En samlers våde drøm ....

Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Jeg er helt enig i det med de ekstra omkostninger, men jeg "sluger kamelen" og byder ind på Fantom-hefterne....Superman er for dyre, og jeg kan også se, nu......hvor den første er blevet solgt....nr. 1 1953....2000 kr. at de 3 "hardhitter" er med på budene, så vi almindelig dødelige skal hente nogle ekstra Moneypowers, hvis vi vil være med....men spændende at følge med i :-)
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Niels Jørgen skrev: 6. mar 2022, 11:58 Nej, hvis en køber fortryder, så går auktionen om. Så ingen penge til sælger. Men sådan er loven jo - ved internetkøb skal der gives fortrydelsesret.

Vedr standen - jamen folk byder jo, så de er jo det værd. Værdien er jo lig med det en eventuel køber vil give. Salgspriserne på Fantom-hæfterne og især Superman fortæller jo tydeligt, at der er samlere der vil give næsten hvad som helst for at få fingre i dem.

Efter hvad Ib har fortalt, så er de to købere sprunget fra på grund af rustne clips. Det er åbenbart ikke tydeligt nok på billederne.
Niels...ved du om om køberne er i direkte dialog med Ib, eller er det en information Ib har fået af Lauritz.com ?
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Så er aftenens spænding udløst...samme kundenr.( 68457 ) købte de 7 numre, som var til salg i aften.....dyreste køb/salg var Superman nr. 11 1954 til 3600 kr.....Tillykke :D
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Niels...ved du om om køberne er i direkte dialog med Ib, eller er det en information Ib har fået af Lauritz.com ?
Køberne har givet den begrundelse til Lauritz, at det er på grund af clips at de har fortrudt købet. Der er ingen ved Lauritz der har direkte kontakt med Ib, og da slet ikke køberne. Ib er anonym. Og forbliver det :)
Det er en af Ib's nære venner der har kontakten til Lauritz, og som har stået for alt det praktiske med transport, vurdering og forhandling. Og nej, det er ikke mig :)

Ib er 87 år gammel, og det kniber både med bentøjet og hukommelsen.
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Jeg har efterhånden mistet overblikket over hvor meget bladene er solgt for indtil nu, men vi er vist på den anden side af 400.000 i alt, incl alle gebyrer.
Der mangler lidt Superman, som slutter i aften, samt de sidste Fantom.
Og i løbet af denne uge kommer Andebladene til salg, og derefter Skipper Skræk, Kong Kylie og Seriebladet. De sidstnævnte tror jeg ikke indbringer det store, men Andebladene trækker nok en del.

Runder vi mon en halv mill?

Jeg er helt færdig med at gætte på priser - mit første bud jeg gav Ib på en samlet vurdering af bladene, er så langt fra der vi er nu, at jeg simpelthen ikke vil nævne det...
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Så er vi ved at være ved vejs ende med de gamle Supermanblade, og her til aften var der hammerslag på 5 blade mere....nr. 1, 2, 4, 5 og 6 fra 1954...
De gik til samme køber, nr. 68457, til følgende priser i samme rækkefølge: 2400, 2600, 1500, 3000, 3600.......

De sidste 4 Supermanblade slutter i morgen, samme tid og sted, og der er tale om nr. 7.8.9 og 10 fra 1954....

Endnu engang tillykke til nr. 68457......Han/hun er stålfast og enten stor samler eller forventningsfuld forretningsmand :-)
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Mirko Woelck »

Peoples Choice skrev: 6. mar 2022, 16:13 Rustne clips er det er synonym for udgået for penge.....nåh, det er de jo selvfølgelig i deres gode ret til....at springe fra, men hvis man er så pertentlig med sine bladkøb, havde man så ikke været på besøg hos laurtiz.com i Vejle inden man smed sine bud.....der kan måske anes meget lidt rust på den øverste clips på Fantom-Hefte nr. 23, men jeg er forsat af den overbevisning, at de er svære(læs umulige) at opdrive i en bedre stand end Ib's blade....
Mens de blev genlistet kunne man, hvis man havde fulgt-funktion slået til, se den gamle budhistorik. Den ene brugte sin fortrydelsesret på 7 eller 8 gange, mens den anden på 2 hæfter. Men man valgte ikke at slippe de to mest - for mig umiddelbart - fremtrædne hæfter selv med mindre "fejl"; hæfte nr. 1 med Blondie (vinklet ryg plus en del farveknæk langs ryggen) og den efterhånden noget ikoniske forside ved Fantom-hefte nr. 4 (rust på begge stifter, presmærke langs åbningssiden (kan nok presset ned), stødt hjørne NØ (kan nok også rettes ud hos pressen) samt 2-3 mm rift på bagsiden). Hvis man ikke kan få den med det covermotiv, kan man jo som erstatning købe Skipper Skræk nr. 1 / 1951, som er Kilden. Den ser jeg jævnligt efterspørgsel på. Størrelsen alene giver den noget ekstra og så er den ikke beskråret.
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Så er det som nævnte slut med De meget flotte Superman for denne gang, medmindre vi ser dem til salg inden så længe igen, men det må tiden vise....
Superman nr. 7, 8, 9 og 10 gik til 2600, 2800, 2800, 2800 kr. i samme rækkefølge....2 forskellige købere, men 2 velkendte kundenr. 68457 og 70151....

De 6 Fantom-hefter, som var til gen-auktion tog jeg mig selv af :-) under halvpris af det første salg på næsten alle af dem....så ser vi frem til salget af de forhåbentlig utrolig flotte Anders And blade....bliver spændende at se, hvad de kan indbringe.
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Nu er Anders And 1949 og 50 kommet på. De er dog indbundne, og i dårlig stand.
Ib valgte at få de 2 årgange indbundet, så børnene havde noget at læse i .... av.

Og Knold og Tot er også på.

Alle Superman er solgt nu. Jeg kan ikke lave være med at tænke - hvad hvis nr 1 1950 havde været med, hvad mon den kunne have indbragt? I samme stand som de øvrige? 50.000?
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Nu er årgang 1951 af andebladene også på.

Disse blade er dog ikke helt af samme standard som Superman-bladene - de er læst i mere end en gang. En del med rullede rygge, småfejl og anløbne clips. Men alligevel pæne blade. Gad vide om de også går for ekstreme summer, som vi har set det med Superman?
Brugeravatar
Mirko Woelck
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 392
Tilmeldt: 27. nov 2003, 15:43

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Mirko Woelck »

Hvad med den der samling af indbundne Konk Kylie ?
Noeffe
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 191
Tilmeldt: 10. mar 2006, 13:25

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Noeffe »

Mirko Woelck skrev: 10. mar 2022, 12:35 Hvad med den der samling af indbundne Konk Kylie ?
De ligger der nu. Sammen med en stribe af Fantom-hæfterne inkl. nr 1
Peoples Choice
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 93
Tilmeldt: 15. jul 2020, 19:27

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Peoples Choice »

Jeg kan oplyse, at Fantom Hefterne nr. 1,3,4,8,14,21 er til salg igen, og det var i øvrigt samme køber,(806010) som sprang fra de tidligere nævnte i denne tråd med den undskyldning, jf. Niels(oplysning fra Lauritz.com), at der var rust på clips'ene......hvis man nærstuderer clips'ene på de nye gensalg, så står jeg forsat ved min første indskydelse, at han er løbet tør for penge, eller måske har siddet og budt op i en brandert :-).....

Men så får vi jo lidt mere auktionssjov til os nørdede samlere.....
Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Ja, samme køber er sprunget fra igen ... og det er rigtig skidt. Det sender et signal til andre om at der er noget galt med bladene, og derfor er priserne i 2. runde meget lavere. Det burde koste et heftigt gebyr at løbe fra et køb.

Ib overvejer at droppe Lauritz for de resterende varer, både fordi den frafaldne køber har smadret salget af Fantom-hæfterne, og fordi Lauritz liiige har sneget et nyt gebyr ind overfor sælger. Sørme om ikke de havde "glemt at fortælle, at SÆLGER også skal betale hammerslagsgebyr. 150 bananer.

F.eks en af Fantom-hæfterne gik for 300 kr. Køber skal så derudover betale 95 kr i hammerslagsgebyr, 22,5 % i salær, i alt 462,50 kr.
Sælger, Ib, får så de 300, men minus 150 kr. Så Ib får 150, Lauritz får 312,50. God forretning .. for Lauritz.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det er noget svineri. Simpelthen. Man burde skrive til nogen og fortælle dem noget...
Besvar