En samlers våde drøm ....

Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Mirko Woelck »

Prøv at tænke tanken, hvis en forretning skulle købe alle 100 auktioner med henblik på videresalg.

Startprisen før man kan tjene første øre ved minimumspriser er kr. 51.750,- i omkostninger FØR man byder på varen og evt. andre udgifter (transport, forsikring, tidsforbrug, bankgebyrer, fejlkøb osv.). Jeg ved godt, at startprisen på første årgang var kr. 3k i stedet for kr. 300,-, men det bliver startomkostninger ikke billigere af. For så er de kr. kr. 73.800,- Og i går er subtotalen allerede oppe på kr 313.430... (jfr. Niels' udregning).

Så køberne bør være samlere. Men det kan ikke udelukkes, at de er købt med videresalg for øje; da forsiderne er unikke danske.

Budrunderne sætter en ny standard.

Absolut topstand i min bog? Næppe med måde og nåde. Der er rust på mange af dem, ikke alle, og nogle har rustmigration. Det er slemt ift. termen "topstand". Som det ene aspekt ift. stand. Men det er sjældent, at de bliver præsenteret så åbent for publikum i den stand...

I 2008 skriver en bruger dette på CGC's forum (CGC oplyser ikke deres beskrivelser i detaljer = forretningshemmelighed), hvad Overstreets 3rd Ed. standard siger om rust på stifter:

https://boards.cgccomics.com/topic/1256 ... the-grade/

Det er muligt, at standarden har rykket sig imellem. Men de her Overstreet Grading Guide er ret eftertragtede og er periodevis ikke i handlen, så det er lidt svært at tjekke op på med et fysisk eksemplar. Mit ex. er købt i 2003'ish.

Måske vi ser nogle om noget tid med officiel grade fra fx CGC eller CBCS eller af andre services (nævn selv andre) ? Billederne er jo fremme og så længe Laurtiz.com eksisterer, vil man kunne hive de her auktioner frem med billeder.

Og hvad er forskellen på de to systemer ? https://www.youtube.com/watch?v=Oiy370Nz6gY

Vi følger de næste auktioner...
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af ovemunk »

Så ryger de sidste Fantomet hæfter. :)
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Ja, 23 Fantom-hæfter, solgt for 26.000 + 5.850 + 3450.

I alt 35.300 kr for de 23 blade.

Jeg var ikke klar over at der var så hardcore samlere til den slags.

Mon det er en aflenning af coronaen, der gør at fok har penge i overskud?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er ret sikker på, at Faraos er blandt køberne.
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af ovemunk »

Nu fulgte jeg ikke med helt fra starten men var topscoreren ikke nr. 1 med Blondie på forsiden?
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Robin »

ovemunk skrev: 1. mar 2022, 15:24 Nu fulgte jeg ikke med helt fra starten men var topscoreren ikke nr. 1 med Blondie på forsiden?
Jow! På 2600,-, skarpt forfulgt af nr.23 for 2200,-. Du kan se resultaterne på Lauritz ved at ændre i menuen fra "Alle aktive varer" til "Auktioner, der er afsluttet indenfor 24 timer"

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af ovemunk »

Robin skrev: 1. mar 2022, 15:31
ovemunk skrev: 1. mar 2022, 15:24 Nu fulgte jeg ikke med helt fra starten men var topscoreren ikke nr. 1 med Blondie på forsiden?
Jow! På 2600,-, skarpt forfulgt af nr.23 for 2200,-. Du kan se resultaterne på Lauritz ved at ændre i menuen fra "Alle aktive varer" til "Auktioner, der er afsluttet indenfor 24 timer"

mvh.
Det vidste jeg ikke. Tak. :)
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Da det formentlig er de flotteste eksemplarer der findes i Dk, så købte jeg 7 af dem, men ikke nogen af de helt dyre, dog måtte jeg samlet stjæle ca. 9000 kr. fra sparegrisen, men det var med stor fornøjelse, at jeg "slagtede" sparegrisen :-)

Havde dog også sat næsen op efter nr. 23, og 2 minutter inden slutfløjtet, så meldte en af "hardhitterne" fra Supermansalget sig på banen, og pludselig var den over 2000 kr.......
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Mirko Woelck »

Niels Jørgen skrev: 1. mar 2022, 07:34 Ja, 23 Fantom-hæfter, solgt for 26.000 + 5.850 + 3450.

I alt 35.300 kr for de 23 blade.

Jeg var ikke klar over at der var så hardcore samlere til den slags.

Mon det er en aflenning af coronaen, der gør at fok har penge i overskud?
Der er masser af penge i omløb. "Masser". Men ja, de samlere jeg kender, har ikke tænkt det store om Fantom-hefte-serien det seneste årti med undtagelse af nr. 1, som altid har haft en vis status, primært fordi den var nr. 1 i serien, og siden dem med Fantomet på forsiden. Nr. 4 blev også en prisbasker.

Den viste nr. 1 skal nok lige forbi presseren for at hæve graden en tand eller to. Den udgift skal evt. også lægges oveni. Men generelt en flot bevaret forside / cover.

Den er for mig at se S-formet i profilen, og har vinklet eller rullet ryg. Vi kan være nede i FINE+ før presseren ! Jeg kan se colour-break på den øverste stift (1-2 cm, måske en rift) samt langs ryggen og lidt misfarvning på øverste stift men billedet er lidt uskarpt samt rustmigration på bagsiden måske fra et andet hæfte den har ligget sammen med. Plus måske nogle mm split i toppen (ses på billedet af bagsiden).

Men jeg tror, at priserne også er kommet derop, simpelthen pga. begejstring over de foregående auktioner omend Fantom-hefterne er lidt af en anden genre og, har det vist sig, en anden kaliber.
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Mirko:

Jo, nr 1 er ikke så pæn som de øvrige. Det samme var gældende for Superman 2/50.
Og det er der faktisk en god grund til. De lå øverst i stakken! Øverste blad er det der har fået kontakten, det der er blevet rørt og håndteret.
Nr 2 - 23 er betydeligt pænere.

Superman 2/50 - 9/52 var pakket sammen i en pakke, og det samme var de 23 Fantom-hæfter.
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 393
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Mirko Woelck »

Berti Stravonsky skrev: 1. mar 2022, 08:19 Jeg er ret sikker på, at Faraos er blandt køberne.
Indtil nu: NEJ! Lige nu er jeg 99.99 % sikker. Men de kan ende hos Sivert på sigt, hvis de ikke kan afsættes på anden vis. Jeg har på fornemmelsen, at der er et par gamblere imellem køberne, så det scenarie kan komme i spil.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9868
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg er ret sikker.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 96
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Som overskriften i tråden antyder, så vil jeg naturligvis ikke modsige dem, som tror bladene er indkøbt til videresalg. Jeg er dog ganske sikker på, at Farao må være involveret på en eller anden måde, og i så fald er det jo helt sikkert til videresalg, men har intet at have det i.

Kan dog på egne vegne sige, at de skal udstilles på nørdeværelset, som er fyldt op til randen med herlige, gamle og nye, danske tegneserier, til mine børn og venner's beundring, og nok også et "par rullende øjne" når de forlader værelset, men skidt pyt, det er MIT værelse :-).

De bliver også forsigtigt taget ud af bag og board og læst, da det jo også er vigtigt.

i øvrigt så er de sidste 2 årgange af Superman kommet på Lauritz.com : https://www.lauritz.com/da/auktioner/bo ... blade/c91/

Må bedste(læs rigeste) mand vinde :-)
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4709
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Robin »

...og der er flere Fantom hæfter- eller er det de samme, hvor nogle er sprunget fra deres bud ( hvis man kan det?)?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af ovemunk »

Robin skrev: 3. mar 2022, 17:40 ...og der er flere Fantom hæfter- eller er det de samme, hvor nogle er sprunget fra deres bud ( hvis man kan det?)?

mvh.
Det er de samme men det kan jo være de ikke opnåede minimumsprisen.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Besvar