15, som jeg skal have genlæst, men der er åbenbart en del kortere 16-siders historier, som jeg ikke har og så den første dobbelt-historie, der ikke er udkommet på dansk.

På mine mange ture med Poul Spærhage har jeg bemærket, at det især er 1. oplag, samlere finder interessante, og som en servicemeddelelse kan jeg bringe min liste over udgivelser fra Eudor, der ikke længere kan leveres i 1. oplag:

Eks Libris 2
Eks Libris 4
Eks Libris 6
Eks Libris 8
Dalila den Drevne (SBSV 1)
Nofret – Samlede historier I (SBSV 3)
Nofret – Samlede historier II (SBSV 4)
Nofret – Samlede historier IV (SBSV 5)
Nofret: Slave i Levanten
Ørsted - Han satte strøm til verden

Jeg kan naturligvis kun tilslutte mig Googas opfordring til at købe danske udgivelser, mens de er aktuelle, for pludselig står man og kan kun få fat i 2., 3. eller 6. oplag. :D

Og hvis man er i markedet for Natacha samlebind 1, så kan jeg da opfordre til at følge mine auktioner på "Tegneserier til salg", for den lægger jeg ud en af dagene. Jeg smider et link i denne tråd, når den er i bud.

Natacha%20Samlede%201[1].jpg
Natacha%20Samlede%201[1].jpg (76.67 KiB) Vist 878 gange
FRANK BRUUN MADSEN
Forlaget Eudor
Tegneserier & børnebøger
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvor længe tør du vente?

Indlæg af GoogaMooga »

Frank Madsen skrev: 21. jan 2022, 12:25 Havde sidste weekend kasserne med gamle album fremme og fandt ud af, at jeg faktisk havde "Luftens Ørne" 1-15, som jeg skal have genlæst, men der er åbenbart en del kortere 16-siders historier, som jeg ikke har og så den første dobbelt-historie, der ikke er udkommet på dansk.
Jeg kunne ikke forstå, hvorfor du havde sat nogle af de albums til salg i Tegneseriemarkedet, men går ud fra, der så er tale om dubletter. Jeg bliver måske nødt til at sælge ud af de gamle albums pga pladsmangel, men jeg skal lige sammenligne tryk-kvalitet og oversættelser først.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Hvor længe tør du vente?

Indlæg af The Elder »

Jeg venter sjældent.
Køber, når det udkommer, hvis det er noget, jeg ved, jeg gerne vil have.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvor længe tør du vente?

Indlæg af GoogaMooga »

The Elder skrev: 22. jan 2022, 08:32 Jeg venter sjældent.
Køber, når det udkommer, hvis det er noget, jeg ved, jeg gerne vil have.
Meget fornuftigt. Hvis du kun holder dig til danske udgivelser, kan det også sagtens lade sig gøre.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Hvor længe tør du vente?

Indlæg af Asger Pedersen »

Tja, jeg har nok kun råd til en lille del af det, jeg gerne ville ha, så jeg bekymrer mig ikke så meget om, at jeg går glip af noget. En del samler jeg op på tilbud eller brugt, men i vore dage med de små oplag (i forhold til i forrige årtusind) er der en hel del, jeg aldrig får fat på.
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvor længe tør du vente?

Indlæg af GoogaMooga »

Asger Pedersen skrev: 22. jan 2022, 22:10 Tja, jeg har nok kun råd til en lille del af det, jeg gerne ville ha, så jeg bekymrer mig ikke så meget om, at jeg går glip af noget. En del samler jeg op på tilbud eller brugt, men i vore dage med de små oplag (i forhold til i forrige årtusind) er der en hel del, jeg aldrig får fat på.
Nu er jeg meget kræsen, hvad angår nyheder, så de par titler om måneden kan jeg godt klare.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Hvor længe tør du vente?

Indlæg af Mogens »

Det er egentlig begrænset, hvad jeg ubetinget må eje, så dét køber jeg som regel, når det udkommer, men jeg er totalt ligeglad med, om det er 1. eller 8. oplag, så længe læseoplevelsen er den samme.

Jeg har også mine boblere, som bliver skubbet til én dag, hvor jeg har lyst til at give dem ét skud. Hvis jeg har ventet for længe og de er gået udsolgt, så er det bare, som det er. Det græder jeg ikke snot over. Modsat kan det jo være, at tiden og interessen på markedet udmynder sig i ét godt tilbud, hvilket over tid kan blive bedre og bedre, hvis man har is i maven. Hér kan jeg godt finde på at spekulere, hvis mine behov bliver opfyldt af de ting, jeg bare må eje, for så arbejder tiden for mig med hensyn til boblerne.
Besvar