Vil du overtage Serieland?

Brugeravatar
Berti Stravonsky
Administrator
Administrator
Indlæg: 9854
Tilmeldt: 7. jul 2004, 22:26
Geografisk sted: Aldrig mere Ærø
Kontakt:

Vil du overtage Serieland?

Indlæg af Berti Stravonsky »

I affekt og så alligevel ikke helt.

Jeg trækker mig som redaktør af Serieland og vi skal derfor finde en ny boss, som vil stå for det praktiske, det økonomiske og alt det der arbejde med at vedligeholde, anmelde, initiere og moderere.

Jeg har længe haft lyst til at træde ned af stigen, og hellige mig andre gode gøremål.

I affekt ja. Men ikke kun.

Jeg skal nok bistå med at sætte en anden ind i detaljerne, men ikke i voldsom grad. Det har jeg ikke viden til. Jeg kan videresende den skabelon, som jeg modtog og som har fungeret fint.

Jeg tænker, at folk med lyst og mod på opgaven kan sende mig en privat besked.
Brugeravatar
Svend Amstrup Jeppesen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 4. dec 2006, 08:32
Geografisk sted: Hinnerup. DK

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af Svend Amstrup Jeppesen »

Ok, nu er det sgu nok. Hvor er udmeldingsknappen?
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af The Elder »

Så ville lidt praktik måske være på sin plads.
Opgaven må godt defineres lidt mere præcis end bare i lidt affekt lørdag formiddag.

Hvad økonomisk ramme taler vi om ?

Hvilken software skal man bruge for at vedligeholde hjemmesiden ?

Skal man finde på det hele selv, eller fodre forlagene hjemmesiden med nyheder ?

Er der nogen tilknyttet, der har forstand på PHP softwaren til debatforum og kan være behjælpelig, når den skal opdateres ?
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af Robin »

:wink:
Berti Stravonsky skrev: 28. maj 2022, 11:44 I affekt og så alligevel ikke helt.

Jeg trækker mig som redaktør af Serieland og vi skal derfor finde en ny boss, som vil stå for det praktiske, det økonomiske og alt det der arbejde med at vedligeholde, anmelde, initiere og moderere.

Jeg har længe haft lyst til at træde ned af stigen, og hellige mig andre gode gøremål.

I affekt ja. Men ikke kun.

Jeg skal nok bistå med at sætte en anden ind i detaljerne, men ikke i voldsom grad. Det har jeg ikke viden til. Jeg kan videresende den skabelon, som jeg modtog og som har fungeret fint.

Jeg tænker, at folk med lyst og mod på opgaven kan sende mig en privat besked.
Arhhhh, er det ikke værd at genoverveje - når affekten har lagt sig lidt? Eller køre en periode på lavere blus? Selv om der er andre ting i livet, så bør man ikke undvære Serieland, og Serieland bør ikke undvære dig. Berti ville sige:" Vend lige skråen engang, mester! - og så lige én gang til!" :wink:

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 781
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af Mogens »

Robin skrev: 28. maj 2022, 22:51 Berti ville sige:" Vend lige skråen engang, mester! - og så lige én gang til!" :wink:
Når Berti har talt til ti et par gange og taget et par dybe vejrtrækninger, så er jeg sikker på, at han vil kunne genkende sig selv i lige netop dét udtryk. :D :wink:
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af lolsen »

Det lyder da på godt Jydsk træls Berti, jeg tror vi er mange der vil være kede af hvis du trådte ned - jeg håber du genovervejer :)
Brugeravatar
Carsten Søndergaard
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 7167
Tilmeldt: 2. apr 2005, 00:28
Geografisk sted: København
Kontakt:

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af Carsten Søndergaard »

Kære Berti,

Du formidlede en oplevelse, som en åbenbart nær og mangeårig ven havde haft. En ven, som er ukendt for alle os andre (vi kan reelt ikke vide det, måske kender nogle af os vedkommende). Du formidlede det som en udelukkende negativ oplevelse, men efter at din ven selv mere udførligt fortalte historien, var konklusionen faktisk positiv og ikke negativ, selv om man skulle læse fortællingen et par gange for at få hold på det. Vedkommende fik, hvad han gik efter, og butikken satte alle sejl til for at imødekomme hans behov som kunde.

Det var temmelig forvirrende. Og kom måske nok til at fremstår som en personlig kritik mod dig og din gamle ven, men det var jo foranlediget af, at kritikken var meget personligt rettet mod tre nøje beskrevne medarbejdere hos Faraos Cigarer. Som i virkeligheden, viste det sig, gjorde alt, hvad de kunne, for at hjælpe din ven. Og som ikke umiddelbart havde nogen mulighed for at svare igen eller forklare sig eller undskylde eller noget. I modsætning til dig og din ven.

Jeg kritiserede så din uforbeholdne videreformidling af det, din ven havde fortalt dig - og din vens egen fortælling, som havde en negativ tone, men et positivt udfald.

Det var måske lidt for personligt fra min side. Egentlig på samme måde som det var fra dig og din vens side. Jeg håber, at medarbejderne hos Faraos ikke opfatter jeres kritik af dem alt for personligt, og at de ikke i affekt spørger ud i æteren, om nogen vil overtage deres job.

Det samme håber jeg for dig og din ven. I har startet en debat, og starter man en debat, må man være klar til modtage debatindlæg. Serieland kan ikke undvære dig, Berti, og ingen af os kan undvære Serieland.

Med kærlig hilsen!
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af The Elder »

Vi skal heller ikke undvære serieland !
"Always Look On The Bright Side of Life
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af Gimli »

Håber at følelserne er kommet mere under kontrol. :wink:

Vi vil nødigt miste foraet og/eller dig Berti - ingen tvivl om det. Og jeg håber du lige trækker vejret og tjekker, hvor mange brugere der kigger forbi - som deltagere eller "bare" læser med. Vi er mange som er glade for denne mulighed - og derfor også din indsats! Jeg tænker at - højt til loftet debatter - kan være medvirkende til at følelserne kommer lidt ud af kurs. Det er aldrig behageligt, når ens synspunkter ikke rigtigt bliver anerkendt, eller forstået som de var tilsigtet. Og det at "få luft" kan være en naturlig følge heraf. Jeg håber dog på, at det ikke medfører uoprettelige beslutninger.

Nå det er sagt, så vil det at få oplært en "suppleant" være en virkelig god ide. Serieland er meget sårbart for; sygdomme, ulykker, personlige kriser mv., hvis der ikke er en som kan stå klar til at overtage eller afløse i en "kortere" periode. Suppleanten kan også bidrage til at aflaste en administrator, som dermed kunne få en årlig ferie fra opgaven i en 2-3 uger. (Ideen om ferie, skal ses helt uafhængig af din konkrete situation).
Brugeravatar
superboy
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 819
Tilmeldt: 24. jun 2005, 16:59

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af superboy »

Serieland er et av de aller beste stedene å diskutere tegneserier. Alltid fint å lese mange gode nyheter og tanker om tegneserier i forumet her.

Så kjære Berti: Håper at du vil fortsette å styre forumet, vær så snill, og please, please, please.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af The Elder »

jeg kan da lige gentage:

vi kommer ikke til at savne serieland eller debatforum er jeg sikker på.
"Always Look On The Bright Side of Life
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af lolsen »

Enig med alle de andre, vi har brug for vores Berti :D
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af The Elder »

Måske skal vi ha' lidt ro på.

Som vi fik lært i en anden tråd.
"jeg fortæller kun historier, jeg selv har copyrigt til"

Så Berti har bedt om en privat besked, hvis man er interesseret.
Derfor kan det jo ikke foregå her i det offentlige forum.

Jeg kan derfor kun tillade mig at citere fra dele af mine egne beskeder:
Efter en længere samtale med mig selv, så er jeg nået til, at "det kunne jeg godt være interesseret i".
I salgsterminologi: et interessesignal. endnu ikke et købesignal.
Det kunne være en skæg måde at arbejde lidt mere bredt med min tegneserieinteresse.
Men. Overvejelsen render ind i et af mine andre, firkantede, principper.
Man er sin egen systemansvarlige, så jeg skal vide og forstå, hvad jeg få fat i af opgaver.

----------

Hvilket har resulteret i følgende email til de oplyste kontakter:

Hej X & Y
“Berti” kunne tænke sig af afhænde serieland.dk
Og jeg kunne tænke mig at arve det (hvis det ikke kan være anderledes).
I den forbindelse er jeres navne kommet op som nogle af dem, jeg har brug for at snakke med.
For der rejser sig et par spørgsmål, som jeg hellere må have svar på.
Hvem hoster ”serieland.dk” og hvem ejer det?
For så skal ejendomsretten jo sendes videre til mig.
Hvilke programmer skal jeg kende, for at kunne vedligeholde det eksisterende design?
(hvad er siderne designet i)
Der er også en facebook side
Den er nødt til at høre med i pakken.
Så hvem ”ejer” den og kan den sendes videre til mig ?

Og lidt om mig.
Har syslet med webmaster funktionen i forskellige firmaer siden slut 90’erne
Har 4 domæner selv:
www.guano-grafik.dk (mit faglige visitkort)
www.goddammit.dk (købt for spas for at kunne have en ”goddammit” emailadresse)
www.klein.as (min familieside, så vi kunne have en ”klein” mailadresse
www.espedammen.dk hjemmeside for vores grundejerforeninge.
Alle sider er kodet i HTML af mig.
Så jeg har et fundamentalt kendskab til hjemmesidesprog.

Og så har jeg læst tegneserier hele mit liv fra jeg var 4 år.
Så det kunne sikkert være skægt at arbejde lidt mere med promovering af denne fine læseform.
Kan I hjælpe mig lidt videre med praktik ??
-----
Jeg håber virkelig, at det vil være OK med alle jer andre brugere, hvis det falder på plads.
"Always Look On The Bright Side of Life
Brugeravatar
JAlbertsen
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 284
Tilmeldt: 24. aug 2005, 21:14
Geografisk sted: Silkeborg

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af JAlbertsen »

Jeg har intet med Serieland at gøre ud over at jeg er glad for siden og håber den fortsætter, men flere af de spørgsmål du stiller kan heldigvis nemt besvares!
The Elder skrev: 1. jun 2022, 07:17 Hvem hoster ”serieland.dk” og hvem ejer det?
Du kan altid selv se hvem der har registreret et domæne hos DK hostmaster og det ser i dette tilfælde ud til at være "Berti"
https://www.dk-hostmaster.dk/da/find-domaenenavn

Derinde fremgår det også at navneserveren er one.com så det er nok der det hostes.
The Elder skrev: 1. jun 2022, 07:17Hvilke programmer skal jeg kende, for at kunne vedligeholde det eksisterende design?
(hvad er siderne designet i)
Hvis man ved hvor man skal kigge så fremgår det af siderne at de er lavet i Wordpress og at forumet er lavet i phpBB.
The Elder
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 354
Tilmeldt: 10. sep 2006, 14:20
Geografisk sted: Brøndby
Kontakt:

Re: Vil du overtage Serieland?

Indlæg af The Elder »

Fedt nok.
One.com er jeg kunde hos i forvejen.
"Always Look On The Bright Side of Life
Besvar