Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Erling Søby »

Jeg er 59 og hvordan man så vil måle det, så føler jeg mig på ingen måde i nærheden af den alder.

I de senere år er der kommet et solidt vred af nye og nyere fransk-belgiske serier, som jeg må sige, at jeg med stor begejstring læser - og på mange måder finder bedre og mere inspirerende end de meste fortidige vi har set. Jeg nævnte nogle af dem tidligere:

Fx Roms Ørne, Skorpionen, Rovdyr, Murena, Lady S, Wayne Shelton, Tango, Vei, I morgen bliver bedre, World War X, Ork-sagaen, Eternum, Undertaker, Orbital, Sherlock Holmes Society, I hovedet på Sherlock Holmes, Atom Agency, Robert Sax, Dracula (af Bess), Conquistador, Den ekstraordinære rejse, Den røde baron, Forbandet være du, SHI og Angel Wings.

Og ja, jeg synes egentligt det er lidt ærgerligt, når folk herinde nærmest pr. automatik afviser at læse nye ting, bare fordi det ikke er serier fra deres barndom.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Mesterius »

Erling Søby skrev: 25. apr 2022, 14:09Og ja, jeg synes egentligt det er lidt ærgerligt, når folk herinde nærmest pr. automatik afviser at læse nye ting, bare fordi det ikke er serier fra deres barndom.
Enig. Hvis det ikke enten ER noe fra ens barndom, eller stilmessig LIGNER noe fra ens barndom, blir det avvist. Det er synd.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Folk herinde...

Det lyder så voldsomt. Ret beset er det vel kun to, Antaeus og Googa som har dette synspunkt, hvor det især er et kardinalpunkt for sidstnævnte.

Ellers dækker vi bredt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Af de mange titler du nævner, Erling, har jeg læst og syntes om de fleste.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Erling Søby »

@Berti, så nogle folk herinde. Jeg vil dog hævde, at der er flere end bare enkelte herinde, som hælder mere mod gammelt end nyt.

@Berti, så læser du da en del nyt. Det står vist ikke så galt til, som du selv tror :D
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 25. apr 2022, 15:53 Folk herinde...

Det lyder så voldsomt. Ret beset er det vel kun to, Antaeus og Googa som har dette synspunkt, hvor det især er et kardinalpunkt for sidstnævnte.

Ellers dækker vi bredt.
Jeg har læst og kan lide de fleste af de tegneserier Erling nævner.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Erling Søby »

@Antaeus, det glæder mig at høre.

Og det er da muligt, baseret på jeres tilbagemeldinger, at jeg fik udtalt mig for ensidigt. Jeg vil dog stadig hævde, at der er et højt fokus på ældre tegneserier i debatterne på Serieland. At det så kan give det indtryk, at det også er udtryk for debattørernes generelle fokus, er en anden sag.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Jeg håber jo, Erling, at alle I derude, som køber og læser det nye, også er flinke og flittige med at fortælle om jeres indtryk.
Besvar