Hvilke albumserier har I abo på?

Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af GoogaMooga »

Hvilke danskudgivne albumserier har I abo på, eller køber med det samme? I kender nok til det at måtte skubbe nogle titler, hvis der kommer meget godt på én gang. Det er lidt et spil i lotteriet, hvad man tror bliver udsolgt hurtigt, og hvad der får lov at stå i årevis. Jeg selv har abo på 3 (4) albumserier p.t.:

Ken Parker (én lang saga, så her må der ikke misses)
Tim og Thomas (både den klassiske og den nye)
Undertaker (fordi den er red hot og fordi etteren hurtigt blev udsolgt!)
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af casperyde »

ken parker stopper efter bind 8
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af GoogaMooga »

casperyde skrev: 31. aug 2022, 15:56 ken parker stopper efter bind 8
Æv da osse. Det er som så ofte før de bedste ting, der ikke klarer den. :(
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
casperyde
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. jun 2021, 11:44

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af casperyde »

ja shadow zone er noget uheldigt med deres serier
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af Erling Søby »

Vel ikke mere uheldige end andre forlag. Det er kun de italienske satsninger og så serien Universal War One, der har måttet opgives. Det er næppe flere (procentmæssigt) end fx Zoom har måttet opgive undervejs.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Peter Lyderik
Brugerniveau 2
Brugerniveau 2
Indlæg: 162
Tilmeldt: 27. okt 2019, 16:21

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af Peter Lyderik »

casperyde skrev: 31. aug 2022, 15:56 ken parker stopper efter bind 8
Hvor ved du det fra? En skam hvis det stemmer, for så ser det ud til, at vi ikke fik noget Ken Parker der ikke var udgivet før.
lolsen
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1660
Tilmeldt: 29. dec 2008, 16:59

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af lolsen »

Det er da brandærgerligt med Ken Parker, jeg købte den ellers troligt i håbet om at den solgte godt nok til at nyt materiale jeg ikke allerede havde i forvejen, ville udkomme...

Parker er ellers umiddelbart den bedste western jeg har læst :(
Brugeravatar
Robin
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 4704
Tilmeldt: 5. mar 2008, 20:30
Geografisk sted: Bathulen

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af Robin »

Det står i Shadowzones nyhedsbrev idag, onsdag, 31. aug. 100 solgte eks. på landsplan er ikke nok til, at det løber rundt, skriver Bjarne. Og det kan man vel godt forstå.

mvh.
Så bli'r det ikke meget bedre - desformedelst!!! Ihvorvel!!!
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af Gimli »

Det er godt nok ærgerligt. Jeg vil altså påstå at det danske tegneseriemarked er stokkonservativt. 100 album! Hold da kæft det er sørgeligt. Jeg er selv blandt synderne (jeg køber så sjældent ind, at jeg er bagud) men album 7+8 kommer altså på indkøbslisten i løbet af september - og jeg havde helt klart fastholdt både Ken Parker og Samuel Stern.

I min verden bør forlag der satser - men stadig holder et højt kvalitetsniveau - belønnes. Ellers kan vi blive ved med at læse Asterix for 141. gang. (Og intet ondt om Asterix - det er en god serie. Men at genkøbe serien for 2. eller 3. gang, i stedet for nye album - det går forbi min fatte-evne).

Jeg har ellers gået rundt og troet at Danmark havde en seriøs tegneseriekultur - men jeg er begyndt at tvivle. Så snart noget ikke er en belgisk-fransk eller amerikansk udgivelse - så lider det en krank skæbne her i landet.
marius
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1254
Tilmeldt: 11. mar 2009, 18:57

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af marius »

Gimli skrev: 31. aug 2022, 21:06 Det er godt nok ærgerligt. Jeg vil altså påstå at det danske tegneseriemarked er stokkonservativt. 100 album! Hold da kæft det er sørgeligt. Jeg er selv blandt synderne (jeg køber så sjældent ind, at jeg er bagud) men album 7+8 kommer altså på indkøbslisten i løbet af september - og jeg havde helt klart fastholdt både Ken Parker og Samuel Stern.

I min verden bør forlag der satser - men stadig holder et højt kvalitetsniveau - belønnes. Ellers kan vi blive ved med at læse Asterix for 141. gang. (Og intet ondt om Asterix - det er en god serie. Men at genkøbe serien for 2. eller 3. gang, i stedet for nye album - det går forbi min fatte-evne).

Jeg har ellers gået rundt og troet at Danmark havde en seriøs tegneseriekultur - men jeg er begyndt at tvivle. Så snart noget ikke er en belgisk-fransk eller amerikansk udgivelse - så lider det en krank skæbne her i landet.
Jeg forstår skuffelsen. De mange genoptryk af bl.a Asterix og lignende klassikere har dog sin berettigelse i at generere nye købere til tegneserier og i sidste ende øge diversiteten.

Jeg købte Ken Parker frem til nr 5 og sprang fra da papirmangel forsinkede de næste udgivelser. Jeg endte med at prioritere andre tegneserier. Tænker flere har gjort det samme.
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af Erling Søby »

De italienske bonelliani-serier har jo været forsøgt mange gange på dansk gennem tiden, men har vel aldrig været rigtig populære. Jeg kan nu godt lide dem, de har ofte en skæv og usædvanlig vinkel på historierne, ihvertfald dem jeg har læst. Men sort/hvide hæfter, ofte tegnet i en lidt rå og hurtig streg, er nok ikke rigtig det første man tager, når man kan få et hardcover-album i farver for en pris, der ikke er væsentligt højere.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af GoogaMooga »

Bonelli
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af GoogaMooga »

Var den ikke nede i 119-129? Det er vel billigt nok, i betragtning af hvad man ellers kan få af tegneserie for de penge.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Erling Søby
Brugerniveau 4
Brugerniveau 4
Indlæg: 1838
Tilmeldt: 19. aug 2008, 13:31

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af Erling Søby »

GM:
Bonelli
Nej, bonelliani. Den særlige italienske serietype (sort/hvid, pocket-størrelse, månedlig udgivelse) kaldes bonelliani. De er selvsagt opkaldt efter Bonelli, som var de første med Tex Willer.
Var den ikke nede i 119-129? Det er vel billigt nok, i betragtning af hvad man ellers kan få af tegneserie for de penge.
Men 120-130 kr. er stadig en slags penge, selv nu om dage. Og hvis man ikke lige holder af en slags serier, så kommer der meget andet at bruge pengene på.
"Did you miss me?"
- Jim Moriarty
TorbenKlein
Brugerniveau 1
Brugerniveau 1
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jun 2022, 08:59

Re: Hvilke albumserier har I abo på?

Indlæg af TorbenKlein »

Jeg er en sygt god kunde og perfekt målgruppe.
Gråt guld med friværdi.
Jeg køber alle albums, jeg VED, jeg gerne vil have, når de udkommer, til fuld pris.
Besvar