Køber du fransksprogede tegneserier?

Besvar

Køber du fransksprogede tegneserier/bøger om tegneserier?

Afstemning sluttede 27. sep 2022, 22:35

Ja tit
0
Ingen stemmer
En gang imellem
5
26%
Det er sket en enkelt gang eller to
2
11%
Nej
11
58%
Jeg overvejer det
1
5%
 
Afgivne stemmer: 19

Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af Antaeus »

Jeg kan ikke fransk, så fransksprogede tegneserier interesserer mig ikke det store.
Det ville dog i den grad gøre det, hvis jeg kunne fransk, så skulle jeg helt sikkert have en masse af de mere specielle og lækre udgivelser.
Googa poster tit info om franske udgivelser og det får mig til at tænke på hvor mange som køber fransksprogede tegneserier herinde.

Jeg køber tegneserier på især dansk og engelsk og engang imellem på norsk og meget sjældent på svensk.
Indkøb på fransk er kun sket en enkelt gang for en del år siden, en Blake og Mortimer speciel udgivelse.

Køber du tegneserier på fransk?
Hvilke sprog køber du på?
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Brugeravatar
ovemunk
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 589
Tilmeldt: 9. dec 2016, 18:57

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af ovemunk »

Jeg taler ikke Fransk så det giver sig selv. Jeg har købt meget på Engelsk blandt andet hele "League of Extraordinary Gentlemen" med sideserien om Nemo men ellers er det Dansk. Jeg har nogle enkelte Disney ting købt i Norge på ferier og jeg har en enkelt Tysk Buck Danny som jeg ærligt talt ikke kan huske hvor jeg købte men det er det.
"The chances of anything coming from Mars, are a million to one they said"
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg køber de gode ting på fransk, som jeg ved ikke har skyggen af en chance for at udkomme på dansk. Kaffebordsbøger og monografier, men også visse intégraler og albums. Jeg har "César", "Félix", og "Valhardi" som intégrale. Af norske ting har jeg "Tex Willer Kronologisk", og en del "Tempo" bøger.
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Asger Pedersen
Brugerniveau 3
Brugerniveau 3
Indlæg: 876
Tilmeldt: 28. sep 2006, 22:53
Geografisk sted: Le grand de l'Oiseaux a la Gare

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af Asger Pedersen »

Normalt ikke, da mit skolefransk ikke rækker til en god læseoplevelse, ærgrer mig lidt over, at jeg ikke har gjort noget for at holde det ved lige, f.eks. Vedbare at læse et album om måneden. Men jeg har alligevel et halvt hundrede franske albums, jeg har fået fat i hen ad vejen, mest Asterix og Tintin.Da jeg var i Sydfrankrig i sommers købte jeg bl.a. et album med Melusine, som jeg dog havde let ved at læse, da det er korte 1-2 siders. Jeg føler ingen trang til at købe franske albums, der ikke udkommer på dansk, da jeg ikke engang har råd til at købe alt det danske, jeg ønsker mig.

Men ellers har jeg serier på måske en snes sprog, incl. indonesisk og latin, så’n bare for sjov…
Don't take life serious, it ain't nohow permanent.
Pogo Possum

www.willy-centret.dk
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af Gimli »

Mit franske er 'ikke eksisterende', så det er fuldstændigt udelukket, at jeg køber noget på det sprog. Og som Asger - der er pt. alt for meget der udkommer på dansk, til at jeg kan "følge med".

Jeg er derimod begyndt (for ca. 5 år siden) at købe engelsksprogede album. Simpelthen fordi, jeg oplevede de fransk/belgiske albums for at være for smalt et udbud i forhold til det samlede tegneseriemarked. Nu er der mange album jeg ikke har læst endnu - men jeg har netop afsluttet 'The Eternaut' og ud fra den oplevelse, så er det noget jeg fortsætter med.
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af Antaeus »

Jeg har også The Eternaut liggende, så må jeg se hvornår den trækker nok til en læsning.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Gimli
Brugerniveau 5
Brugerniveau 5
Indlæg: 2234
Tilmeldt: 11. sep 2016, 17:31

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af Gimli »

Antaeus skrev: 14. sep 2022, 10:18 Jeg har også The Eternaut liggende, så må jeg se hvornår den trækker nok til en læsning.
Jeg kan kun anbefale den. Jeg røber næppe for meget ved at sige, det er en science-fiction fortælling. Men den er markant mere "realistisk" end jeg havde forventet af en fortælling fra slut 50'erne. (Realistisk skal - som gåseøjnene markere - tages med et vist forbehold. Men jeg må alligevel sige, at det er den oplevelse jeg sidder tilbage med). Det er en fortælling som holder - selv i dag, fordi den er så tydelig i sine psykologiske skildringer.

I forhold til det vi har udvekslet om 50'ernes bedste album, så er 'The Eternaut' med i den kamp - uden at jeg er sikker på, om den står lige så højt hos alle læsere.
Brugeravatar
GoogaMooga
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 22977
Tilmeldt: 17. feb 2005, 21:38

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af GoogaMooga »

Jeg har været vægelsindet med "The Eternaut" i flere år. Den er sikkert god, men der er så meget andet...
"It's a mod, mod, mod, mod world, luv!" -- Twiggy
Brugeravatar
Antaeus
Brugerniveau 7
Brugerniveau 7
Indlæg: 9408
Tilmeldt: 29. mar 2005, 20:08
Geografisk sted: Langtbortistan, Vest for Ærø

Re: Køber du fransksprogede tegneserier?

Indlæg af Antaeus »

Det kunne i øvrigt være sjovt at vi hver især kårede 50ernes bedste album.
Kæmp for Paul Murrys Samlede Værker
[url]viewtopic.php?f=4&t=16720/url]
Besvar