Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Besvar

Big Mac eller Baxter-hæfte?

Big Mac
3
38%
Baxter-hæfte
1
13%
Baxter-hæfte - så længe det ikke er Legion of Super-Heroes
0
Ingen stemmer
ingen af delene
4
50%
 
Afgivne stemmer: 8

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af GoogaMooga »

Sulter du, så du kan købe flere tegneserier? Nu skal ordet "sulter" ikke tages så bogstaveligt, men springer du nogensinde et måltid over, eller nøjes med en forårsrulle fra ovnen? Da Steen og Margit Brandt etablerede deres modefirma i 1966, spiste de kun en varm ret hver anden dag, de andre dage stod den på havregrød. Det slap de jo godt nok fra, og siden blev de vores første internationale modenavn. I 1980'erne mindes jeg Comics Buyer's Guide redaktøren Don Thompson, som sammenlignede de nye, dyre Baxter-hæfter med prisen på en Big Mac - hvor mange Big Macs, man skulle springe over, for at købe de hæfter. En Big Mac kostede $1,60 i 1986, hvilket nogenlunde svarede til prisen på et Baxter-hæfte, som var $1,50. Således kunne alle raske fanboys, den såkaldte "Legion of Mikes", bugettere efter et Big Mac indeks, og springe over deres vanlige burgermåltider, for på den måde at få råd til det hele...!

Her er et typisk Baxter-hæfte fra 1986, med prisen $1,50:

Billede

Og her er en lidet miljøvenlig Big Mac fra 1980'erne:

Billede
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4703
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af Robin »

Jeg vælger Baxter hæftet, især hvis det er LoS-H, og mad. Så heldig er jeg :D

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg valgte Big Mac, men det er ikke sikkert, jeg ville have gjort i 1980erne. Nu til dags udkommer der ingen Baxter-hæfter, jeg kunne tænke mig, så det er så let med det. :D
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af Antaeus »

Jeg kunne ikke drømme om at sulte for at købe tegneserier så jeg stemte Big Mac selv om det bestemt ikke er det jeg ville vælge. Og Baxter sætter jeg lige tegneserier. Men jeg tænker det er Googas måde at stille princippet op på.

Og så forstår jeg ikke rigtig "ingen af delene"?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 19. maj 2022, 17:36
Og så forstår jeg ikke rigtig "ingen af delene"?
Ingen Big Mac, ingen Baxter-hæfter (heller ikke dem uden Legion of Super-Heroes).
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af Berti Stravonsky »

Tegneserier er slet ikke vigtige. Alle os, der har oplevet alvorlig sygdom, dødsfald og andre grumme sager, vi ved godt, at tegneserier er ubetydelige lodder i den store vægt.

Men splittet som jeg er, så kan jeg vælge både det ene og det andet. Jeg kunne blive fristet af burgeren, hvis jeg var sulten eller svag, men jeg kunne også synke spyttet et par gange, og nappe det blad, som lå lige foran mig, vel vidende, at en cykletur hjem og åbne et skab, så var der nok en makrelmad i overskud.

Jeg kan tage fejl, men tænker, at spørgsmålet er af halveksistentiel karakter. Hvor vigtige er tegneserier?

Og hvis jeg stod for mit hus, og det var i flammer. Jeg var ude og i sikkerhed. Mine børn med. Men indenfor var der skatte, uerstattelige skatte til store værdier rent økonomisk, men også set ud fra et samlerperspektiv, at jeg næppe ville kunne finde tilsvarende effekter i min resterene levetid, ville jeg så forsøge at redde dem? Fise ind i flammerne?

Nej. Aldrig. No never.

Ville du?
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af Mogens »

Min eksistens har aldrig været truet (i hvert fald ikke, hvad jeg ved af), og jeg har været forskånet for at have sult, død, ødelæggelse og svære sygdomme tæt inde på livet, så det kan være svært for mig relatere til denne følelse af afmagt, endsige sætte det hele i perspektiv til sådan noget som tegneserier.

Ja, tegneserier betyder rigtig meget for mig. De er med til at definere mig som menneske og person, men jeg ville aldrig løbe ind i et brændende hus for at redde dem i land. Jeg ville kun gå i kamp mod flammerne for min families skyld.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af Antaeus »

GoogaMooga skrev: 19. maj 2022, 18:51
Antaeus skrev: 19. maj 2022, 17:36
Og så forstår jeg ikke rigtig "ingen af delene"?
Ingen Big Mac, ingen Baxter-hæfter (heller ikke dem uden Legion of Super-Heroes).
Men det handler vel ikke om Big Mac og Baxter, det er bare noget du har sat ind i stedet for mad eller tegneserier, som jeg læser dit indlæg.
Jeg køber hverken Big Mac eller Baxter, men læste din titel "Sulter du, så du kan købe flere tegnserier?" Og her går jeg ud fra at du sætter Big Mac ind som mad og ikke mener det bogstaveligt som præcis BIg Mac og det samme med Baxter, som du sætter ind i stedet for tegneserier.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af GoogaMooga »

Antaeus skrev: 19. maj 2022, 22:21
GoogaMooga skrev: 19. maj 2022, 18:51
Antaeus skrev: 19. maj 2022, 17:36
Og så forstår jeg ikke rigtig "ingen af delene"?
Ingen Big Mac, ingen Baxter-hæfter (heller ikke dem uden Legion of Super-Heroes).
Men det handler vel ikke om Big Mac og Baxter, det er bare noget du har sat ind i stedet for mad eller tegneserier, som jeg læser dit indlæg.
Jeg køber hverken Big Mac eller Baxter, men læste din titel "Sulter du, så du kan købe flere tegnserier?" Og her går jeg ud fra at du sætter Big Mac ind som mad og ikke mener det bogstaveligt som præcis BIg Mac og det samme med Baxter, som du sætter ind i stedet for tegneserier.
Ja, sådan kan det godt forstås.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Sulter du, så du kan købe flere tegneserier?

Indlæg af superboy »

Bic Mac går som regel greit for lommeboka (vet ikke hvorfor danskene skal tegne på lommeboka? :))
Men hvis jeg er på en restaurant, og prisene på maten er høyere, så kan jeg nok tenke at disse pengene heller skal bruke på tegneserier. Det koster også ganske mye å fylle bensin på bilen. En full tank bensin koster fort 700 kroner, og det er jo noen albums. Fram med sykkelen.
Besvar