Smølferne fra Faraos

Besvar
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Smølferne fra Faraos

Indlæg af casperyde »

jeg har lige set at Faraos begynder at udgive Smølferne i enkelt bind, men så vidt jeg kan se starter med 4 som er kommet i samlebind fra Cobolt, hvilket er synd eftersom de fleste nok har dem

http://www.forlagetfaraos.dk/kommende-udgivelser.aspx
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smølferne fra Faraos

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg havde håbet på, at de ville fortsætte med bind 3 af Cobolt's afbrudte intégrale, det ville have været perfekt. Hvis der kun kommer enkeltbind, kan man lige så godt samle de gamle første udgaver færdig. Eller laver de en "Henrik og Hagbart"?
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Smølferne fra Faraos

Indlæg af casperyde »

da jeg snakkede med om smølferne sagde de at der ikke vil komme nogle samlebind
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22999
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Smølferne fra Faraos

Indlæg af GoogaMooga »

casperyde skrev: 31. aug 2022, 15:55 da jeg snakkede med om smølferne sagde de at der ikke vil komme nogle samlebind
Tak for oplysningen.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Mogens
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 793
Tilmeldt: 4. dec 2009, 00:11

Re: Smølferne fra Faraos

Indlæg af Mogens »

Hvis jeg ikke husker helt forkert, blev der vist sagt noget om, at Forlaget Faraos havde indvilliget i en omfattende relancering af Peyos værker, da de indgik kontrakten med rettighedshaverne. Carsten gav udtryk for, at Smølferne var den vigtigste serie for rettighedshaverne, mens tendensen på det danske marked nok nærmere peger i retning af Henrik & Hagbart.

Faraos har jo allerede udgivet visse klassikere med H&H, og samlebindene i selvsamme serie skulle være på vej, men man kan kun gisne om, hvad forlaget har tænkt sig at gøre med Smølferne. Det virker ulogisk at udsende nye samlebind, så jeg gætter på, at vi kun får udvalgte klassikere at se (som nu er programsat på deres hjemmeside). :wink:

Benny Bomstærk skulle vist ikke have den samme fanskare, men jeg kunne godt tænke mig at få udgivet nogle af de tidlige albums som samlebind. Her tænker jeg på dem, som blev tegnet i 1960-1970'erne. Naturligvis med ekstramateriale, hvis der da findes noget.
Besvar