Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 24. apr 2022, 05:17 Altså hvis man er til denne Dragonlords, kan jeg godt forstå, man ikke har øje for Tim & Thomas' fortræffeligheder. Dragonlords er jo et prima eksempel på alt, hvad er er galt med Disney nu om dage.
Både Dragonlords og Tim & Thomas er fine, men ingen af dem er i toppen af tegneserier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 24. apr 2022, 11:39
GoogaMooga skrev: 24. apr 2022, 05:17 Altså hvis man er til denne Dragonlords, kan jeg godt forstå, man ikke har øje for Tim & Thomas' fortræffeligheder. Dragonlords er jo et prima eksempel på alt, hvad er er galt med Disney nu om dage.
Både Dragonlords og Tim & Thomas er fine, men ingen af dem er i toppen af tegneserier.
Dragonlords er en rædsel. En rædsel og en skændsel.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Antaeus »

Har du læst den?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af GoogaMooga »

Aldrig i livet. Ikke med den forside.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Almindeligvis skal man ikke dømme et værk ud fra en forside. Det er alt for useriøst.

Jeg vil dog komme Googa uendeligt meget i møde. For førstehåndsindtryk spiller ind, og ofte så meget ind, at man end ikke ville røre værket. Ikke samle det op og bladre i det.

Det er måske unuanceret og useriøst, men jeg har det præcis som Googa. Jeg ville ikke læse værket, for jeg ville ikke engang samle det op og bladre i det. Det appellerer ikke til mig. Jeg gider det ikke.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Mesterius »

GoogaMooga skrev: 24. apr 2022, 13:03 Aldrig i livet. Ikke med den forside.
Men alle her vet jo at du kun sverger til amerikanske Disney-serier, Googa. At du ikke kan se noen av de mange kvalitetene som europeiske Disney-serier har, er ingen overraskelse.

Ellers er forsiden til "World of the Dragonlords" malt/rendret på en annerledes måte enn innholdet. Her er en serieside fra selve historien.

Billede
Senest rettet af Mesterius 24. apr 2022, 14:31, rettet i alt 1 gang.
Mesterius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1837
Tilmeldt: 19. maj 2018, 01:13

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Mesterius »

Berti Stravonsky skrev: 24. apr 2022, 13:15 Almindeligvis skal man ikke dømme et værk ud fra en forside. Det er alt for useriøst.

Jeg vil dog komme Googa uendeligt meget i møde. For førstehåndsindtryk spiller ind, og ofte så meget ind, at man end ikke ville røre værket. Ikke samle det op og bladre i det.

Det er måske unuanceret og useriøst, men jeg har det præcis som Googa. Jeg ville ikke læse værket, for jeg ville ikke engang samle det op og bladre i det. Det appellerer ikke til mig. Jeg gider det ikke.
Da kan det høres ut som du ikke er interessert i å fornye deg hva Disney-tegneserier angår, Berti. :)
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af GoogaMooga »

Mesterius skrev: 24. apr 2022, 14:22
Ellers er forsiden til "World of the Dragonlords" malt/rendret på en annerledes måte enn innholdet. Her er en serieside fra selve historien.

Billede
Lidt bedre end forsiden, men stadig ikke noget for mig.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Mesterius skrev: 24. apr 2022, 14:25
Berti Stravonsky skrev: 24. apr 2022, 13:15 Almindeligvis skal man ikke dømme et værk ud fra en forside. Det er alt for useriøst.

Jeg vil dog komme Googa uendeligt meget i møde. For førstehåndsindtryk spiller ind, og ofte så meget ind, at man end ikke ville røre værket. Ikke samle det op og bladre i det.

Det er måske unuanceret og useriøst, men jeg har det præcis som Googa. Jeg ville ikke læse værket, for jeg ville ikke engang samle det op og bladre i det. Det appellerer ikke til mig. Jeg gider det ikke.
Da kan det høres ut som du ikke er interessert i å fornye deg hva Disney-tegneserier angår, Berti. :)
Korrekt. Det tog stod jeg af for en del år siden.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Antaeus »

Jeg synes det var en fin historie og anerledes med en lang historie så jeg købte den som gave til min nevø for en del år siden så han fik noget andet end Barks, Murry, AA-bladet og Jumbobøger.

Herinde er det vist kun Googa der har den holdning med at der er kun amerikanere som duer til Disney (plus et par enkelte undtagelser). Personligt synes jeg fx at Romano Scarpa slår det meste amerikanske. Cavazzano er ikke helt i samme klasse, men stadig god.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9423
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Antaeus »

Berti Stravonsky skrev: 24. apr 2022, 13:15 Almindeligvis skal man ikke dømme et værk ud fra en forside. Det er alt for useriøst.

Jeg vil dog komme Googa uendeligt meget i møde. For førstehåndsindtryk spiller ind, og ofte så meget ind, at man end ikke ville røre værket. Ikke samle det op og bladre i det.

Det er måske unuanceret og useriøst, men jeg har det præcis som Googa. Jeg ville ikke læse værket, for jeg ville ikke engang samle det op og bladre i det. Det appellerer ikke til mig. Jeg gider det ikke.
De fleste vælger jeg at bladre i for at tjekke ud om det er noget der appellerer og vælger her fra eller til.
Personligt har jeg det sådan at mange af de GN som får så mange roser til Ping og får høje karakterer af Berti herinde siger mig ikke meget, dem gider jeg ikke og jeg bliver oftest også bekræftet hvis jeg læser dem. Der er så meget andet nyt som jeg langt hellere vil læse.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Det er også helt cool. Vi har alle vores præferencer.

For mit eget vedkommende har jeg fornyet mig. De 'grimme' udgivelser, dem hvor tegningerne ser sjuskede og ufærdige ud, de får en chance.

Selv tændstikmænd og i den dur.

Se fx denne video:

https://www.youtube.com/watch?v=NhtWlfHEBH8


Sådanne streger ville jeg aldrig have ænset. Måske kigget et kvart sekund, og så lagt bogen tilbage. Det er ikke helt sådan nu. Jeg læser, og får så også genlæst (eller genkigget, for så meget tekst er der jo ikke), og det enten sætter sig eller ikke.

For blot få år siden, 10 måske, ville jeg ikke se disse værker.

Jeg går ikke ind i en snak om kvalitet eller om det er en 'tegneserie'. Jeg noterer blot, at jeg lader mig præge af noget nyt.
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Omvendt kan man altid stille spørgsmålet om behovet for fornyelse. Hvad skal det gavne? Er det ikke bare endnu en lang kæde af stressfremmende faktorer skabt ud fra en slags merkantil skabelse.

Er mennesket skabt til at fornyelse?
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Erling Søby »

Hvis vi (mennesket) ikke var disponeret for fornyelse, ville vi stadigvæk bo i en jordhule, og ilden og landbruget (og hvad deraf er fulgt) var aldrig blevet opfundet.

Men ligesom man ikke skal forny sig, bare forbi "man må jo følge med", så skal man heller ikke være så mentalt forstenet, at man afviser alt nyt, bare fordi "enhver forandring jo altid er til det værre".
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9863
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Fornyer du dig? Er din hjerne i bevægelse?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Enig.

Forsteninger skal vi ikke være. Og der skal naturligvis være en opmærksomhed i alt.

Jeg husker, at en veninde engang refererede til en samtale hun havde haft med en ung tømrer. Hun selv var startet på uddannelse til sygeplejerske. Den unge tømrer var glad og tilfreds. Han havde en kæreste, et job og havde alt, han drømte om.

Det, husker jeg, misundte min veninde ham. Sådan ville hun gerne selv have det, sagde hun.

Jeg er 56 og føler mig mindst 20 år ældre. Jeg kigger da, men har ikke overskuddet til fuldt ud af favne og forstå så meget nyt længere (sat lidt på spidsen).

Jeg tror altså, at vores alder spiller ind. Jeg har ikke længere dét, jeg havde engang. Sult, evnen til at blive inspireret.

Det lyder nok sørgeligt, men altså.
Besvar