En samlers våde drøm ....

Brugeravatar
Niels Jørgen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 107
Tilmeldt: 16. jul 2009, 12:34

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Niels Jørgen »

Nu har jeg sat Anders And bladene 52 og frem til salg på Facebook, på vegne af Ib. ejeren.

De første 3 auktioner er afsluttede, og de 3 blade gik for samlet 10.250,-

Er det bare mig, eller er priserne for de "rigtig dyre varer" bare steget og stedet de seneste år? Når man ser på high-grade Superman og anders And fra start 1950erne, er der godt nok sket noget. Prisen har lige fået et hak op ad - plus 25-50%.

Er samlerne bare blevet rigere? Eller er det coronaen der har gjort at folk ikke kunne bruge penge på cafeer, rejser og andet gøgl, og så pludselig har overskud til at købe dyre tegneserier?
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Berti Stravonsky »

Priserne begyndte at stige voldsomt for allerede 20 år siden.

Folk er næppe blevet ret meget rigere, men mon ikke det handler om, at de rigtigt flotte sager bare er eftertragtede. Lidt som den lækre dame på dansegulvet. Alle vil op og kilde skatten.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Antaeus »

Jeg hælder mest til Niels Jørgens udsagn omkring at samlerne både har flere penge og nok også har noget sparret op, men Berti har også en pointe i at udgivelserne i høj stand er eftertragtede, men det har de været i lang tid. Og så synes jeg vi ser en tendens til at de udgivelser der ikke er oppe at ringe i stand falder i pris.

Jeg tænker også at mange samlere nu bare samler og ikke går så meget op i om det er første udgaver/oplag og i Mint, men bare gerne vil have serierne i rimelig fin kvalitet, fx som nye fx samlebind og mange album (som også er udkommet som samlebind) falder i værdi, men at der stadig er tilpas mange samlere til at de udgivelser i meget god stand stadig stiger.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det er nogle ret imponerende priser, som de blade har opnået. Vildt.
Brugeravatar
Spærhage
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 797
Tilmeldt: 8. dec 2003, 23:12
Geografisk sted: Boom-Town Vaarst

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Spærhage »

Men priserne er vel ikke vildere, end at de ligger under hvad Faraos tager for tilsvarende blade? Man kan selvfølgelig godt have den holdning at Faraos priser er for høje, men de er jo nok ikke højere end at de kan sælge dem, om end de måske ikke bliver revet ned fra hylderne i vildskab...
Så ud over den generelle betragtning om at 'det kan man da ikke give for en tegneserie', så er det vel egentlig ikke så mystisk?

Selv køber jeg da med mellemrum ting fra Faraos brugtlager, og ville endda ikke være bleg for at give mere for nogle tegneserier end hvad Faraos tager -hvis jeg altså kunne finde dem (i den superflotte stand jeg vil have, forstås...).

/Spærhage
"-nok er vi kujoner, men vi er HURTIGE kujoner... "
(Timon, fra 'Timon og Pumpa')
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: En samlers våde drøm ....

Indlæg af Berti Stravonsky »

Spærhage skrev: 8. apr 2022, 09:08 Men priserne er vel ikke vildere, end at de ligger under hvad Faraos tager for tilsvarende blade? Man kan selvfølgelig godt have den holdning at Faraos priser er for høje, men de er jo nok ikke højere end at de kan sælge dem, om end de måske ikke bliver revet ned fra hylderne i vildskab...
Så ud over den generelle betragtning om at 'det kan man da ikke give for en tegneserie', så er det vel egentlig ikke så mystisk?

Selv køber jeg da med mellemrum ting fra Faraos brugtlager, og ville endda ikke være bleg for at give mere for nogle tegneserier end hvad Faraos tager -hvis jeg altså kunne finde dem (i den superflotte stand jeg vil have, forstås...).

/Spærhage
Næ. Priserne er nok et udtryk for niveauet, og ikke bare lucky punches.

Jeg kan jo sagtens forstå det. En nordjysk storsamler skrev til mig, at livet er for kort til grimme blade. I'll second that.
Besvar