Humor - hvorfor som bøger?

Besvar
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Humor - hvorfor som bøger?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Humor er så forbistret vigtigt for os mennesker. Noget at more os over. Noget der lige akkurat spidder vores vaner og minder os om os selv og den herlige verden, som vi lever i.

Men altså. Humor er vel bedst i mindre doser. Selv det bedste britiske fx Monty Pythons Flying Circus eller Fawlty Towers kan man også få nok af, altså ud i en køre.

Så. Er det ikke sådan, at humorstriber bedst er i mindre doser, fx i aviserne (hvis der da er flere læsere tilbage), eller på Nettet, og ikke i album eller den slags.

Eller er det mig, der (igen) er skævt og tosset ude? Køber du humorserier og gør du det fast? Måske endda også sådan, at du samler på det?

Fortæl. Fortæl.
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Humor - hvorfor som bøger?

Indlæg af ovemunk »

Berti Stravonsky skrev: 17. maj 2022, 14:46 Humor er så forbistret vigtigt for os mennesker. Noget at more os over. Noget der lige akkurat spidder vores vaner og minder os om os selv og den herlige verden, som vi lever i.

Men altså. Humor er vel bedst i mindre doser. Selv det bedste britiske fx Monty Pythons Flying Circus eller Fawlty Towers kan man også få nok af, altså ud i en køre.

Så. Er det ikke sådan, at humorstriber bedst er i mindre doser, fx i aviserne (hvis der da er flere læsere tilbage), eller på Nettet, og ikke i album eller den slags.

Eller er det mig, der (igen) er skævt og tosset ude? Køber du humorserier og gør du det fast? Måske endda også sådan, at du samler på det?

Fortæl. Fortæl.
En del af mine serier er vel hvad man kalder for humorserier, Garfield, Fæhunden, August Julius, Sturmtruppen, Hr.Hyst, Brunhilde og mange flere. :) Jeg har sådan set ikke nogle præferencer og kan sagtens tage dem i store doser. Jeg abonnerer på Basserne hvor det nok især er Pondus, Betty og Zits der scorer højest og nej, jeg læser stort set ikke aviser mere så der får jeg dem i hvert fald ikke.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Humor - hvorfor som bøger?

Indlæg af Robin »

Jeg læser gerne humorserier i bøger/albums/samlinger. Der er selvfølgelig nogle, jeg ikke synes er særlig sjove, men de serier, som jeg kan lide, kan jeg snildt pløje flere tryksager igennem, hvis tiden er til det, selvfølgelig.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Humor - hvorfor som bøger?

Indlæg af GoogaMooga »

Humorserierne virker bedst i små doser for mig, men da jeg synes, de skal bevares, skal der samlinger til. Og når jeg så har en samling dailies, bliver den læst ud i én køre; jeg kan ikke lade være.

Jeg elsker striberne "Brunhilde" og "Hr. Hyst."

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Humor - hvorfor som bøger?

Indlæg af Mogens »

Humoren er en farlig størrelse, fordi mennesker ser forskelligt på den og sætter forskellige grænser for, hvor langt den må gå. Personligt synes jeg, at humoren er noget af det vigtigste i ét samfund og ikke mindst i relationer mellem mennesker, hvad enten det er i parforhold eller blandt kolleger og venner.

Jeg går ikke specielt efter humorserier, når jeg køber tegneserier. Jeg tror, at jeg i takt med alderen orienterer mig mere efter spændingsserier, hvor der dog også kan være indbygget en del humor. :wink:
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Humor - hvorfor som bøger?

Indlæg af Antaeus »

Mogens skrev: 17. maj 2022, 21:48 Humoren er en farlig størrelse, fordi mennesker ser forskelligt på den og sætter forskellige grænser for, hvor langt den må gå. Personligt synes jeg, at humoren er noget af det vigtigste i ét samfund og ikke mindst i relationer mellem mennesker, hvad enten det er i parforhold eller blandt kolleger og venner.

Jeg går ikke specielt efter humorserier, når jeg køber tegneserier. Jeg tror, at jeg i takt med alderen orienterer mig mere efter spændingsserier, hvor der dog også kan være indbygget en del humor. :wink:
Jeg har også næsten altid gået efter spændingsserier og så fungerer det nogle gange fint med humor indbygget og andre gange knap så fint.
Nogle af de få serier, hvor jeg direkte er gået efter humoren er Steen & Stoffer og Vakse Viggo.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar