George Peréz er død.

Besvar
Brugeravatar
Henrik Andreasen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 274
Tilmeldt: 28. mar 2004, 13:44
Geografisk sted: Syd for Køge

George Peréz er død.

Indlæg af Henrik Andreasen »

Så skete det vi godt vidste ville ske, da George Peréz selv informere tegneserieverden om hans uhelbredelig sygdom tilbage i december 2021. Han gik bort i fredags 67 år gammel med en række af udgivelser og højdepunkter i tegneserie historien bag sig, som man skal op på Kirby niveau for at matche. Jeg var så heldig at møde ham en del gange over årene, og kan kun bekræfte hvad der tit skrives om ham, at han var noget af det mest sympatiske menneske man kan møde.

Jeg mødte ham første gang i San Diego i 1997, hvor ham utroligt nok sad helt alene ved starten af en signering for CBLDF i deres bod, hvor jeg så fik lejlighed til at snakke lidt mere med ham end man ellers vil gøre ved en signering (der kom flere efterfølgende). Til dette skal det siges, at han på det tidpunkt, ikke havde lavet nogen store serier for hverken Marvel eller DC i et par år, og de amerikanske fans hukommelse er mikroskopisk. Da jeg mødte ham et par år senere i Florida, havde han et succesfuld run på Avengers bag sig (med Kurt Busiek), stod jeg i kø i et par timer for at møde ham!

Sidste gang jeg mødte ham var i 2019, da han lavede sin farvel convention tur, hvor han havde en 6-8 messer han tog på, for så at gå på pension fra at tegne og tage på messer. Der var planlagt et par enkelte messer mere i 2020, men de blev udskudt pga. Corona og jeg mener ikke at han tog på flere messer efter 2019? Den messe jeg mødte ham på, var en lille messe i New Jersey, og hvor han tidligere havde haft lange køer af fans, så gik det her helt amok, og jeg var heldig at få klemt mig med til et par af hans signeringer over de 3 dage messen varede. Alle ville bare møde ham, og takke ham for alt det han havde lavet, og ønske ham en god og velfortjent pension.

George Peréz R.I.P.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: George Peréz er død.

Indlæg af GoogaMooga »

New Teen Titans var noget af det første amerikanske, jeg begyndte at samle på. Og så kom Crisis. Og Wonder Woman. Jo, han var en af de store. RIP
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: George Peréz er død.

Indlæg af Robin »

Holllld nu op! Først Neal Adams og nu George Peréz........ Det er vel nok sørgeligt med sørgeligt på! Peréz var en mester til at putte detaljer i en tegning. 67 år..... det er jo ingen alder. Hvil i fred?

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Besvar